De herinvoering van kortingen en promoties in de supermarkten dreigt heel wat logistieke problemen met zich mee te brengen, waardoor er mogelijk... [naar artikel]
Binnenkort is het terug toegelaten voor supermarkten om kortingen en promoties te geven. Sinds de hamsterfase aan het begin van... The post Kortingen en promoties opnieuw toegelaten in supermarkten: ‘We houden hamstergedrag in de gaten’ appeared first on Business AM. [naar artikel]
De supermarktketens zien dat de strengere coronaregels invloed hebben op ons koopgedrag. Droge voeding, diepvriesproducten, zeep en zelfs WC-papier komt weer vaker in een winkelkarretje terecht. Dat blijkt uit een rondvraag van het programma "De wereld vandaag" op Radio 1. Hamsteren zoals in maart gebeurt voorlopig niet. "We hebben voldoende stocks." [naar artikel]
Supermarkten zijn begonnen om hun klanten op rantsoen te zetten, om hamsteren naar aanleiding van de oorlog in Oekraïne te voorkomen. Jumbo en Plus geven nog maximaal één fles zonnebloemolie mee, meldt vakblad Distrifood. [naar artikel]
Net als elders in Europa beginnen consumenten in België massaal zonnebloemolie, bloem en basisproducten in te slaan, uit vrees voor mogelijke tekorten als gevolg van de oorlog in Oekraïne. Supermarktketen Colruyt voert daarom preventieve volumebeperkingen in per klant voor bloem en keukenolie. “Maximum 2 stuks per klant. Zo blijft er genoeg in de rekken voor […] [naar artikel]
Bij werknemers wordt de loonkloof steeds kleiner, maar bij zelfstandigen is het verschil tussen wat mannen en vrouwen verdienen nog zeer groot. [naar artikel]
Carrefour wil meer kleine buurtwinkels met zelfstandige uitbaters openen. Maar Luc Ardies van de zelfstandigenorganisatie Unizo waarschuwt enthousiastelingen: “Meer dan een op de vijf Market- en Expresswinkels draait met verlies. De AD’s en Proxy’s van Delhaize doen het veel beter.” [naar artikel]
De nettowinst van de zelfstandige supermarkten in Vlaanderen is in 2017 met 19 procent gezakt. Ondernemersorganisatie Unizo vreest dat de komst van... [naar artikel]
Beroepsvereniging Buurtsuper.be, een onderdeel van Unizo, vraagt de economische inspectie om een onderzoek in te stellen naar een nieuwe promotie-actie van supermarktketen Albert Heijn. Die pakt in zijn weekfolder uit met een reeks aanbiedingen waarbij je 1 product koopt en er 2 gratis bovenop krijgt. Maar volgens Buurtsuper.be is dat niet wettelijk. [naar artikel]
De stijgende energieprijzen in ons land dreigen zes à zeven op de tien buurtsupermarkten verlieslatend te maken. Dat blijkt uit de jaarlijkse balansanalyse die Buurtsuper.be heeft laten uitvoeren bij 446 zelfstandige supermarkten. De Unizo-organisatie vraagt daarom steun aan de Vlaamse regering om prijsverhogingen te vermijden. [naar artikel]
© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.