De Vlaamse regering heeft 22 jaar geleden beslist om een nieuwe spoortoegang te bouwen in de Antwerpse haven, om de files voor goederentreinen te verkleinen. Ruim twee decennia later is daar nog niets van in huis gekomen. Integendeel: goederentreinen staan nog zeker 10 jaar in de file. Waarom duurt het zo lang? En wat zeggen de critici? [naar artikel]
Alfaport-Voka, de koepel van Antwerpse havenbedrijven, is niet te spreken over besparingsplannen op het spoor. Die kunnen ook de Antwerpse haven treffen. Die vraagt al langer een tweede spoortoegang, omdat de haven wil uitbreiden. [naar artikel]
13:53 De spoornetbeheerder Infrabel moet de belangrijkste toegang voor goederentreinen naar Brussel ontmantelen. Daardoor dreigt de haven van Brussel volgend jaar al zijn toegang tot het spoor te verliezen. [naar artikel]
De haven van Antwerpen gaat voor het eerst, via dochter PAI (Port of Antwerp International), financieel investeren in een haven in West-Afrika. Het gaat om de haven van San Pedro in Ivoorkust, de belangrijkste cacaohaven ter wereld. De overeenkomst werd donderdag ondertekend tijdens de missie van Vlaams minister Ben Weyts. [naar artikel]
De Antwerpse haven neemt een belang van 1,176 procent in Porto do Açu, een havencomplex in het noorden van de Braziliaanse staat Rio de Janeiro. [naar artikel]
12:48 De regering van het West-Afrikaanse land Benin besteedt het management van de haven van Cotonou, in afwachting van haar modernisering, tijdelijk uit aan een dochter van het Antwerpse havenbedrijf. Dat... [naar artikel]
Port of Antwerp International (PAI), de consultancy- en investeringsdochter van het Antwerpse Havenbedrijf, is door de regering van het West-Afrikaanse land Benin aangesteld om de haven van Cotonou te moderniseren. De overheid verwacht groei, maar de infrastructuur en organisatie zouden verouderd zijn, waardoor nu Antwerpse expertise wordt ingeschakeld. Volgens het havenbedrijf vormt Cotonou het economisch […] [naar artikel]
© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.