Facebook en Instagram geven gebruikers meer invloed op de hoeveelheid politieke advertenties die ze te zien krijgen. Het bedrijf biedt die mogelijkheid voor de twee netwerken sinds donderdag in meer dan 90 landen, waaronder ook België, naar eigen zeggen omdat gebruikers daarom gevraagd hebben. Deze advertenties helemaal uitzetten is niet mogelijk. [naar artikel]
Facebook zal dan toch optreden tegen politieke advertenties, naar aanleiding van de Amerikaanse verkiezingen. Of toch een beetje: de gebruikers zullen ervoor kunnen kiezen om minder advertenties te zien. Dat kondigde Facebook aan in een blogpost. Er stond al even druk op Facebook om tegen politieke advertenties op te treden. Presidentskandidaat Elizabeth Warren beschuldigde Facebook […] The post Facebook treedt dan toch op tegen politieke advertenties, maar wel heel beperkt appeared first on Business AM. [naar artikel]
In de aanloop naar de Amerikaanse presidentsverkiezingen maakt Facebook-baas Mark Zuckerberg bekend dat gebruikers de mogelijkheid krijgen om politieke advertenties... The post Facebook geeft toe: gebruikers kunnen politieke reclame wegfilteren appeared first on Business AM. [naar artikel]
Facebook overweegt een betalingssysteem te creëren op basis van een eigen cryptomunt, waarbij gebruikers geld kunnen verdienen door advertenties te... [naar artikel]
Facebook-gebruikers kunnen vanaf vandaag zien welke advertenties er in omloop zijn op de sociaalnetwerksite. Het bedrijf wil daarmee transparanter zijn en misbruik helpen voorkomen. [naar artikel]
Lees dit artikel: Advertenties van Belgische partijen ontsnappen vaak aan politieke filter van Facebook Facebook slaagt er vaak niet in om politieke advertenties te herkennen, zo blijkt uit grondig onderzoek door de KU Leuven en New York University. Sommige berichten worden niet als politieke advertenties herkend, en niet-politieke boodschappen krijgen soms onterecht wél een politiek label. Je hebt het misschien zelf gemerkt in je eigen Facebook-feed: de socialmediareus wil […] Lees dit artikel: Advertenties van Belgische partijen ontsnappen vaak aan politieke filter van Facebook [naar artikel]
Facebook lanceert 'Off-Facebook Activity', dat gebruikers toelaat hun surfgedrag op andere applicaties en websites los te koppelen van hun Facebook-account. ‘We zullen niet weten welke websites je hebt bezocht of wat je daar hebt gedaan, en we zullen geen data die je loskoppelt, gebruiken om advertenties naar jou te richten op Facebook, Instagram of Messenger’, klinkt het. [naar artikel]
Facebook blijft worstelen met het herkennen en labelen van politieke advertenties. Wereldwijd nam Facebook de verkeerde beslissing voor meer dan 8 op die 10 advertenties die niet door hun adverteerders werden aangeduid als 'politiek'. Dat blijkt uit een onderzoek van de KU Leuven en de New York University, na analyse van maar liefst 33,8 miljoen advertenties. De kans op manipulatie blijft groot als Facebook haar eigen advertentiebeleid niet kan handhaven, zeggen de onderzoekers. [naar artikel]
Facebook doet er alles aan om politieke advertenties te controleren, laat technologiedirecteur Mike Schroepfer van Facebook weten aan het Britse... [naar artikel]
Facebook zal de inhoud van duizenden politieke advertenties die door een Russisch bedrijf verspreid werden, overmaken aan de commissie in het Amerikaans Congres die de Russissche inmeninging in de presidentiële verkiezingscampagne onderzoekt. Dat heeft topman Mark Zuckerberg aangekondigd. Facebook werkt ook aan grotere transparantie bij politieke advertenties op de netwerksite. [naar artikel]
In 2018 beloofde Facebook om politieke advertenties voortaan uit te rusten met een label, dat ook aangeeft wie ervoor betaalt. Uit een nieuw onderzoek van de KU Leuven blijkt nu dat het controlesysteem allesbehalve op punt staat. In België glipt zelfs 9 procent van de politieke advertenties door de mazen van het net. [naar artikel]
Zowat elke Belg met een Facebookprofiel kreeg in de weken voor 26 mei advertenties te zien van politieke partijen. Volgens data van Facebook publiceerden partijen en individuele politici samen zeker meer dan 2.600 advertenties. [naar artikel]
Facebook lanceert 'Off-Facebook Activity', dat gebruikers toelaat hun surfgedrag op andere applicaties en websites los te koppelen van hun... [naar artikel]
Facebook gaat het voor gebruikers mogelijk maken om geen politieke reclames meer in hun nieuwsfeed te zien. Dat schrijft topman Mark Zuckerberg in... [naar artikel]
Facebook gaat het voor gebruikers mogelijk maken om geen politieke reclames meer in hun nieuwsfeed te zien. Dat schrijft topman Mark Zuckerberg in... [naar artikel]
Facebook gaat het voor gebruikers mogelijk maken om geen politieke reclames meer in hun nieuwsfeed te zien. Dat schrijft topman Mark Zuckerberg in... [naar artikel]
Facebook maakt donderdag een einde aan het verbod op politieke advertenties in de Verenigde Staten op zijn platformen. Daarmee wordt het voor het eerste in maanden weer mogelijk om advertenties over politiek, verkiezingen en sociale kwesties te plaatsen. “We zijn van plan de komende maanden te gebruiken om beter te bekijken hoe deze advertenties werken, ook om te zien waar verdere wijzigingen nodig zijn,” schreef Facebook woensdag. [naar artikel]
Facebook-gebruikers kunnen aangeven waarover ze geen advertenties willen zien. Het is beter mogelijk om de advertentievoorkeuren aan te passen in [naar artikel]
Facebook staat na het sluiten van de stembureaus in de Amerikaanse presidentsverkiezingen op 3 november tijdelijk geen politieke advertenties meer... [naar artikel]
Facebook overweegt in de dagen voorafgaand aan de Amerikaanse presidentsverkiezingen politieke advertenties van het socialmediaplatform te weren.... [naar artikel]
Facebook wordt vandaag veroordeeld door de Brusselse rechtbank, omdat het gebruikers en zelfs niet-gebruikers van Facebook overal online volgt. Dat doen ze op allerlei manieren, om zo heel gerichte advertenties op je tijdslijn te kunnen aanbieden. Hoe gaat dat precies in zijn werk? [naar artikel]
Facebook gaat alle politieke advertenties die in de week voor 3 november worden ingediend, weigeren op zijn platform. Dat kondigt... The post Facebook verbiedt nieuwe politieke advertenties week voor presidentsverkiezingen appeared first on Business AM. [naar artikel]
Facebook en Twitter staan lijnrecht tegenover elkaar in hun beleid rondom politieke advertenties op hun netwerken. Helpt een verbod zoals bij Twitter de democratie meer dan de ‘laissez faire’-benadering van Facebook? [naar artikel]
Wie toont u welke betaalde politieke boodschap en waarom? Op Facebook en Twitter is dat niet te achterhalen. Beide netwerken kondigden maatregelen aan om u meer inzicht te geven in die politieke advertenties. Alle functies komen in de volgende maanden ook naar Europa. [naar artikel]
© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.