Daar waar het Velo-systeem vroeger bijna een monopolie had op de Antwerpse deelmarkt voor mobiliteit, zijn de opties vandaag legio. Swap-fietsen, gemotoriseerde steps, elektrische fietsen én scooters en uiteraard ook ‘koning auto’ worden gretig gedeeld. Zowat alle systemen zitten in de lift, ook al hadden ze allemaal wel te maken met een coronadipje, vooral de steps van Bird. Die zijn toen even uit roulatie gehaald. Een overzichtje. [naar artikel]
Het aantal Antwerpenaars dat de eigen wagen neemt voor verplaatsingen, blijft afnemen. Voor woon-werkverkeer kiest zelfs minder dan 50 procent nog voor de auto. Dat blijkt uit een reeks mobiliteitsbevragingen van de stad, en tellingen met ANPR-camera's wijzen op eenzelfde trend. De grote winnaar in het verhaal is de fiets, al zit ook deelmobiliteit in de lift. [naar artikel]
Wie als Antwerpenaar zijn wagen wegdoet, kan van de stad een subsidie krijgen op zijn of haar abonnement van Mobility as a Service (MaaS). Dat komt neer op maximaal 50 euro per maand. [naar artikel]
Ook nu kan u nog een deelwagen, brommer of fiets blijven gebruiken. Er wordt wel gevraagd om handschoenen aan te doen, zodat er via het stuur geen mogelijke besmetting naar de volgende gebruiker wordt overgebracht. De Velokes worden momenteel dagelijks nog 7.000 keer gebruikt, dat is ongeveer een derde van voor de coronacrisis. [naar artikel]
De maatregelen tegen de uitbrak van het nieuwe coronavirus treffen ook de sector van de zogenaamde gedeelde mobiliteit, zoals bijvoorbeeld... [naar artikel]
De maatregelen tegen de uitbraak van het nieuwe coronavirus treffen ook de sector van de zogenaamde gedeelde mobiliteit, zoals bijvoorbeeld... [naar artikel]
© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.