Een slimme en gebiedsdekkende kilometerheffing is de beste oplossing als de Vlaamse overheid een wegenheffing wil invoeren die tegelijk de files... [naar artikel]
Na de bocht van N-VA, hoe denkt CD&V nu over het rekeningrijden? Vlaams Parlementslid Lode Ceyssens herhaalt in De Ochtend nogmaals dat zo’n heffing ‘pas nuttig kan zijn als mensen een volwaardig alternatief hebben’. [naar artikel]
“Ik denk dat het draagvlak voor de kilometerheffing ten onder is gegaan toen men is beginnen spreken over een gebiedsdekkende heffing.” Dat zei Vlaams Parlementslid Lode Ceyssens (CD&V) vandaag in De Ochtend op Radio 1. Vlaams minister van Mobiliteit Ben Weyts (N-VA) heeft zich jarenlang uitgesproken als een voorstander van een slimme kilometerheffing voor personenwagens. […] Het bericht “Draagvlak kilometerheffing is ten onder gegaan met gebiedsdekkende heffing” verscheen eerst op Metro. [naar artikel]
Een slimme en gebiedsdekkende kilometerheffing is de beste oplossing als de Vlaamse overheid een wegenheffing wil invoeren die tegelijk de files vermindert en de gebruikers en vervuilers laat meebetalen. Dat is de voornaamste conclusie uit een langverwacht onderzoek van het consortium Motivity dat vandaag is vrijgegeven. Even terug naar de vorige Vlaamse regering. Die beloofde […] Het bericht Studie bewijst mogelijkheden van slimme en gebiedsdekkende kilometerheffing verscheen eerst op Metro. [naar artikel]
Vlaams minister van Mobiliteit Lydia Peeters (Open Vld) legt het zogenaamde rekeningrijden op tafel bij de Vlaamse ministerraad. Dat zegt ze aan VTM NIEUWS. Een slimme kilometerheffing in plaats van een algemene verkeersbelasting dus. “We zullen dit nu opstarten om in de volgende regering door te voeren.” [naar artikel]
In Australië zijn donderdag klimaatwetten aangenomen die de grootste vervuilers viseren. Kolenmijnen, gieterijen en raffinaderijen zullen hun uitstoot met jaarlijks ongeveer 5 procent moeten verminderen. [naar artikel]
Door een combinatie van een kilometerheffing en het ondersteunen van carpooling kan de bezettingsgraad in auto’s in België toenemen van 1,44 naar 1,5. Dat berekende het Planbureau. Het gaat om een beperkte stijging, maar de maatregelen kunnen wel leiden tot een merkbare verbetering van de verkeerssituatie op de plaatsen en tijdstippen waar de congestie het hoogste is. [naar artikel]
Vlaams minister van Mobiliteit Ben Weyts (N-VA) is nog altijd vast van plan om een slimme kilometerheffing voor personenwagens te finaliseren zodat... [naar artikel]
© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.