Een meerderheid van inwoners en handelaars van de Lecharlierwijk in Jette is tegen het circulatieplan. Dat blijkt uit een bevraging die het gemeentebestuur heeft georganiseerd. Eind vorig jaar zorgde het nieuwe verkeersplan voor de wijk nog voor veel commotie en vandalisme. [naar artikel]
Na heel wat protest en een petitie van 2.600 handtekeningen wordt het nieuwe circulatieplan van Meise, herbekeken. [naar artikel]
Het gemeentebestuur van Jette gaat inwoners, handelaars en scholen bevragen over het nieuwe circulatieplan en dat plan nadien aanpassen. Dat is aangekondigd tijdens een woelige gemeenteraad. Onder andere in de Lecharlierwijk zijn een paar weken geleden verkeersborden en paaltjes die het autoverkeer tegenhouden geïnstalleerd. Die werden door groepjes inwoners verplaatst en vernield. [naar artikel]
De Leuvense handelaarsvereniging Liefst Leuven wil graag meer parkeerplaatsen in het centrum. Maar verder zijn ze zeven maanden na de invoering van het circulatieplan wel tevreden. “De stad luistert naar ons”, klinkt het. [naar artikel]
Lege terrasstoelen en rustige winkelstraten boezemen Gentse ondernemers angst in over hun financiële toekomst. "In combinatie met de hoge [naar artikel]
Meer dan zeven op de tien handelaars uit de Leuvense binnenstad hebben hun omzet zien dalen sinds de invoering van het circulatieplan eind [naar artikel]
Niet alleen in Gent wil N-VA morrelen aan het circulatieplan. In Leuven leidde het nieuwe verkeersplan een omzetdaling van 22 procent bij lokale handelaars - zo moet alvast blijken uit een bevraging door N-VA zelf. [naar artikel]
Gentse handelaars nemen zelf het heft in handen om de negatieve gevolgen van het circulatieplan te beperken. “Natuurlijk ondervinden wij er ook last van, maar het moet nu maar eens uit zijn met zeggen dat Gent onbereikbaar is geworden”, zegt initiatiefneemster Ganesha Vancoillie. Hun Facebookgroep Buy, Eat & Drink Local telt al 518 leden. [naar artikel]
De meeste Gentse handelaars blijven na de invoering van het circulatieplan ‘goed bereikbaar’. Toch blijven klanten weg en daalt hun omzet. ‘De perceptie leeft dat de auto niet meer welkom is.’ [naar artikel]
© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.