Een winkelkar in de supermarkt is volgens onderzoek van Test Aankoop bijna 6 procent duurder geworden in vergelijking met april vorig jaar. Uitschieters zijn de prijs van tomaten en spaghetti, die met meer dan 30 procent steeg. [naar artikel]
De prijzen in de supermarkt blijven stijgen: een winkelkar is gemiddeld 12,33 procent duurder dan een jaar geleden. Vooral mosterd, spaghetti, onderhoudsproducten en boter zijn fors duurder geworden. Dat stelt Test-Aankoop vast. [naar artikel]
Een winkelkar in de supermarkt is volgens onderzoek van Test Aankoop bijna 6 procent duurder geworden in vergelijking met april vorig jaar. Er zitten uitschieters tussen, die maar liefst 31,5 procent duurder zijn geworden. Slechts één groep supermarktartikelen is goedkoper geworden. [naar artikel]
De afgelopen twee jaar is een winkelkar 29 procent duurder geworden. Dat blijkt uit de prijzen die consumentenorganisatie Testaankoop monitort. [naar artikel]
De prijzen in de supermarkt blijven nog altijd stijgen: zo is een winkelkar in december gemiddeld bijna 20 procent (19,67 procent) duurder geworden tegenover een jaar geleden. Dat heeft Testaankoop berekend, die het heeft over "de hoogste inflatie die ze ooit zag". In november bedroeg de prijsstijging nog 18,11 procent. [naar artikel]
Ondanks de dalende inflatie, blijven de prijzen van voeding stevig doorstijgen. Dat merkt ook De Inspecteur wanneer hij de kostprijs van zijn winkelkar bekijkt. "In minder dan drie maanden tijd stijgt de totale kostprijs weer met zes procent." In 15 maanden tijd is de winkelkar zelfs een kwart duurder geworden. [naar artikel]
De afgelopen twee jaar is een winkelkar 29 procent duurder geworden. Dat blijkt uit de prijzen die consumentenorganisatie Testaankoop monitort. Groenten, dierenvoeding en diepvriesproducten zijn de sterkste stijgers. [naar artikel]
In negen maanden tijd is een winkelkar tot 16 procent duurder geworden. Dat blijkt uit onze Winkelkarwatch waarbij we een vaste korf van een kleine veertig producten op regelmatige basis vergelijken over zes verschillende ketens. En wie denkt dat de prijzen nog zullen zakken, is naïef. [naar artikel]
De prijzen in de supermarkt blijven nog altijd stijgen: zo is een winkelkar in december gemiddeld bijna 20 procent (19,67%) duurder geworden tegenover een jaar geleden. Dat heeft Testaankoop berekend, die het heeft over “de hoogste inflatie die ze ooit zag”. In november bedroeg de prijsstijging nog 18,11 procent. [naar artikel]
Onze winkelkar kost nu al gemiddeld 3,4 procent meer dan vorig jaar. Dat blijkt uit recent onderzoek van Test Aankoop, dat de prijzen van zo’n 3.000 producten in ons land monitort. Eerst het goede nieuws: verzorgingsproducten zoals tandpasta en douchegel zijn afgelopen jaar wel wat goedkoper geworden. Keukenpapier, toiletpapier en zakdoekjes zijn dan weer liefst zeven procent duurder geworden. Van frituurolie, spaghetti en capellini steeg de prijs met een kwart. En zuivelproducten werden gemiddeld zo’n vijf procent duurder. Daar zit de grootste stijging bij boter, die dertien procent duurder werd. Groenten gingen vijf procent omhoog en vlees werd ‘maar’ drie procent duurder. [naar artikel]
In een jaar tijd is de prijs van een goedgevulde winkelkar met 16,5 procent gestegen. Dat blijkt uit een steekproef van het Radio2-programma "De inspecteur". De prijs van een winkelkar is daarmee sneller gestegen dan het huidige inflatieniveau. "Vooral producten waarin zuivel, graan of olijfolie verwerkt is - denk aan pasta, koekjes of brood - zijn duurder geworden", zegt professor marketing Els Breugelmans (KU Leuven). [naar artikel]
