Volgens Antwerps schepen van Mobiliteit Koen Kennis (N-VA) heeft de lage-emissiezone in Antwerpen hetzelfde effect op de luchtkwaliteit als het circulatieplan in Gent. Dat zegt Kennis in "Terzake". Groen-lijsttrekker Wouter Van Besien wil daarentegen de lage-emissiezone combineren met een autoluw centrum. [naar artikel]
13:10 Heel weinig bestuurders weten of hun auto binnen mag in de lage-emissiezone in Antwerpen. Die gaat op 1 februari van start. VAB roept daarom op tot overgangsmaatregelen. [naar artikel]
Slechts vijf procent van de dieselrijders weet of zijn of haar auto vanaf 1 februari nog binnen mag in de lage-emissiezone (LEZ) in Antwerpen. Dat blijkt uit een enquête die VAB door de Universiteit Antwerpen liet uitvoeren bij 254 mensen. Omdat de kennis bij de automobilisten over de LEZ zo gebrekkig is, vraagt VAB het Antwerpse stadsbestuur om een gedoogbeleid te voeren gedurende een periode van zes maanden. [naar artikel]
Opvallende uitspraak van de Antwerpse schepen van Mobiliteit Koen Kennis (N-VA) in Terzake: in Antwerpen gaat het even goed met de luchtkwaliteit als in Gent, dankzij de lage-emissiezone (LEZ). Zijn de twee echt vergelijkbaar? Het stadsbestuur weigert voorlopig de cijfers bekend te maken. [naar artikel]
Vandaag wordt de lage-emissiezone van kracht in Antwerpen. "We beseffen dat dit kan gepaard gaan met ongemakken, maar hopen dat dit toch tot een minimum wordt beperkt", zegt de burgemeester. [naar artikel]
De eerste zes maanden van de lage-emissiezone (LEZ) hebben de stad al circa 7 miljoen euro aan boetes opgeleverd. En dat had eigenlijk meer [naar artikel]
De Antwerpse burgemeester Bart De Wever (N-VA) zegt dat het cocaïneprobleem in zijn stad de schuld is van het gedoogbeleid in Nederland. Niks van aan, zegt het ACV, het is de schuld van een gebrekkige controle in de Antwerpse haven. [naar artikel]
Het invoeren van een lage-emissiezone (LEZ) in de Antwerpse binnenstad heeft na een jaar al een sterke daling teweeggebracht van de uitstoot van... [naar artikel]
Het invoeren van een lage-emissiezone (LEZ) in de Antwerpse binnenstad heeft na een jaar al een sterke daling teweeggebracht van de uitstoot van... [naar artikel]
Het vaccinatiedorp Spoor Oost ligt net in de Antwerpse lage-emissiezone. Wie er met een oude vervuilende auto heen rijdt, riskeert dus een boete. "Dat is een teer punt en we zoeken een oplossing", reageert het kabinet van schepen Tom Meeuws (SP.A) aan Radio 2 Antwerpen. [naar artikel]
Er zou een lage-emissiezone moeten komen voor de luchthaven van Zaventem. Dat zegt de federale ombudsman voor de luchthaven Philippe Touwaide in De Morgen. Met zo'n lage-emissiezone kunnen de luidste en vuilste vliegtuigen uit Brussel gebannen worden, zoals dat nu al gebeurt met vervuilende auto's in de steden. [naar artikel]
Groen-partijvoorzitter Meyrem Almaci pleit voor een lage emissiezone in heel Vlaanderen. Dat zegt ze in "De ochtend" op Radio 1 en zal ze straks toelichten op de nieuwjaarsreceptie van Groen. Op dit moment zijn er lage emissiezones in steden als Antwerpen en Brussel. "Een beetje zoals middeleeuws stadstaten waar iedereen z'n eigen ding doet", aldus Almaci. [naar artikel]
De Antwerpse lage-emissiezone (LEZ) die op 1 februari van kracht werd en waarvoor vanaf woensdag boetes worden uitgeschreven aan overtreders, [naar artikel]
Geen enkele oldtimer mag nog binnen in de Gentse lage emissiezone (LEZ). Dat is een gevolg van een uitspraak van de Raad van State. Die gaf een Gentenaar gelijk die een jonge oldtimer heeft (tussen 25 en 40 jaar oud). Hij vond het discriminerend dat hij met zijn auto de LEZ niet in mocht, en oudere oldtimers wél. Gevolg is nu wel dat geen enkele oldtimer nog in de lage emissiezone mag. [naar artikel]
De uitstoot van roet en fijn stof in Antwerpen is in één jaar tijd flink gedaald door de invoering van de lage-emissiezone. Dat blijkt uit een studie die het stadsbestuur heeft besteld. "Maar het gaat hier om technische resultaten, die niet de reële concentraties aantonen." [naar artikel]
De Belgische Federatie voor Oude Voertuigen (BFOV) heeft de Antwerpse lage-emissiezone juridisch laten onderzoeken en stelt belangrijke bezwaren vast. [naar artikel]
Het Antwerpse Havenbedrijf wil geen vervuilende voertuigen meer in 2020 en onderzoekt de uitbreiding van de lage-emissiezone naar het stedelijk havengebied. In november begint alvast een sensibiliseringscampagne. Die loopt tot december 2017. [naar artikel]
Sinds de invoering van de lage-emissiezone in Antwerpen op 1 februari is de luchtkwalititeit in de stad niet verbeterd. Dat blijkt uit cijfers van de Vlaamse Mililieumaatschappij die in Gazet van Antwerpen staan. Tijdens de eerste zes maanden van dit jaar is de toegelaten norm voor fijn stof in de zone binnen de Antwerpse ring en op Linkeroever al vaker overschreden dan in heel 2016. [naar artikel]
De Lage-emissiezone in Antwerpen heeft sinds de invoering in 2017 al meer dan 25 miljoen euro opgebracht. Uit de cijfers van Antwerps schepen van Leefmilieu Tom Meeuws (SP.A) blijkt wel dat het aantal overtredingen elk jaar daalt. De inkomsten uit de lage-emissiezone worden geïnvesteerd in verschillende leefbaarheidsprojecten voor de stad. Dat was dan ook het doel van het project: "De plannen zijn heel duidelijk. Dat is dat we de komende jaren telkens gaan verstrengen. We willen schone lucht, propere lucht in Antwerpen." [naar artikel]
De burgemeesters van de verschillende gemeenten in de Antwerpse zuidrand zijn aan het onderzoeken of het ook nuttig is dat er bij hen een lage-emissiezone (LEZ) wordt ingevoerd. Dat meldt ATV. [naar artikel]
Dit jaar meren in Antwerpen minstens 670 cruiseschepen aan, goed voor meer dan 100.000 passagiers. Uit onderzoek blijkt dat één middelgroot cruiseschip ongeveer evenveel fijn stof uitstoot als een miljoen auto’s. Nochtans voerde Antwerpen vorig jaar een lage emissiezone in om de luchtkwaliteit in het centrum te verbeteren. De Antwerpse schepen voor toerisme, Koen Kennis [naar artikel]
De Antwerpse binnenstad en het stadsgedeelte op Linkeroever worden op 1 februari 2017 een lage-emissiezone waar de meest vervuilende voertuigen [naar artikel]
Buitenlandse chauffeurs die met te vervuilende wagens de kersverse Antwerpse lage-emissiezone (LEZ) inrijden, dreigen voorlopig nog te ontsnappen [naar artikel]
© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.