Gebruikers van de socialenetwerksites Facebook en Instagram zullen geen gepersonaliseerde reclame meer krijgen over bepaalde gevoelige onderwerpen, zoals seksuele geaardheid en politieke voorkeuren. Het gaat om een grote verandering in het advertentiebeleid van Meta - de nieuwe naam van Facebook Inc. [naar artikel]
Facebook gaat het voor gebruikers mogelijk maken om geen politieke advertenties meer in hun nieuwsfeed te zien. Dat schrijft topman Mark Zuckerberg in een opiniestuk in de Amerikaanse krant USA Today. De maatregel zou de volgende weken van kracht worden. Zuckerberg kondigde ook aan dat Amerikaanse gebruikers van Facebook en Instagram aangespoord zullen worden om te gaan stemmen tijdens de presidentsverkiezingen later dit jaar. [naar artikel]
Facebook en Instagram geven gebruikers meer invloed op de hoeveelheid politieke advertenties die ze te zien krijgen. Het bedrijf biedt die mogelijkheid voor de twee netwerken sinds donderdag in meer dan 90 landen, waaronder ook België, naar eigen zeggen omdat gebruikers daarom gevraagd hebben. Deze advertenties helemaal uitzetten is niet mogelijk. [naar artikel]
Wanneer de stembussen in de Verenigde Staten volgende week sluiten, zal Google alle politieke advertenties op zijn platform weghalen, gezien... The post Google en Facebook bannen politieke reclame nà de presidentsverkiezingen appeared first on Business AM. [naar artikel]
17:22 Facebook heeft te kampen met problematische ad targeting. Adverteerders kunnen hun doelpubliek toespitsen op bijvoorbeeld antisemitische gebruikers. [naar artikel]
Facebook zal dan toch optreden tegen politieke advertenties, naar aanleiding van de Amerikaanse verkiezingen. Of toch een beetje: de gebruikers zullen ervoor kunnen kiezen om minder advertenties te zien. Dat kondigde Facebook aan in een blogpost. Er stond al even druk op Facebook om tegen politieke advertenties op te treden. Presidentskandidaat Elizabeth Warren beschuldigde Facebook […] The post Facebook treedt dan toch op tegen politieke advertenties, maar wel heel beperkt appeared first on Business AM. [naar artikel]
Facebook gaat stoppen met het aanbevelen van activistische en politieke groepen aan gebruikers van het socialmediaplatform. Dat heeft topman Mark Zuckerberg gisteren bekendgemaakt. [naar artikel]
De sociaalnetwerksite Facebook kondigt een reeks maatregelen aan om de controle te verbeteren op reclameboodschappen, vooral de politieke. Het bedrijf krijgt kritiek dat het niet genoeg strijdt tegen politieke manipulatie op de site. Iedereen die reclame wil verspreiden met een electorale inhoud of onderwerpen die politiek belangrijk zijn en “onderwerp van debatten” zijn in de […] Het bericht Facebook neemt nieuwe maatregelen voor controle op politieke reclame verscheen eerst op Metro. [naar artikel]
Facebook-gebruikers kunnen vanaf vandaag zien welke advertenties er in omloop zijn op de sociaalnetwerksite. Het bedrijf wil daarmee transparanter zijn en misbruik helpen voorkomen. [naar artikel]
Er is de laatste dagen heel wat verwarring over pop-upmeldingen van Facebook en/of Instagram. Gebruikers krijgen daarbij de keuze om ofwel te betalen ofwel expliciet de toestemming te geven om hun gegevens te gebruiken voor gepersonaliseerde reclame. Dit is wat er aan de hand is. Waarover gaat het? Europese gebruikers van Facebook en Instagram krijgen […] [naar artikel]
20:47 Gepersonaliseerde politieke reclame ligt aan alle kanten onder vuur. Toch geven de Belgische partijen in 2023 opnieuw een recordbedrag uit aan advertenties op Facebook. [naar artikel]
Facebook schuift plannen om advertenties te laten zien in WhatsApp op de lange baan. Dat meldt The Wall Street Journal op basis van ingewijden. Het team dat manieren moest vinden om reclame in de berichtendienst te verwerken, is volgens ingewijden ontbonden. WhatsApp presenteerde in het najaar van 2018 nog plannen om bedrijven te laten adverteren […] Het bericht ‘Facebook ziet voorlopig af van reclame in WhatsApp’ verscheen eerst op Metro. [naar artikel]
Een sociaal netwerk zoals Facebook weet akelig veel over de persoonlijke wereld van zijn gebruikers. Mark Bridge, redacteur van de Britse krant The Times, benadrukt dat Facebook niet alleen basisgegevens zoals leeftijd, woonplaats of geslacht – die door de gebruiker vaak zelf aan het platform worden meegedeeld – verzamelt, maar ook meer gevoelige informatie zoals […] The post Facebook verzamelt 98 feiten over u om u betere reclame voor te schotelen appeared first on Express [NL]. [naar artikel]
Facebook maakt het nog steeds mogelijk gebruikers via hun telefoonnummer te vinden, zonder dat die gebruikers dat volledig kunnen uitschakelen. Een... [naar artikel]
De politieke partijen in ons land gaven vorig jaar gezamenlijk 4,7 miljoen euro uit aan reclamecampagnes op Facebook. Dat schrijft De Standaard op basis van onderzoek van AdLens, een Belgische groep onderzoekers die politieke reclame op sociale media in Europa in kaart brengt. De N-VA was met 1,7 miljoen euro aan uitgaven de absolute koploper. [naar artikel]
Facebook lanceert 'Off-Facebook Activity', dat gebruikers toelaat hun surfgedrag op andere applicaties en websites los te koppelen van hun... [naar artikel]
De top van Meta, het moederbedrijf van Facebook, Instagram en Whatsapp, bekijkt een bedrijfsbreed verbod op politieke reclame in Europa vanuit de bezorgdheid dat Facebook en Instagram anders niet zullen kunnen voldoen aan de toekomstige EU-regelgeving met betrekking tot online campagnes. Dat schrijft de Financial times donderdag. [naar artikel]
Het advertentiesysteem van Facebook is ontworpen om reclame zeer gericht te verspreiden. De Amerikaanse nieuwssite ProPublica laat zien dat nu ook gekozen kan worden om reclame niet te tonen aan bepaalde “etnische affiniteiten”, zoals Facebook het verwoordt, Dat Facebook inzet op hyperspecifieke targeting van advertenties, en daarvoor heel veel persoonlijke data nodig heeft, is ondertussen [naar artikel]
De sociaalnetwerksite Facebook kondigt een reeks maatregelen aan om de controle te verbeteren op reclameboodschappen, vooral de politieke. Het... [naar artikel]
© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.