De politie voerde woensdag snelheidscontroles uit op verschillende plaatsen in de Voerstreek. Van de 1.072 voertuigen reden er 44 (4,1%) te snel. De zwaarste inbreuken stelden ze vast aan het Roodbos in Sint-Martens-Voeren en op de E25 in Moelingen. Op de eerste locatie, waar 70 km/uur de limiet is, flitsten ze iemand aan 102 km/uur. Op de snelweg was er dan weer eentje die geen 120 km/uur zoals toegelaten maar 153 reed. [naar artikel]
Politiezone Limburg Regio Hoofdstad kiest er bewust voor om auto’s niet te controleren op snelheid in een zone 30, ondanks dat men in Limburg gemiddeld 9,11 km/u te snel rijdt. Enkele buurtbewoners roepen in deze video op tot meer controle in de buurt van scholen. [naar artikel]
De politie organiseerde woensdagavond controles in de zone. Daarbij werden vier rijbewijzen ingetrokken en is een snelheidsduivel nog in afwachting van de verdere afhandeling van zijn dossier. Onder meer op de Kasteletsingel was het meermaals prijs. [naar artikel]
De politie controleerde de voorbije dagen op snelheid op de kampweg, paardendijk, Zuidstraat en Nieuwendijk in Beringen en de Industrieweg, Lapseheide en Sparrenweg in Tessenderlo. 319 op meer dan 2.700 voertuigen reden te snel. In de Zuidstraat werd zelfs een bestuurder aan 141 km/uur geflitst. Dat is ruim dubbel zo hard dan toegelaten. In dezelfde straat werden snelheden van 105 en 129 km/uur gemeten. Op de Industrieweg reed dan weer 23 procent van de gecontroleerden te snel. Het gaat daarbij om 102 van de 446 bestuurders. [naar artikel]
Tijdens de politieraad de lokale politie van Beringen/Ham/Tessenderlo dinsdagavond zijn opmerkelijke trends uit het jaarverslag van 2023 naar voren gebracht. Zo was er een significante verhoging van de snelheidscontroles en een verontrustende toename van online fraude. [naar artikel]
Vandaag houden 130 lokale politiezones in samenwerking met de federale politie de tiende flitsmarathon. Die marathon startte om 6 uur vanochtend en duurt tot morgenochtend 6 uur. Op verschillende plaatsen worden controles gehouden om bestuurders te sensibiliseren de opgelegde snelheid te respecteren. Een aantal van die plaatsen zijn gekozen na tips van het publiek. [naar artikel]
Een zone 30 blijkt weinig indruk te maken op de Belg, zo blijkt uit een rapport van het BIVV. In 2010 waren de ongevallen in een zone 30 gemiddeld genomen zelfs iets ernstiger dan in een zone 50. [naar artikel]
Blijf in deze live op de hoogte van onze laatste updates over de coronacrisis. [naar artikel]
Buitenlandse Zaken heeft de reisadviezen opnieuw aangepast. Frankrijk wordt nu een volledig rode zone voor Belgische reizigers, met uitzondering van het Franse eiland La Réunion. Wat groene zones in Europa betreft, blijft enkel nog het Spaanse eiland La Palma over. [naar artikel]
In Landegem (Deinze) was er even verwarring over de toegelaten snelheid. Op enkele plaatsen waaronder Landegemdorp ter hoogte van het containerpark werden dinsdag verkeersborden gezet waarop de toegelaten snelheid van 30 kilometer per uur te lezen valt. Tegelijkertijd werd op de rijweg aangeduid dat je er 50 kilometer per uur mag rijden. Dit zorgde voor heel wat verwarring, maar ook voor hilariteit op sociale media. “De toegelaten snelheid is wel degelijk 30 kilometer per uur”, zegt schepen van Mobiliteit Bart Van Thuyne (CD&V). “Het verlagen van de snelheid in het centrum van Landegem werd onlangs aangepast. De borden zijn correct, maar de signalisatie op het wegdek werd foutief aangebracht door de aannemer. De fout werd ondertussen rechtgezet.” [naar artikel]
© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.