Er zijn dit jaar zeven keer meer overtredingen gemaakt met vervuilende auto's in de lage-emissiezone in Antwerpen in vergelijking met vorig jaar. Schepen voor milieu Tom Meeuws is niet bezorgd: “Als je verstrengt, weet je dat een aantal mensen zich nog moeten aanpassen.” [naar artikel]
De stad Antwerpen kon in januari van dit jaar 14.228 Belgische overtreders betrappen die met hun vervuilende wagen de lage emissiezone binnenreden. Dat is zeven keer meer als in dezelfde periode vorig jaar. [naar artikel]
De regels over welke voertuigen de lage-emissiezones in Antwerpen en Gent binnen mogen, worden pas begin 2026 opnieuw verstrengd. Dat is een jaar later dan oorspronkelijk was gepland. Bovendien worden de volgende verstrengingen voorlopig geschrapt. Dat heeft Vlaams minister van Omgeving Zuhal Demir (N-VA) dinsdag aangekondigd. [naar artikel]
Groen-covoorzitter Nadia Naji wil de geplande verstrenging van de lage-emissiezone in het Brussels Gewest niet uitstellen. Vanaf 1 januari 2025 mogen dieselwagens met euronorm 5 de hoofdstad niet meer binnen. Eerder deze maand had de PS, die samen met Groen in de Brusselse regering zit, om uitstel van het verbod gevraagd. Maar Naji houdt voet bij stuk: "Om iedereen mee te krijgen, mag je niet om de zoveel jaar van standpunt wisselen." [naar artikel]
De coronamaatregelen worden deze namiddag zo goed als zeker strenger. En dat zorgt voor stress in de horecasector. In Kortrijk zijn al minder café-uitbaters geïnteresseerd om een gratis winterterras te zetten. [naar artikel]
De horecazaken zijn dicht, Brussel en Wallonië voeren een avondklok in en de besmettingen blijven stijgen naar recordhoogtes. Maar op de Meir in Antwerpen liep zaterdag best veel volk rond. Al voelen de handelaars wel de gevolgen van de sluiting van cafés en restaurants. [naar artikel]
Het Antwerpse Havenbedrijf wil geen vervuilende voertuigen meer in 2020 en onderzoekt de uitbreiding van de lage-emissiezone naar het stedelijk havengebied. In november begint alvast een sensibiliseringscampagne. Die loopt tot december 2017. [naar artikel]
De stad Antwerpen heeft zopas een website gelanceerd waarmee automobilisten zich kunnen registreren voor de lage-emissiezone (LEZ). Dat laat de stad donderdag weten. Niet iedereen moet dat doen. De website bevat ook een test, zodat meteen duidelijk zou zijn of een voertuig nog binnen mag. [naar artikel]
De voertuigen die voldoen aan de toegangsvoorwaarden, krijgen zoveel mogelijk automatische toegang. Maar voor sommige voertuigen gaat dat niet. [naar artikel]
Slechts vijf procent van de dieselrijders weet of zijn of haar auto vanaf 1 februari nog binnen mag in de lage-emissiezone (LEZ) in Antwerpen. Dat blijkt uit een enquête die VAB door de Universiteit Antwerpen liet uitvoeren bij 254 mensen. [naar artikel]
© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.