Vorig jaar is het aantal doden op onze wegen weer gestegen, nadat het 3 opeenvolgende jaren was gedaald. 620 doden vielen er vorig jaar. Dat zijn er 36 meer dan in 2018. De cijfers komen uit de nieuwe verkeersveiligheidsbarometer van Vias Institute. [naar artikel]
Het voorbije jaar zijn er 304 mensen gestorven in het Vlaamse verkeer. Dat is het hoogste aantal sinds 2016 en een pak hoger dan de doelstelling om dit jaar maximaal tweehonderd verkeersdoden te hebben. Vooral voetgangers zijn erg kwetsbaar. [naar artikel]
Honderden leerlingen van Brusselse scholen trokken vanmiddag de straat op. Tijdens een protestactie blokkeerden ze het auto-en tramverkeer. Daarmee... [naar artikel]
Bijna iedereen in Vlaanderen krijgt te veel PFAS binnen om gezond te zijn. Dat staat in het nieuwe rapport van de Vlaamse opdrachthouder rond de PFAS-problematiek. Hij pleit ervoor om de productie en consumptie ervan af te bouwen en wijst de overheid op de nood aan een saneringsaanpak. Maar tegelijk waarschuwt hij voor tunnelvisie – “er sterven elke dag twee mensen in het verkeer, maar we schaffen niet het hele verkeer af.” [naar artikel]
Het Agentschap Wegen en Verkeer heeft de omgevingsvergunning aangevraagd voor de aanleg van spitsstroken op de E313 tussen Lummen en Hasselt. De werken zijn gepland in de bouwvakantie van 2024. Wegen en Verkeer maakt ook werk van de verbreding van de E314 tussen Zolder en Genk. [naar artikel]
Het aantal zwarte verkeerspunten in Vlaanderen is opnieuw gestegen, zo blijkt uit cijfers die De Morgen kon inkijken. Op de lijst van 2021 staan 302 gevaarlijke punten, waarvan 101 nieuwe. ‘Er is te weinig progressie, vooral voor fietsers en voetgangers.’ [naar artikel]
Nog te veel mensen met een afwijkende stoelgangtest laten zich niet testen op darmkanker. Dat zegt de vzw Stop Darmkanker naar aanleiding van de... [naar artikel]
Er zijn vorig jaar 271 verkeersdoden gevallen in Vlaanderen. Dat blijkt uit de laatste politiegegevens. Dat is een daling in vergelijking met 2021, toen het verkeer 310 dodelijke slachtoffers heeft geëist. Maar er zijn in 2022 ook 2.371 zwaargewonden gevallen en er werden 23.212 letselongevallen genoteerd, goed voor een stijging van respectievelijk ruim 7 en 9 procent. [naar artikel]
Nooit eerder vielen er zo weinig doden in het Antwerpse verkeer als in de eerste negen maanden van dit jaar. Met uitzondering van vorig jaar zitten we al sinds 2012 in die dalende trend. Opvallend is echter wel dat door het stijgende aantal fietsers ook het aantal fietsongevallen omhooggaat. [naar artikel]
© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.