De muziekstreamingdienst Spotify zal vanaf 2020 geen politieke advertenties meer laten horen in de VS. Spotify zegt dat het onvoldoende middelen heeft na te gaan of die politieke advertenties foute informatie of fake news bevatten. Ook andere internetbedrijven nemen maatregelen met het oog op de Amerikaanse presidentsverkiezingen. [naar artikel]
Spotify zal vanaf 2020 geen politieke advertenties meer laten horen in de VS. Dat maakt de Zweedse streamingdienst vrijdag bekend, nu ook andere internetgiganten maatregelen nemen met het oog op de Amerikaanse presidentsverkiezingen. De maatregel komt er omdat het bedrijf niet voldoende middelen heeft om te controleren of advertenties geen desinformatie bevatten. “Op dit ogenblik […] Het bericht Spotify bant politieke advertenties in 2020 verscheen eerst op Metro. [naar artikel]
Spotify Technology SA heeft vrijdag bekendgemaakt dat het ‘voorlopig’ gaat stoppen met politieke reclameboodschappen af te spelen. Het bedrijf achter de muziekstreamingsdienst gaat dit doen vanaf begin volgend jaar. Het is het grootste streamingplatform ter wereld, met 110 miljoen betalende gebruikers, en nog eens 140 miljoen luisteraars die de gratis versie hanteren. Om die laatste […] The post Na Twitter stopt Spotify nu ook met politieke advertenties appeared first on Business AM. [naar artikel]
Spotify wil nieuwe inkomstenbronnen aanboren en daarvoor kijkt de streaminggigant naar de labels en muzikanten zelf. Wat? Spotify heeft momenteel enkele grote externe inkomstenbronnen. Advertenties en Marquee. Die laatste toont hoe Spotify de toekomst ziet. Advertenties: Spotify werkt wel met advertenties voor de niet-betalende luisteraar. Maar die hebben, zo weet Bloomberg, een beperkt effect. De […] The post Spotify mikt op marketingbudget van labels en artiesten appeared first on Business AM. [naar artikel]
Facebook staat na het sluiten van de stembureaus in de Amerikaanse presidentsverkiezingen op 3 november tijdelijk geen politieke advertenties meer... [naar artikel]
In 2018 beloofde Facebook om politieke advertenties voortaan uit te rusten met een label, dat ook aangeeft wie ervoor betaalt. Uit een nieuw onderzoek van de KU Leuven blijkt nu dat het controlesysteem allesbehalve op punt staat. In België glipt zelfs 9 procent van de politieke advertenties door de mazen van het net. [naar artikel]
Twijfelt u nog dat de verkiezingscampagne echt uit de startblokken geschoten is? Zelfs in 2023 draaide het op sociale media al op volle toeren, want alle politieke partijen samen spendeerden samen miljoenen aan advertenties. Heeft dat ook een effect of is het gewoon geld dumpen in een bodemloze put? “Geert Wilders heeft geen euro geïnvesteerd in online advertenties en toch heeft hij de Nederlandse verkiezingen gewonnen.” [naar artikel]
Twitter stopt met het toestaan van politieke advertenties via zijn platform. Dat heeft topman Jack Dorsey in een reeks tweets bekendgemaakt. Volgens hem vormen politieke advertenties via internet een 'geheel nieuwe uitdaging' voor de maatschappij. [naar artikel]
Ijverige podcastluisteraars kennen het systeem van promocodes wel: advertenties van podcastssponsors op het einde van de show. Maar dan moet... The post Spotify test in-app advertenties in podcasts zodat u nooit meer een promo vergeet appeared first on Business AM. [naar artikel]
De populaire microblogsite Twitter stopt met het toestaan van politieke advertenties via zijn platform. Dat heeft topman Jack Dorsey in een reeks tweets bekendgemaakt. Volgens hem vormen politieke advertenties via internet een "geheel nieuwe uitdaging" voor de maatschappij. [naar artikel]
Facebook zal dan toch optreden tegen politieke advertenties, naar aanleiding van de Amerikaanse verkiezingen. Of toch een beetje: de gebruikers zullen ervoor kunnen kiezen om minder advertenties te zien. Dat kondigde Facebook aan in een blogpost. Er stond al even druk op Facebook om tegen politieke advertenties op te treden. Presidentskandidaat Elizabeth Warren beschuldigde Facebook […] The post Facebook treedt dan toch op tegen politieke advertenties, maar wel heel beperkt appeared first on Business AM. [naar artikel]
Lees dit artikel: Advertenties van Belgische partijen ontsnappen vaak aan politieke filter van Facebook Facebook slaagt er vaak niet in om politieke advertenties te herkennen, zo blijkt uit grondig onderzoek door de KU Leuven en New York University. Sommige berichten worden niet als politieke advertenties herkend, en niet-politieke boodschappen krijgen soms onterecht wél een politiek label. Je hebt het misschien zelf gemerkt in je eigen Facebook-feed: de socialmediareus wil […] Lees dit artikel: Advertenties van Belgische partijen ontsnappen vaak aan politieke filter van Facebook [naar artikel]
