Turnhout heeft na een positieve evaluatie beslist om het nieuwe circulatieplan te behouden. Het plan werd afgelopen zomer ingevoerd voor een proefperiode. Handelaars zijn daar niet tevreden mee, omdat de winkels volgens hen minder bereikbaar zijn. [naar artikel]
Enkele lokale handelaren in Tessenderlo hebben een opvallende methode ontdekt om hun ongenoegen te uiten. Ze protesteren tegen de recente beslissing van het gemeentebestuur om strenger te controleren op de plaatsing van stoepborden op de openbare weg. Met slogans op stoepborden zoals “Ik neem afscheid, ik moet snel gaan. Maar weet dat ik in andere steden altijd zal mogen stahahaan. Vaarwel, uw stoepbord” of “Ceci n’est pas une stoepbord”, laten ze op ludieke wijze hun stem horen. [naar artikel]
De Leuvense handelaarsvereniging Liefst Leuven wil graag meer parkeerplaatsen in het centrum. Maar verder zijn ze zeven maanden na de invoering van het circulatieplan wel tevreden. “De stad luistert naar ons”, klinkt het. [naar artikel]
Lege terrasstoelen en rustige winkelstraten boezemen Gentse ondernemers angst in over hun financiële toekomst. "In combinatie met de hoge [naar artikel]
Meer dan zeven op de tien handelaars uit de Leuvense binnenstad hebben hun omzet zien dalen sinds de invoering van het circulatieplan eind [naar artikel]
Niet alleen in Gent wil N-VA morrelen aan het circulatieplan. In Leuven leidde het nieuwe verkeersplan een omzetdaling van 22 procent bij lokale handelaars - zo moet alvast blijken uit een bevraging door N-VA zelf. [naar artikel]
Gentse handelaars nemen zelf het heft in handen om de negatieve gevolgen van het circulatieplan te beperken. “Natuurlijk ondervinden wij er ook last van, maar het moet nu maar eens uit zijn met zeggen dat Gent onbereikbaar is geworden”, zegt initiatiefneemster Ganesha Vancoillie. Hun Facebookgroep Buy, Eat & Drink Local telt al 518 leden. [naar artikel]
De meeste Gentse handelaars blijven na de invoering van het circulatieplan ‘goed bereikbaar’. Toch blijven klanten weg en daalt hun omzet. ‘De perceptie leeft dat de auto niet meer welkom is.’ [naar artikel]
Het veelbesproken Gentse circulatieplan is anderhalf jaar jong. Het moest doorgaand verkeer uit de Gentse binnenstad weghalen en inwoners overtuigen om de auto in te ruilen voor de fiets en het openbaar vervoer. Dat is gelukt, maar is dit nu een zegen of een vloek voor de lokale handelaars? Drie winkeliers geven hun genuanceerde visie. [naar artikel]
© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.