Het volledige Brussels Hoofdstedelijk Gewest is voortaan een lage-emissiezone. Elk jaar wordt de norm strenger. Wie toch met een vervuilende auto binnenrijdt, riskeert een boete van 350 euro. [naar artikel]
Dieselvoertuigen met een Euronorm 3 mogen vanaf 1 januari 2020 niet langer de lage-emissiezone (LEZ) van het Brussels Gewest inrijden. Als ze dat wel doen, riskeren ze een boete van 350 euro. Het verbod geldt voor bussen, bestelwagens en personenwagens die een Euro 3-motor hebben. Voor de personenwagens gaat het specifiek om voertuigen die werden […] Het bericht Dieselwagens met Euronorm 3 vanaf 2020 niet meer welkom in Brussel verscheen eerst op Metro. [naar artikel]
Vanaf januari worden de regels voor de lage-emissiezone in Antwerpen strenger. Vanaf dan moeten dieselwagens die toegang willen euronorm 5 hebben en benzinewagens euronorm 2. Dieselwagens met euronorm 3 en een roetfilter mogen vanaf dan niet meer binnen. [naar artikel]
Vanaf 1 januari geldt in het Brussels Hoofdstedelijk Gewest een lage-emissiezone (LEZ). De meest vervuilende dieselwagens zullen er in 2018 niet... [naar artikel]
In de lage-emissiezones van Antwerpen en Gent worden vanaf 2031 geen dieselwagens meer toegelaten. Vanaf 2035 worden ook wagens op benzine gebannen. Voor het eerst is een datum vastgelegd, al gaat de regering minder snel dan gepland, schrijft De Morgen. [naar artikel]
De Brusselse regering heeft donderdag ingestemd met het plan van minister van Leefmilieu Céline Fremault om een dieselban in te voeren vanaf 2030. De minister moet ook een onderzoek voeren naar een gelijkaardige maatregel in de toekomst voor benzinevoertuigen en op korte en middellange termijn alternatieve technieken - elektrische, hybride en aardgaswagens - onderzoeken. [naar artikel]
De Brusselse regering heeft donderdag ingestemd met het plan van minister van Leefmilieu Céline Fremault om een dieselban in te voeren vanaf 2030. De minister moet ook een onderzoek voeren naar een gelijkaardige maatregel in de toekomst voor benzinevoertuigen en op korte en middellange termijn alternatieve technieken - elektrische, hybride en aardgaswagens - onderzoeken. Mobiliteitsorganisatie VAB noemt de maatregel “niet realistisch”. [naar artikel]
© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.