Het Vlaams Parlement heeft woensdag in een decreet de regels voor reclame op tv versoepeld. Het gaat om de omzetting van een Europese richtlijn, die wordt vervroegd om de mediabedrijven te helpen bij de coronacrisis. [naar artikel]
De coronacrisis heeft ook gevolgen voor de reclamesector en voor de commerciële mediabedrijven die een groot deel van hun inkomsten uit reclame halen. Veel bedrijven hebben hun communicatiecampagnes ingetrokken, waardoor er minder reclame te zien en te horen is, zowel langs de weg als op radio en televisie en in kranten en tijdschriften. [naar artikel]
Het Vlaams Parlement heeft woensdag in een decreet de regels voor reclame op tv versoepeld. Het gaat om de omzetting van een Europese richtlijn, die wordt vervroegd om de mediabedrijven te helpen bij de coronacrisis. [naar artikel]
Europa pleit voor globale regels om de macht van Facebook, Twitter en andere sociale mediabedrijven onder controle te houden. Europees Commissievoorzitter Ursula von der Leyen roept de VS daarom op om een globaal “regelboek” uit te werken, zo zei de Duitse in haar toespraak voor het Wereld Economisch Forum. [naar artikel]
07:39 De lijst met geviseerde mediabedrijven telt drie nieuwsagentschappen, zestien tv-zenders, 23 radiozenders, 45 kranten, 15 magazines en 29 uitgeverijen. Er worden zowel lokale als nationale kranten opg... [naar artikel]
Op hun Europese top in Brussel bogen de 28 leiders zich donderdag over hun strijd tegen terrorisme en radicalisme. Ze willen die nog opvoeren en rekenen daarvoor ook op sociale mediabedrijven als Facebook, Twitter en Google/YouTube. [naar artikel]
Facebook pakt voor het zoveelste kwartaal op rij uit met indrukwekkende groeicijfers. Samen met die andere gigant Google heeft het bedrijf de online-advertentiemarkt steeds steviger in zijn greep. Zowel in de VS als in Europa komen mediabedrijven daartegen in het verweer. [naar artikel]
Het was een boeiende week in het Vlaamse medialand, met diverse aankondigingen. Die wijzen er op dat alle media hun nieuwe stek zoeken. Sommige zetten daarbij stappen die recent nog ondenkbaar leken. Dat is het gevolg van acties van enkele globale spelers. [naar artikel]
Begin dit jaar kondigden de magazinefederaties UPP en The Ppress een fusie aan, gisteren stelden ze een nieuwe organisatie en de nieuwe naam voor: WE MEDIA. "Het is meer dan ooit nodig het maatschappelijke belang van professionele journalistiek uit te leggen en de praktijken van de grote techgiganten aan te kaarten." [naar artikel]
© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.