De eerste ochtendspits na de invoering van een nieuw circulatieplan in Gent verloopt vlot. Er zijn geen ongevallen en geen noemenswaardige files. Dat is te horen op de tijdelijke commandopost die de invoering van het nieuwe circulatieplan in de gaten houdt. [naar artikel]
Heel wat handelaars reageren gelaten op de bekendmaking van het nieuwe circulatieplan in Aalst. Daarin krijgen een aantal toegangswegen naar het stadscentrum een knip of worden ze eenrichtingsverkeer. "We zijn bezorgd dat klanten en leveranciers onze winkels niet meer zullen kunnen bereiken", zegt handelaar Mélissa Hembise. [naar artikel]
Er komen in Aalst al enkele grote aanpassingen aan het nieuwe circulatieplan dat half augustus werd ingevoerd. Dat is nodig om een vlotte doorstroming te blijven garanderen, volgens de stad. Bij de fietsersbond zijn de reacties verdeeld, en veel handelaars willen het circulatieplan volledig terugdraaien. [naar artikel]
De Gentse handelaars blijven het debat over het circulatieplan domineren. De Stad komt maandag met een nieuwe campagne en schaaft de parkeertarieven bij. N-VA wil de hogere tarieven helemaal de vuilnisbak in. CD&V wil handelaars gratis laten parkeren. [naar artikel]
Niet alleen in Gent wil N-VA morrelen aan het circulatieplan. In Leuven leidde het nieuwe verkeersplan een omzetdaling van 22 procent bij lokale handelaars - zo moet alvast blijken uit een bevraging door N-VA zelf. [naar artikel]
De meeste Gentse handelaars blijven na de invoering van het circulatieplan ‘goed bereikbaar’. Toch blijven klanten weg en daalt hun omzet. ‘De perceptie leeft dat de auto niet meer welkom is.’ [naar artikel]
Meer dan zeven op de tien handelaars uit de Leuvense binnenstad hebben hun omzet zien dalen sinds de invoering van het circulatieplan eind [naar artikel]
In Turnhout, Oud-Turnhout, Beerse en Vosselaar kan je pakjes of eten van lokale handelaars gratis thuis laten leveren. “Zo kunnen onze lokale handelaars concurreren met grote organisaties die online hun diensten aanbieden”, klink het. [naar artikel]
Hoe raakt de mug in AZ Maria Middelares? Kan Deliveroo met de fiets tot aan het Groot Kanon? Hoogspanning bij de ‘mobicoaches’ van het circulatieplan. Zes op zeven dagen adviseren zij handelaars, organisaties en bedrijven over het circulatieplan, dat over precies één week ingaat. [naar artikel]
Een meerderheid van inwoners en handelaars van de Lecharlierwijk in Jette is tegen het circulatieplan. Dat blijkt uit een bevraging die het gemeentebestuur heeft georganiseerd. Eind vorig jaar zorgde het nieuwe verkeersplan voor de wijk nog voor veel commotie en vandalisme. [naar artikel]
Het veelbesproken Gentse circulatieplan is anderhalf jaar jong. Het moest doorgaand verkeer uit de Gentse binnenstad weghalen en inwoners overtuigen om de auto in te ruilen voor de fiets en het openbaar vervoer. Dat is gelukt, maar is dit nu een zegen of een vloek voor de lokale handelaars? Drie winkeliers geven hun genuanceerde visie. [naar artikel]
Gentse handelaars nemen zelf het heft in handen om de negatieve gevolgen van het circulatieplan te beperken. “Natuurlijk ondervinden wij er ook last van, maar het moet nu maar eens uit zijn met zeggen dat Gent onbereikbaar is geworden”, zegt initiatiefneemster Ganesha Vancoillie. Hun Facebookgroep Buy, Eat & Drink Local telt al 518 leden. [naar artikel]
Brussels parlementslid Juan Benjumea-Moreno (Groen) is maandagavond op de George Moreaustraat in Kuregem met zijn fiets tegen een betonblok gereden. Tegenstanders van het nieuw ingevoerde circulatieplan uiten al maanden hun ongenoegen en vernietigen en verplaatsen nu ook de betonblokken. [naar artikel]
Het gemeentebestuur van Jette gaat inwoners, handelaars en scholen bevragen over het nieuwe circulatieplan en dat plan nadien aanpassen. Dat is aangekondigd tijdens een woelige gemeenteraad. Onder andere in de Lecharlierwijk zijn een paar weken geleden verkeersborden en paaltjes die het autoverkeer tegenhouden geïnstalleerd. Die werden door groepjes inwoners verplaatst en vernield. [naar artikel]
Vandaag loopt het openbaar onderzoek af waarin bewoners en handelaars bezwaren konden overmaken tegen het circulatieplan in de Brusselse binnenstad. Bij winkeliers klinkt gemor. 'Wij gaan demonstreren.' [naar artikel]
Na heel wat protest en een petitie van 2.600 handtekeningen wordt het nieuwe circulatieplan van Meise, herbekeken. [naar artikel]
Kuringen staat op zijn kop. Er is veel controverse over een nieuw circulatieplan. De burgers zijn kwaad, de handelaars bezorgd over verlies van inkomsten. Het nieuwe verkeersplan heeft tot doel sluipverkeer te weren uit de Hasseltse deelgemeente. En dat zal wellicht wel lukken, maar het voorstel maakt Kuringen dan ook moeilijker bereikbaar voor inwoners en klanten. De bevoegde schepen sust dat het om een testfase gaat, maar begrijpt de bezorgdheid en nodigt de inwoners uit voor een infomoment. [naar artikel]
In Gent is sinds de nacht van zondag op maandag een nieuw circulatieplan van kracht. De stad is in zes sectoren rond een centraal voetgangersgebied onderverdeeld en doorgaand verkeer moet via de stadsring (R40). [naar artikel]
“Drastisch? Mijn verkeersplan?” Filip Watteeuw (56) steigert als hij het hoort. Woensdag is het twee jaar geleden dat het circulatieplan werd ingevoerd. Tijd om met de Groen-schepen te kijken hoe het nu verder moet en of er toch geen fouten zijn gemaakt. “Het plan werkt, maar had meer een totaalplan kunnen zijn”, geeft hij toe. “We hadden de handelaars daar ook beter in kunnen begeleiden.” [naar artikel]
11:38 IntelliGent-Mobiel, een groep van handelaars en vrije beroepers en N-VA in Gent, heeft 29.875 handtekeningen ingezameld voor een aanvraag voor een referendum over het circulatieplan. [naar artikel]
In Gent is sinds de nacht van zondag op maandag een nieuw circulatieplan van kracht. De stad is in zes sectoren rond een centraal voetgangersgebied onderverdeeld en doorgaand verkeer moet via de stadsring (R40). [naar artikel]
De Gentse coalitiepartners sp.a, Groen en Open Vld gaan niet in op een vraag van CD&V om de invoering van het circulatieplan uit te stellen, zo [naar artikel]
In Gent is sinds middernacht een nieuw circulatieplan van kracht. De stad is in zes sectoren rond een centraal voetgangersgebied onderverdeeld en [naar artikel]
© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.