Terwijl Nederland de maximumsnelheid op autosnelwegen verlaagt naar 100 km per uur circuleert in ons land het wetsvoorstel om op snelwegen de minimumsnelheid op te trekken van 70 naar 80 km per uur. Dat schrijven Gazet van Antwerpen, Het Nieuwsblad en Het Belang van Limburg vandaag. Volgens Vias is een verhoging van de minimumsnelheid wel een goed idee, maar zal het weinig effect hebben op de verkeersveiligheid. [naar artikel]
Terwijl Nederland de maximumsnelheid op autosnelwegen verlaagt naar 100 km per uur circuleert in ons land het wetsvoorstel om op snelwegen de... [naar artikel]
De minimumsnelheid op de autosnelweg wordt niet verhoogd van 70 naar 80 km per uur. Dat heeft de Kamer beslist. Nochtans zag veiligheidsinstituut VIAS “meer positieve dan negatieve effecten”. [naar artikel]
“Het verhogen van de minimumsnelheid op de snelwegen is een goed idee, maar het zal in principe weinig effect hebben op de verkeersveiligheid”, zegt Stef Willems, woordvoerder van Vias. Zo reageert het instituut op het wetsvoorstel van parlementslid Frank Troosters (Vlaams Belang) om de minimumsnelheid op de snelwegen op te trekken van 70 naar 80 […] Het bericht Verhogen van minimumsnelheid op snelwegen heeft weinig effect verscheen eerst op Metro. [naar artikel]
Terwijl Nederland de maximumsnelheid op autosnelwegen verlaagt naar 100 km per uur circuleert in ons land het wetsvoorstel om op snelwegen de... [naar artikel]
56 miljoen euro per strekkende kilometer. De nieuwe A11-autosnelweg tussen Brugge en Knokke is de duurste weg ooit in Vlaanderen. En dan riskeer je er nog voor een open brug te staan ook: twee keer per dag moet een schip passeren en wordt de weg een kwartier afgesloten. “Een vaste brug was nog duurder geweest.” [naar artikel]
© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.