Een winkelkar in de supermarkt is volgens onderzoek van Test Aankoop bijna 6 procent duurder geworden in vergelijking met april vorig jaar. Die stijgingen zijn onder meer het gevolg van de “oplopende kosten voor grondstoffen, energie, transport en verpakking”. De uitschieters op een rijtje. [naar artikel]
Net geen vijf procent extra in amper twee maanden tijd. En producten die zelfs tot 76,9 procent duurder werden in die periode. De winkelkar pluimt onze portemonnee. Dat stelde onze Winkelkar Watcher vast. In april checkte Chris Snick de prijzen van 39 voedingsproducten in zes supermarkten, op 20 juni deed hij hetzelfde. Experten zijn niet verbaasd, volgens hen zou alles nóg duurder moeten zijn. Maar waarom lijken Nutella en co. dan immuun voor de stijgingen? [naar artikel]
De prijzen in de supermarkt blijven nog altijd stijgen: zo is een winkelkar in december gemiddeld bijna 20 procent (19,67 procent) duurder geworden tegenover een jaar geleden. Dat heeft Test-Aankoop berekend, die het heeft over “de hoogste inflatie die ze ooit zag”. In november bedroeg de prijsstijging nog 18,11 procent. [naar artikel]
Als gevolg van de coronacrisis is de gemiddelde winkelkar in ons land wel degelijk duurder geworden. Dat blijkt uit cijfers... The post Coronacrisis (en vooral promotieverbod) heeft winkelkar duurder gemaakt appeared first on Business AM. [naar artikel]
We vullen onze winkelkar almaar vaker met huismerken. Die maken nu al ruim de helft uit van het aanbod in de supermarkten. Het prijsverschil met [naar artikel]
Het einde van de prijsstijgingen lijkt helaas nog niet in zicht te zijn. Wat niemand verwacht had, gebeurde: de inflatie voor voeding (inclusief alcoholische dranken) komt deze maand uit op 10,40 procent*. Voeding was nog nooit zo duur als vandaag. Dat merken we ook aan onze winkelkar bij zes verschillende supermarkten: overal stijgen de prijzen, al is dat niet overal in dezelfde mate. De supermarkt waar de prijzen het meest stegen, blijkt voor onze winkelkar echter nog altijd de goedkoopste te zijn. [naar artikel]
Het zal je vast niet ontgaan zijn: de prijs van een gevulde winkelkar is op één jaar tijd enorm gestegen. Afhankelijk van waar je je boodschappen doet en welke merken je in je winkelkar legt, betaal je een beetje tot veel meer in vergelijking met vorig jaar. “Huismerken zijn relatief gezien duurder geworden dan A-merken”, aldus Els Breugelmans, professor marketing en retailexpert KU Leuven. [naar artikel]
Voeding is deze maand alweer duurder geworden. Met een inflatiecijfer van 15,51 procent betalen we fors meer voor onze winkelkar dan een jaar geleden. Voor wie zijn voedingsbudget binnen de perken wil houden: 7 tips van promojager Gunther Devisch en voedselexpert Sarah Dries van het Instituut Gezond Leven. [naar artikel]
Lees dit artikel: Winkelkar wordt fors duurder, waarschuwen grote merken Was- en levensmiddelenreus Unilever heeft zijn prijzen verhoogd omwille van de duurdere grondstoffen en verwacht dat de hoge inflatie nog maanden zal duren. De inflatie in de hele sector van consumentengoederen loopt op tot ruim boven 10 procent, zo schatte financieel directeur Graeme Pitkethly bij de toelichting van Unilevers kwartaalcijfers. Het Brits-Nederlandse concern zegt de […] Lees dit artikel: Winkelkar wordt fors duurder, waarschuwen grote merken [naar artikel]
© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.