Na eerder al op families te mikken, neemt Spotify nu koppels (of huisgenoten) in het vizier met een nieuwe Premium-abonnementsformule. ... The post Spotify lanceert Duo Premium voor koppels: focus op abonnementen, minder op advertenties appeared first on Business AM. [naar artikel]
Zowat elke Belg met een Facebookprofiel kreeg in de weken voor 26 mei advertenties te zien van politieke partijen. Volgens data van Facebook publiceerden partijen en individuele politici samen zeker meer dan 2.600 advertenties. [naar artikel]
Twitter bant vanaf begin november wereldwijd politieke advertenties op zijn sociaal medium. Topman Jack Dorsey van Twitter is bang dat politieke advertenties op sociale media verkiezingen en democratische processen kunnen beïnvloeden. Hij legt in een reeks tweets ook uit dat hij vindt de kracht van een politieke boodschap verdiend moet worden. En dus niet gekocht. “Zo’n politieke boodschap wint aan kracht door de volgers van de boodschapper of retweets. Betalen voor publiek haalt die keuze weg en legt mensen perfect geoptimaliseerde en gerichte politieke berichten op.” Investeerders van Twitter reageerden slecht op de aankondiging. Het aandeel ging van het sociale medium ging omlaag. [naar artikel]
Vooruit pleit voor een volledig verbod op advertenties van politieke partijen op sociale media. Dat staat in een wetsvoorstel dat voorzitster Melissa Depraetere vorige week heeft ingediend in de Kamer. [naar artikel]
Amazon heeft in de VS, Groot-Brittannië en Duitsland een gratis versie van zijn muziekstreamingplatform Amazon Music gelanceerd. De internetgigant gaat daarmee de concurrentie aan met Spotify, dat al langer gratis streamen met advertenties aanbiedt. Tot nu toe bood Amazon enkel muziekstreaming tegen betaling aan, met een uitzondering voor klanten die over een slimme Echo-luidspreker beschikten. […] Het bericht Amazon opent aanval op Spotify met gratis muziekstreaming verscheen eerst op Metro. [naar artikel]
Google heeft zijn adverteerders ervan op de hoogte gebracht dat het platform vanaf morgen alle politieke advertenties verbiedt, alsook advertenties die verband houden met de bestorming van het Capitool. De beslissing komt er “als gevolg van de ongeziene gebeurtenissen van de voorbije week en in aanloop naar de aankomende presidentiële inauguratie”, deelt de techreus mee in een e-mail waarover de Amerikaanse nieuwswebsite Axios bericht. [naar artikel]
Alle Belgische politieke partijen hebben vorig jaar samen 5 miljoen euro uitgegeven aan advertenties op Facebook en Instagram. Dat zegt onderzoeker Jan Steurs van AdLens, een collectief dat politieke advertenties onderzoekt op sociale media. N-VA en Vlaamse Belang zijn de absolute koplopers in uitgaven. Ook in Europa. [naar artikel]
Facebook zal de inhoud van duizenden politieke advertenties die door een Russisch bedrijf verspreid werden, overmaken aan de commissie in het Amerikaans Congres die de Russissche inmeninging in de presidentiële verkiezingscampagne onderzoekt. Dat heeft topman Mark Zuckerberg aangekondigd. Facebook werkt ook aan grotere transparantie bij politieke advertenties op de netwerksite. [naar artikel]
Facebook maakt donderdag een einde aan het verbod op politieke advertenties in de Verenigde Staten op zijn platformen. Daarmee wordt het voor het eerste in maanden weer mogelijk om advertenties over politiek, verkiezingen en sociale kwesties te plaatsen. “We zijn van plan de komende maanden te gebruiken om beter te bekijken hoe deze advertenties werken, ook om te zien waar verdere wijzigingen nodig zijn,” schreef Facebook woensdag. [naar artikel]
Facebook blijft worstelen met het herkennen en labelen van politieke advertenties. Wereldwijd nam Facebook de verkeerde beslissing voor meer dan 8 op die 10 advertenties die niet door hun adverteerders werden aangeduid als 'politiek'. Dat blijkt uit een onderzoek van de KU Leuven en de New York University, na analyse van maar liefst 33,8 miljoen advertenties. De kans op manipulatie blijft groot als Facebook haar eigen advertentiebeleid niet kan handhaven, zeggen de onderzoekers. [naar artikel]
Vooruit pleit voor een volledig verbod op advertenties van politieke partijen op sociale media. Dat staat in een wetsvoorstel dat voorzitster Melissa Depraetere vorige week heeft ingediend in de Kamer. [naar artikel]
© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.