Het coronavirus zorgt voor een ongekende economische uitdaging. De Europese automerken ondervinden de gevolgen aan den lijve. 'Wil de Europese auto-industrie in de toekomst een rol van betekenis blijven spelen, moet Europa alles in het werk stellen om vijandige overnames te voorkomen', schrijft auto-expert Urbain Vandormael. [naar artikel]
Met innoverende mobiliteitsconcepten en meer elektrische auto's op straat wil de Chinese regering komaf maken met de files en luchtverontreiniging. Ten koste van wie? [naar artikel]
Corona spaart niemand. In het UZ Brussel ligt momenteel een Covidpatiëntje van vier jaar oud. De papa van Kaïs deelde een aangrijpend bericht over de situatie van zijn zoon. Maar hoe besmettelijk en hoe gevaarlijk is corona voor kinderen? En wat moeten ouders doen als ze vermoeden dat hun kind besmet is met het virus? [naar artikel]
Aan de vooravond van de opening van het 96ste Autosalon van Brussel praat Knack.be met Febiac-topman Luc Bontemps over wat de automobielsector beweegt. [naar artikel]
Aziatische automerken en Europese merken uit de hogere klasse scoren goed inzake betrouwbaarheid. Dat meldt consumentenorganisatie Test Aankoop op... [naar artikel]
De Europese constructeurs hebben de voorbije weken hun bedrijfsresultaten bekend gemaakt voor 2021 en die zijn in de meeste gevallen ronduit schitterend, ondanks corona en het chiptekort. Terwijl de globale autoverkoop daalde, steeg hun winst met een veelvoud. Voor 2022 zijn de vooruitzichten minder gunstig, sommige vrezen voor een rampjaar. [naar artikel]
Van 13 tot 22 januari wordt de 100ste editie van het Autosalon van Brussel voor even het epicentrum van de internationale autowereld. Met als blikvangers de proclamatie van de ‘Auto van het Jaar 2023’ en een recordaantal premières van nieuwe modellen. Febiac-communicatiedirecteur Gabriel Goffoy rekent op 350.000 à 400.000 kijk- en kooplustigen en hoopt dat […] The post <strong>Waarom 2023 geen goed autojaar wordt voor de Europese automerken en hun klanten</strong> appeared first on Knack. [naar artikel]
De opkomst van Chinese elektrische auto’s zorgt voor groeiende concurrentie met westerse en Japanse merken. Met snel ontwikkelende technologieën en lagere prijzen, vormen deze auto’s een bedreiging voor gevestigde automakers. De financiële directeur van Tesla noemt deze ontwikkelingen eng. [naar artikel]
Sinds begin januari is het Tesla-aandeel gedaald met 26 procent. Topman Musk ligt daar niet wakker van. De onverbeterlijke visionair wil van Tesla de nummer één in de autowereld maken, koste wat kost. Musk staat daarmee op één lijn met Trump die opnieuw de nummer één in de politieke wereld wil worden. In beide gevallen ten koste van de Europese autosector. The post Worden Tesla en Trump de doodgravers van de Europese automerken? appeared first on Knack. [naar artikel]
© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.