Als gevolg van de coronacrisis is de gemiddelde winkelkar in ons land wel degelijk duurder geworden. Dat blijkt uit cijfers... The post Coronacrisis (en vooral promotieverbod) heeft winkelkar duurder gemaakt appeared first on Business AM. [naar artikel]
Sinds de uitbraak van de coronacrisis zijn de prijzen van 1.500 producten met 10 procent of meer gestegen, schrijft de... The post Promotieverbod voor hamsteraars maakt ieders winkelkar fors duurder appeared first on Business AM. [naar artikel]
Hoewel het verbod op kortingen in supermarkten al lang weer verdwenen is, liggen de prijzen nog steeds hoger dan vóór... The post Coronacrisis heeft winkelkar duurder gemaakt, en dat is onze eigen schuld appeared first on Business AM. [naar artikel]
Het einde van de prijsstijgingen lijkt helaas nog niet in zicht te zijn. Wat niemand verwacht had, gebeurde: de inflatie voor voeding (inclusief alcoholische dranken) komt deze maand uit op 10,40 procent*. Voeding was nog nooit zo duur als vandaag. Dat merken we ook aan onze winkelkar bij zes verschillende supermarkten: overal stijgen de prijzen, al is dat niet overal in dezelfde mate. De supermarkt waar de prijzen het meest stegen, blijkt voor onze winkelkar echter nog altijd de goedkoopste te zijn. [naar artikel]
Het verbod op promoties dat de regering midden maart invoerde, raakt de Belgische gezinnen in de portemonnee. In de supermarkten zijn 1.500 producten de voorbije weken met 10 procent of meer in prijs gestegen. [naar artikel]
Het einde van de prijsstijgingen lijkt helaas nog niet in zicht te zijn. Wat niemand verwacht had, gebeurde: de inflatie voor voeding (inclusief alcoholische dranken) komt deze maand uit op 10,40 procent*. Voeding was nog nooit zo duur als vandaag. Dat merken we ook aan onze winkelkar bij zes verschillende supermarkten: overal stijgen de prijzen, al is dat niet overal in dezelfde mate. De supermarkt waar de prijzen het meest stegen, blijkt voor onze winkelkar echter nog altijd de goedkoopste te zijn. [naar artikel]
Supermarktketens mogen dan wel opnieuw promotie voeren, als consument betalen we aan de kassa toch nog altijd meer dan voor de coronacrisis. Dat blijkt uit onderzoek van Test-Aankoop. Opvallend daarbij is dat vooral Colruyt nog altijd ruim 5 procent duurder is dan voor de lockdown, zo blijkt uit het onderzoek. Colruyt zelf betwist dat en benadrukt dat ze ook in coronatijden de laagste prijzen garanderen. [naar artikel]
Heb jij ook het gevoel dat je voor een volle winkelkar meer betaalt dan vóór de coronacrisis? De cijfers geven je gelijk: sommige producten zijn flink duurder geworden. Maar als we meer betalen aan de kassa, komt dat misschien ook omdat we anders zijn gaan winkelen. [naar artikel]
Een vrouw (40) uit Beerse heeft het vertrouwen van een blinde vrouw geschonden. Als persoonlijke assistente heeft ze jarenlang inkopen voor zichzelf betaald met de bankkaart van haar slachtoffer. [naar artikel]
Voedingsprijzen swingen vandaag de pan uit en één van de gevolgen daarvan is dat we met zijn allen proberen te besparen door meer huismerken in onze winkelkar te leggen. Maar waar komen die huismerken vandaan? En hoe kan het dat die altijd zoveel goedkoper zijn dan A-merken? Onze journalist ging op onderzoek uit bij producenten en supermarkten. Retailexperts Els Breugelmans en Gino Van Ossel leggen uit: “Het grootst bewaarde geheim is vanwaar Cara Pils nu écht komt.” [naar artikel]
© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.