De banaan die met plakband aan de muur hing op een kunstbeurs in de Verenigde Staten, en die vervolgens doodleuk opgegeten werd door een andere kunstenaar als vorm van kunst, het doet veel stof opwaaien. Vooral omdat een koper 120.000 dollar (108.000 euro) over had voor de banaan in kwestie. Hoe kan je zoiets begrijpen als kunst, en vooral, waarom betaalt iemand daar zoveel geld voor? "Dit is een spel waar de kunstenaar aan deelneemt, en wat hij zelf als een nar doorprikt", zegt Philippe Van Cauteren, directeur van het S.M.A.K. in Gent. [naar artikel]
"Ik werkte 5 jaar in een bakkerij. Niemand houdt zoveel van taart als ik. No way dus dat ik gebak ooit zou schrappen van mijn menu. Maar ik ging wel op zoek naar gezonde ingrediënten. Enter olijfolie, pindanoten en bananen. Een guilty pleasure zonder guilt oftewel het perfecte tussendoortje!" [naar artikel]
Hoe ver kan je gaan om de verkoopcijfers op te krikken? Heel ver, zo blijkt uit dit filmpje dat werd geschoten in een juwelenafdeling van een [naar artikel]
Waar schuilt de Limburgse voetbalfan? KRC Genk verloor in vijf jaar tijd bijna een kwart van zijn toeschouwers. STVV lokt in vergelijking met vorig seizoen bijna dertig procent minder fans naar het stadion. De Jupiler Pro League houdt in zijn geheel nochtans wel goed stand. De clubs zijn zich bewust van het probleem. “We moeten dringend opnieuw een beleving creëren die de mensen uit hun zetel lokt.” [naar artikel]
20:16 Michael Trabbia, CEO van mobiele netwerkoperator Orange Belgium, vraagt de regering om niet te lang te treuzelen met een beslissing over het vierde netwerk. [naar artikel]
Chemiereus DSM jaagt in Rwanda een droom na: het wil een gezonde pap in de markt zetten die groeiachterstanden bij kinderen moet voorkomen. Het uiteindelijke doel is ermee Afrika te veroveren. Commercie en idealen komen zo dicht bij elkaar. Maar lukt het? [naar artikel]
Wie wil kunnen opboksen tegen de Amazones en Zalando’s van deze wereld komt best wat origineel uit de hoek. Daarover zijn zowat alle retailspecialisten het eens. En dat opboksen kan evengoed met een fysieke winkel. [naar artikel]
Met het wereldwijde web ontstond in 1989 de droom van een transparant en democratisch platform voor alle mensen. Nu, 28 jaar later, schiet er van die droom niet veel meer over, ziet uitvinder Tim Berners-Lee met lede ogen aan. Is er nog hoop voor het internet? [naar artikel]
© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.