Telefoneren via internet is populairder geworden dan telefoneren met de vaste telefoon. Dat blijkt uit een enquête in opdracht van telecomregulator BIPT. Vooral jongeren bellen meer via bijvoorbeeld Whatsapp of Messenger dan via het vaste telefoontoestel. [naar artikel]
Klanten van internet-, gsm- en telefoonprovider Dommel kregen vandaag bericht dat ze tegen volgende zondag op zoek moeten naar een nieuwe provider, omdat Dommel vanaf dan noodgedwongen zijn activiteiten moet staken. Machtsmisbruik, zegt Dommel. Wanbetaling, zegt Proximus. [naar artikel]
Wie honger heeft, denkt aan eten. Zo is het ook met mazout. 'Mensen denken pas aan hun ketel als het koud is', zegt Jeanine Amerijckx van Janssens Mazout. Zoals alle leveranciers van stookolie wordt ze overrompeld. 'Maar niemand klaagt', zegt Luc Bouts. 'We waren al lang aan het hopen op de koude.' [naar artikel]
Oplichting via de telefoon is in 2019 opnieuw opgeflakkerd. Dat blijkt uit het jaarverslag van de Ombudsdienst voor telecommunicatie. De klachten van de verbruikers legden verschillende vormen van fraude bloot: telefoon-phishing, fraude via Messenger (Facebook), wangiri-fraude (waarbij er geprobeerd wordt om mensen terug te laten bellen naar dure betaalnummers) en telefonische oplichting via dure 090x-nummers. [naar artikel]
‘Michel Telefoon’ verkoopt zijn privécollectie. Met onder meer honderden telefoons (geen enkel dubbel exemplaar), telefoonhokjes, antieke telefoonboeken, allerhande materiaal en originele installatieplannen heeft Michel Van de Brander (67) een unieke privécollectie van om en bij de tien ton in de aanbieding. [naar artikel]
Maandelijks huur betalen voor een verouderd vast telefoontoestel dat afgeschreven en dus waardeloos is. Dat klinkt absurd maar toch zijn er nog veel mensen die het, vaak zonder het te beseffen, doen. Vooral ouderen. “Wij kunnen toch moeilijk onze klanten beginnen opbellen om te vragen of ze de huur niet willen stopzetten. Het staat klaar en duidelijk op hun factuur”, zegt Jan Margot van Proximus. [naar artikel]
Maandelijks huur betalen voor een verouderd vast telefoontoestel dat afgeschreven en dus waardeloos is. Dat klinkt absurd maar toch zijn er nog veel mensen die het, vaak zonder het te beseffen, doen. Vooral ouderen. “Wij kunnen toch moeilijk onze klanten beginnen opbellen om te vragen of ze de huur niet willen stopzetten. Het staat klaar en duidelijk op hun factuur”, zegt Jan Margot van Proximus. [naar artikel]
© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.