De stad Antwerpen heeft afgelopen week influencers ingeschakeld om jongeren nog eens extra aan te porren niet samen te troepen en in hun kot te blijven. Met een bereik van om en bij de 100.000 mensen lijkt het alleszins aan te slaan. [naar artikel]
Stad Gent werkt samen met "influencers" om de coronamaatregelen via sociale media ook bij moeilijk bereikbare groepen te krijgen. Het gaat om sleutelfiguren in de jongerenwereld of bij bepaalde minderheidsgroepen die de gewone Nederlandstalige media minder volgen. "Gisteren zijn er video's opgenomen in het Bulgaars die nu op allerlei kanalen gepost en gedeeld worden", klinkt het. [naar artikel]
Hoogstraten zet de hulp van jongeren in om hen te motiveren om de coronamaatregelen vol te houden. De stad heeft daarvoor vandaag een instagramcampagne gelanceerd waarop 8 Hoogstraatse jongeren aangeven, wat hun persoonlijke motivatie is om het vol te houden, ook al is het moeilijk. "Ik hou vol voor mijn 92-jarige opa", zegt de 19-jarige influencer Tara Elisabeth. [naar artikel]
Influencers moeten jongeren helpen weg te houden van namaakproducten. Jongeren zouden volgens de FOD Economie de grootste consumenten zijn van namaak. En dat is niet alleen slecht voor de economie, maar ook potentieel gevaarlijk. "Jongeren zijn zich daar vaak niet van bewust." [naar artikel]
Kom op tegen Kanker roept voor het zevende jaar op rij de hulp in van Vlaamse influencers en content creators in om jongeren van de sigaret te houden. “Want wie nooit met roken begint, hoeft het ook nooit af te leren”, klinkt het vrijdag in een persbericht. Samen met gaming influencers lanceert Kom op tegen Kanker de #RIProken-campagne: daar komt een #RIProken-Fortnite-toernooi bij kijken. Daarna volgt een nieuwe editie van #WhatThe Smoke op TikTok, waarbij bekende Vlaamse content creators de nadelen van roken belichten. [naar artikel]
Meer dan 70 % van de Vlaamse jongeren vindt het een meerwaarde als media influencers zouden inzetten. Dat blijkt uit een onderzoek van de... [naar artikel]
8 op de 10 Vlaamse jongeren volgen influencers op sociale media en bijna 2 op de 10 kopen ook producten omdat die door hen worden aangeprezen. Dat blijkt uit een onderzoek van de Arteveldehogeschool. Maar de liefde is niet altijd wederzijds, want 20 procent van de jongeren volgt ze bewust niet. [naar artikel]
Vlaams minister van Media Benjamin Dalle (CD&V) zet influencers in om jongeren te bereiken met een campagne rond contactopsporing. Dat meldt De Standaard. [naar artikel]
Blijf in deze live op de hoogte van onze laatste updates over de coronacrisis. [naar artikel]
Blijf in deze live op de hoogte van onze laatste updates over de coronacrisis. [naar artikel]
© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.