De stad en het district Antwerpen gaan 26 straten in de historische binnenstad via een tijdelijke inrichting woonerf maken in afwachting van een definitieve heraanleg. [naar artikel]
Het is het Antwerpse stadsbestuur menens met het werk maken van een voetgangersvriendelijk stadscentrum. Nog dit jaar worden 26 straten in de 16de-eeuwse binnenstad versneld uitgerold als (woon)erf in afwachting van een definitieve heraanleg. [naar artikel]
De stad Antwerpen gaat 26 straten versneld omvormen tot woonerven. "Door de coronacrisis zijn er meer mensen thuis en we merken dat er dringend nood is aan wandelstraten", zegt schepen van Mobiliteit Koen Kennis (N-VA). [naar artikel]
De Hasseltse binnenstad wordt één groot woonerf. Dat betekent volgens de wegcode dat je maximum nog maar 20 kilometer per uur mag rijden of fietsen. Maar ook dat voetgangers en fietsers de hele breedte van de openbare weg mogen gebruiken. En dat je niet meer parkeert waar je wilt. [naar artikel]
De Hasseltse binnenstad wordt één groot woonerf. Dat betekent volgens de wegcode dat je maximum nog maar 20 kilometer per uur mag rijden of fietsen. Maar ook dat voetgangers en fietsers de hele breedte van de openbare weg mogen gebruiken. En dat je niet meer parkeert waar je wilt. [naar artikel]
De Hasseltse binnenstad wordt vanaf deze zomer als een woonerf wordt ingericht en dat betekent dat de voetganger er koning wordt. Fietsers en auto's mogen maximaal nog 20 kilometer per uur en moeten te allen tijde opletten voor spelende kinderen en wandelaars. [naar artikel]
De Hasseltse binnenstad wordt vanaf deze zomer als een woonerf ingericht, en dus wordt de voetganger er koning. Fietsers en auto's mogen maximaal nog 20 kilometer per uur en moeten te allen tijde opletten voor spelende kinderen en wandelaars. [naar artikel]
De Hasseltse binnenstad - binnen de Kleine Ring - transformeert vanaf 5 augustus in een woonerf. Automobilisten en ook fietsers mogen er maximaal nog tegen 20 km/u rijden. [naar artikel]
Vanaf vandaag is de hele Hasseltse binnenstad een woonerf. De maximale snelheid is er niet langer 30, maar 20 km/u. Niet alleen auto's, maar ook fietsers moeten zich daaraan houden. Maar valt daarmee nog wel veiligheidswinst te boeken? Verkeersexperts denken van wel: "Voetgangers geven vanaf nu het ritme aan." [naar artikel]
De straten tussen de Eiermarkt en de Korte Nieuwstraat hebben de potentie om een tweede Wilde Zee te worden. Voor dat zover is, moeten eerst de straten en de verkeerssituatie in de omgeving worden aangepakt. En daar wil het district Antwerpen, samen met de stad, nog deze legislatuur werk van maken. [naar artikel]
© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.