Afgelopen zomer haalden verschillende prominente adverteerders hun reclame op Facebook en Instagram weg. Onder de noemer #stophateforprofit moest dat een... The post Hoe zou het nog zijn met de Facebook-advertentieboycot? appeared first on Business AM. [naar artikel]
Facebook heeft adverteerders toegelaten om reclame te richten aan antisemieten. Dat meldt de Amerikaanse website ProPublica. Voor het verkopen [naar artikel]
Facebook heeft adverteerders toegelaten om reclame te richten aan antisemieten. Dat meldt de Amerikaanse website ProPublica. Voor het verkopen [naar artikel]
Het advertentiesysteem van Facebook is ontworpen om reclame zeer gericht te verspreiden. De Amerikaanse nieuwssite ProPublica laat zien dat nu ook gekozen kan worden om reclame niet te tonen aan bepaalde “etnische affiniteiten”, zoals Facebook het verwoordt, Dat Facebook inzet op hyperspecifieke targeting van advertenties, en daarvoor heel veel persoonlijke data nodig heeft, is ondertussen [naar artikel]
Facebook stopt met 'partnercategorieën', een programma waarmee adverteerders hun reclame gerichter kunnen maken op basis van gegevens die zijn... [naar artikel]
06:38 Adverteerders steken te veel geld in reclame op het internet. Televisie is met voorsprong het krachtigste medium. Dat zegt de Australische mediaprofessor Karen Nelson-Field na een onderzoek met 2.500 ... [naar artikel]
Adverteerders op Instagram en Facebook zullen binnenkort geen gerichte reclame meer kunnen afvuren op jongeren op basis van hun geslacht. Dat heeft Meta, het moederbedrijf van de platformen, bekendgemaakt. [naar artikel]
17:22 Facebook heeft te kampen met problematische ad targeting. Adverteerders kunnen hun doelpubliek toespitsen op bijvoorbeeld antisemitische gebruikers. [naar artikel]
Vier van de vijf Vlaamse mutualiteiten delen gegevens over u met adverteerders, zo blijkt uit onderzoek van VRT. Die info gebruiken adverteerders voor gepersonaliseerde reclame. [naar artikel]
Adverteerders op Instagram en Facebook zullen binnenkort geen gerichte reclame meer kunnen afvuren op jongeren op basis van hun geslacht. Dat heeft Meta, het moederbedrijf van de platformen, bekendgemaakt. [naar artikel]
Unilevermarketeer Hans Cools roept als kersvers voorzitter van de Unie der Belgische Adverteerders op tot een pact tussen Belgische adverteerders, reclameregies en mediapartners om de communicatiekosten naar omlaag te halen. Zo niet komen de Belgische afdelingen van multinationals helemaal achteraan in de rij te staan als de marketingbudgetten worden uitgedeeld, waarschuwt hij. [naar artikel]
Niet enkel het telefoonnummer of mailadres dat je aan Facebook geeft kan gebruikt worden voor advertenties. Ook het nummer of adres dat vrienden van jou op hun telefoon hebben wordt door Facebook doorgespeeld aan adverteerders. [naar artikel]
Mark Zuckerberg belooft haatdragende en racistische posts te voorzien van waarschuwingen. De Facebook-topman probeert zo boycottende adverteerders als Unilever en Coca-Cola terug te winnen. Zal dat volstaan? [naar artikel]
Facebook neemt maatregelen om te verhinderen dat adverteerders gerichte advertenties uitsturen op basis van persoonlijke gegevens die ze verkregen... [naar artikel]
Grote adverteerders zoals The North Face en Patagonia kondigen aan dat ze niet langer zullen betalen voor advertenties op Facebook, omdat het... [naar artikel]
De aanscherping van de regels door Facebook in de nasleep van het privacyschandaal zorgt voor irritaties bij verschillende adverteerders in de... [naar artikel]
Facebook neemt maatregelen om te verhinderen dat adverteerders gerichte advertenties uitsturen op basis van persoonlijke gegevens die ze verkregen... [naar artikel]
Facebook verplicht adverteerders voortaan bekend te maken of ze politieke boodschappen verspreiden. Dit kadert in het onderzoek naar politieke... [naar artikel]
Tientallen lezers waarschuwen ons voor bedrieglijke reclame op Facebook waarbij ze terechtkomen op een nep HLN-artikel. Facebook is op de hoogte... [naar artikel]
De advertentieboycot op sociale netwerken als Facebook en Twitter loopt op zijn laatste benen. Ondertussen konden beide bedrijven een deal... The post Na de boycot: Facebook en Twitter stellen weggelopen adverteerders gerust appeared first on Business AM. [naar artikel]
Misschien was je hiervan nog niet op de hoogte, maar WhatsApp deelt jouw accountinformatie met adverteerders. Op die manier krijg je reclame op [naar artikel]
22:45 Het grootste sociale netwerk ter wereld verdiende in 2018 38 procent meer aan reclame. Daarbij werd het geholpen door meer dagelijks én maandelijks actieve gebruikers (beide +9%). [naar artikel]
IJsmerk Ben & Jerry's stopt vanaf 1 juli met adverteren op Facebook en Instagram. De boycot is onderdeel van de campagne #StopHateForProfit (Stop... [naar artikel]
TikTok lanceert een soort ‘self-service’-advertentieplatform waarmee bedrijven zelf reclamecampagnes kunnen opzetten. De populaire video-app hoopt een graantje mee te pikken... The post TikTok wil kleine adverteerders weglokken bij Facebook appeared first on Business AM. [naar artikel]
12:17 De Belgische tv-zenders, de reclamewereld en de operatoren Telenet en Proximus maken afspraken om gepersonaliseerde tv-reclame toegankelijker te maken voor adverteerders. [naar artikel]
© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.