Alle Vlaamse Krantenkoppen. Elke minuut geupdate. Vers van de pers.
Het Belang van Limburg

Vlaamse Ombudsdienst ontvangt “explosie” aan klachten over De Lijn

03/03/2020 - 12:00
"In zijn jaarverslag van vorig jaar staat de Vlaamse Ombudsdienst stil bij “een explosie van het aantal klachten bij De Lijn”. "

Gerelateerde krantenkoppen:

1. Vlaamse Ombudsdienst ontvangt “explosie” aan klachten over De Lijn (03/03/2020 - Het Belang van Limburg)

In zijn jaarverslag van vorig jaar staat de Vlaamse Ombudsdienst stil bij “een explosie van het aantal klachten bij De Lijn”. [naar artikel]


2. Veel klachten over openbaar vervoer en huurprijs sociale woningen, maar Vlaamse ombudsdienst lost ook meer klachten op (03/03/2020 - VRT NWS)

De Vlaamse ombudsman meldt een opvallende stijging van het aantal klachten over afgeschafte ritten bij De Lijn. Dat staat in zijn jaarrapport van vorig jaar. Hij stelt ook opvallend veel klachten vast over de soms forse stijging van de huurprijs voor een sociale woning. Daartegenover staat dat de Vlaamse ombudsdienst vorig jaar veel meer klachten heeft kunnen oplossen. [naar artikel]


3. Vlaamse Ombudsdienst noteert “explosie” aan klachten De Lijn (03/03/2020 - Het Nieuwsblad)

In zijn jaarverslag van vorig jaar staat de Vlaamse Ombudsdienst stil bij “een explosie van het aantal klachten bij De Lijn”. In het algemeen blijkt ook uit het verslag, dat dinsdag wordt voorgesteld, dat de oplossingen via de Vlaamse alternatieve geschillenbeslechting tot ruim 16.000 zijn gestegen in 2019. [naar artikel]


4. Ombudsdienst Zaventem ontvangt 82 klachten op één dag na testvluchten TUI: “Is dit wel verantwoord boven dichtbevolkt gebied?” (20/11/2020 - Het Laatste Nieuws)

De Ombudsdienst van Brussels Airport is niet opgezet met de testvluchten die luchtvaartmaatschappij TUI Fly Belgium donderdag liet uitvoeren rond Zaventem. Tussen 10 en 16.30 uur cirkelde een toestel voortdurend op lage hoogte rond de luchthaven. “Niet alleen kregen we 82 klachten, we stellen ons ook de vraag of dit wel verantwoord is boven dichtbevolkt gebied”, aldus ombudsman Philippe Touwaide. [naar artikel]


5. Ombudsdienst Energie ziet forse stijging aantal klachten: "Plus 133 procent voor klachten over prijzen en tarieven" (20/01/2022 - VRT NWS)

Het aantal klachten bij de federale Ombudsdienst voor Energie is sterk toegenomen. Vooral sinds de forse stijging van de energieprijzen de laatste maanden klopt de ombudsdienst overuren. "Het aantal klachten is moeilijk bij te houden", zegt ombudsman Eric Houtman bij "De Inspecteur" op Radio 2. [naar artikel]


6. Meer klachten bij Vlaamse Ombudsdienst sinds #MeToo (19/01/2018 - Knack)

De hashtag #MeToo heeft het aantal meldingen bij de genderkamer van de Vlaamse Ombudsdienst fors doen toenemen. Dat zegt Annelies D'Espallier, Ombudsvrouw Gender bij de Vlaamse overheid, vrijdag in Het Nieuwsblad. [naar artikel]


7. Meer dan 300 klachten bij Vlaamse Ombudsdienst over zonnepanelen-arrest (21/01/2021 - Het Laatste Nieuws)

De Vlaamse Ombudsdienst heeft op een week tijd meer dan 300 klachten ontvangen naar aanleiding van het arrest van het Grondwettelijk Hof over de zonnepanelen en de digitale meter. Ombudsman Bart Weekers wil graag helpen om de "vertrouwensbreuk" te herstellen. De voorgestelde compensatie is volgens hem "een deel van de oplossing". "Maar dat alleen herstelt geenszins het vertrouwen", klinkt het. [naar artikel]


Vers van de pers.
Alle Vlaamse Krantenkoppen.
Elke minuut geupdate.
De Krantenkoppen dagelijks in je mailbox?
Gratis dagelijks de krantenkoppen in je mailbox!

© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.

Dagelijks de populairste artikels in je mailbox?

Je kan je op elk moment uitschrijven!