De Vlaamse regering maakt extra geld vrij om werknemers in de dienstenchequesector veilig(er) te laten werken tijdens deze coronacrisis. Dat heeft Vlaams minister van Economie en Werk Hilde Crevits (CD&V) bekendgemaakt. Zowel de bedrijven, de werknemers als de gebruikers van dienstencheques moeten concrete richtlijnen volgen. Tegelijk zullen cheques die dreigden te vervallen, langer geldig blijven. [naar artikel]
Er zijn in Vlaanderen vorig jaar 83,1 miljoen dienstencheques gebruikt, een toename met 1,86 procent tegenover 2016. Dat blijkt uit cijfers van Federgon, de federatie van de uitzendsector. Ook in Wallonië groeide het gebruik van de cheques: met 1,37 procent tot 30,9 miljoen. Van Brussel heeft Federgon nog niet alle cijfers, maar ook in dat […] [naar artikel]
Het Vlaams Parlement heeft vandaag het licht op groen gezet voor de invoering van praktijktesten in de dienstenchequesector. Die praktijktesten zullen verlopen via zelfregulering. Oppositiepartij Vlaams Belang onthield zich. Oppositiepartijen Groen en sp.a stemden tegen. Zij nemen genoegen met de zelfregulering. Ook Unia, het Minderhedenforum en de vakbonden hebben kritiek. [naar artikel]
20:51 Het Vlaams Parlement heeft woensdag het licht op groen gezet voor de invoering van praktijktesten in de dienstenchequesector. Een erkenning zal alleen mogelijk zijn door deel te nemen aan 'mystery cal... [naar artikel]
In de loop van volgend jaar komen er zogenaamde ‘mystery calls’ bij Vlaamse dienstenchequebedrijven. De bedoeling is om na te gaan hoe zo’n bedrijf reageert op een discriminerende vraag van een klant en hen hiertegen te wapenen. [naar artikel]
In de loop van volgend jaar komen er zogenaamde “mystery calls” bij Vlaamse dienstenchequebedrijven. De bedoeling is om na te gaan hoe zo’n bedrijf reageert op een discriminerende vraag van een klant en hen hiertegen te wapenen. Het initiatief voor de mystery calls gaat uit van de werkgevers, ter uitvoering van het actieplan van minister […] [naar artikel]
In de loop van volgend jaar komen er zogenaamde 'mystery calls' bij Vlaamse dienstenchequebedrijven. De bedoeling is om na te gaan hoe zo'n bedrijf reageert op een discriminerende vraag van een klant en hen hiertegen te wapenen. Het initiatief voor de mystery calls gaat uit van de werkgevers, ter uitvoering van het actieplan van minister van Werk Philippe Muyters (N-VA) tegen discriminatie in de dienstenchequesector. [naar artikel]
© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.