Een van de drukste en gevaarlijkste kruispunten van de regio, beneden aan de Hoogmolenbrug op de grens van Deurne, Wijnegem en Schoten, wordt aangepakt door het te verplaatsen richting Sportpaleis. Die ingreep zal al vanaf eind januari 2020 en minstens anderhalf jaar ernstige hinder veroorzaken op de Merksemsebaan, waar het verkeer herleid wordt tot één rijstrook. [naar artikel]
Verwarring voor de gebruikers van de zopas geopende Hoogmolenbrug. Op het kruispunt in Wijnegem wijst het verkeerslicht rechtdoor, terwijl de pijl op het rijvak eronder je naar rechts stuurt. [naar artikel]
Nu de nieuwe brug van den Azijn weer op zijn plaats ligt en in april opengaat voor het verkeer, is het uitkijken naar de Hoogmolenbrug, na de Theunisbrug in Merksem de eerstvolgende brug die de Vlaamse Waterweg zal aanpakken. De krachtlijnen van de nieuwe brug liggen vast: het moet een veilige oversteekplaats worden voor iedereen waarbij ook gedacht werd aan klein wild en andere fauna. [naar artikel]
Het ontwerp voor de nieuwe Hoogmolenbrug is klaar. “Dit wordt veel meer dan een nieuwe oeververbinding. We lossen ineens een pak verkeersknelpunten op, zowel in Schoten als aan de overkant van het Albertkanaal in Wijnegem/Deurne. Zelfs de dieren krijgen hun eigen ‘rijvak’ op de nieuwe brug”, aldus ingenieur Stefan Sablon van De Vlaamse Waterweg. [naar artikel]
De eerste hitte zorgde zondag op de helling van de Hoogmolenbrug richting Schoten voor gevaarlijke toestanden. De tegels van het fietspad kwamen er spontaan en tot veertig centimeter naar omhoog en vormden zo plots een onverwachte, haast niet te nemen hindernis. [naar artikel]
De bouw van de nieuwe Hoogmolenbrug start deze zomer. Maar de verplaatsing van het kruispunt beneden aan de oude brug ter hoogte van de Merksemsebaan zorgt vanaf maandag 27 januari al voor lange wachttijden, eerst richting Antwerpen. [naar artikel]
Normaal vanaf donderdag kan je opnieuw over de Botermelkbaan. Maar met de afwerking van het kruispunt van de Merksemsebaan met de Deurnesteenweg en de daardoor voor drie weken afgesloten Hoogmolenbrug, duikt in juni alweer een nieuwe obstakel op. [naar artikel]
Dit weekend werden de grote stalen boog en andere grote onderdelen van de nieuwe Hoogmolenbrug als losse stukken via het Albertkanaal naar Schoten gevaren. Op het droge zullen ze de komende maanden gemonteerd worden tot het nieuw kunstwerk, dat zo’n 250 meter voorbij de bestaande Hoogmolenbrug wordt opgericht. [naar artikel]
Driehonderd arbeiders en andere specialisten in burgerlijke bouwkunde zijn sinds zaterdagochtend in de weer met het op haar plaats varen, schuiven en vastzetten van de nieuwe Hoogmolenbrug over het Albertkanaal. “We zitten op schema. In de loop van zondagavond moet de klus geklaard zijn”, zegt ingenieur Wim Van Hout van Arcadis, dat De Vlaamse Waterweg bijstaat bij de uitvoering van dit precisiewerk. [naar artikel]
Geen burgemeester of minister te bespeuren deze ochtend aan het Albertkanaal. Toch verliep de ingebruikneming van de nieuwe Hoogmolenbrug feestelijk, toch voor wie zich op twee wielen voortbeweegt. Op enkele uren tijd maakten vele honderden fietsers, steppers, bromfietsers en wandelaars de oversteek. De meesten deden dat ondanks het begin van een nieuwe werkweek met een brede glimlach en dat lag niet alleen aan de nog wat gesluierde zomerzon. [naar artikel]
© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.