Na jaren van speculatie en maanden van geruchten heeft Amazon vanochtend de virtuele deuren van haar Nederlandse webwinkel geopend. Ook Belgische... [naar artikel]
Elmo Lê van zet de blik op oneindig. Vandaag: De jaren 80 voor tieners. [naar artikel]
Uit een recente prijsvergelijking van de consumentenorganisatie Test-Aankoop blijkt dat de prijzen in de supermarkt met 12,33 procent zijn gestegen in vergelijking met vorig jaar. Toch waarschuwt Fevia, de federatie van de voedingsindustrie, dat de prijzen nog te laag zijn voor de voedingsindustrie. “Het is 5 voor 12. Nu niet ingrijpen staat gelijk aan schuldig […] [naar artikel]
Allerhande prijsstijgingen in winkels lijken hun oorsprong te vinden in de haven. Al zit ook de coronacrisis er (alweer) voor iets tussen. Wat is er juist aan de hand? Zal zelfs de Action duurder worden? En zijn tropische vruchtensappen straks onverkrijgbaar? In Nederland zoeken ze alvast naar alternatieven. [naar artikel]
De Tesla of de Uber van de cosmeticamarkt? Wellicht overdreven, maar toch: het hippe ‘The Ordinary’ doet het met opzet anders. En een exuberante oprichter zorgde voor extra aandacht. Sinds kort hoef je niet enkel meer op Instagram naar de potjes te staren, het Canadese merk ligt nu ook gewoon bij ons in de winkel. [naar artikel]
Retailspecialisten zien de toekomst somber in voor de Nederlandse supermarktketen Jumbo in België. Maar aan het filiaal van Jumbo in Rijkevorsel was er vrijdag bij de klanten alvast geen pessimisme merkbaar. “Heel wat producten zijn hier merkelijk goedkoper”, zegt Liesbeth Krols (40) uit Wortel (Hoogstraten). [naar artikel]
Gezond ondernemen zit enorm in de lift. Daarom laten wij elke woensdag inspirerende Belgische ondernemers aan het woord die een gezond product lanceerden. Deze week: Stéphanie Brassinne van Odyskin. 1. Wat is Odyskin? ‘Odyskin is een natuurlijk, Cosmos Organic en Vegan gecertificeerd zonnebrandmerk met milieuvriendelijke verpakkingen. We hebben drie jaar geïnvesteerd in research en development […] Het bericht GEZOND ONDERNEMEN Stéphanie Brassinne van Odyskin: ‘Er is geen reden waarom natuurlijk producten minder doeltreffend of aangenaam zouden zijn dan traditionele producten’ verscheen eerst op Gezond.be. [naar artikel]
De lijst van voedingsmiddelen die worden teruggeroepen omdat ze te veel resten van het in Europa verboden gewasbeschermingsmiddel ethyleenoxide bevatten, wordt alsmaar langer. Nu wordt ook KIRI-smeerkaas uit de handel genomen, zo maakten het Voedselagentschap FAVV en het bedrijf Bel Belgium maandag bekend. [naar artikel]
Verschillende supermarktketens hebben de voorbije weken honderden producten in prijs verlaagd. Maar van die prijsverlagingen merken de meeste consumenten amper iets op hun kassaticket. Integendeel zelfs, meer producten lijken net duurder geworden te zijn. De prijzen in onze HLN-winkelkar bevestigen dat. Hoe kan dat? Els Breugelmans, retailexpert en professor Marketing aan KU Leuven, neemt de promoties onder de loep: “Als consument is het niet eenvoudig om profijt te doen.” [naar artikel]
© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.