Plastic planten, kleurstiften voor kinderen en een rieten mand voor wc-papier: in Action kan je van alles kopen. En dat intussen al 30 jaar lang. Destijds gestart als één garage vol overschotten in Friesland, vandaag 2.200 discounters verspreid over 10 landen. “En dat kunnen er de komende jaren makkelijk 20 worden.” Waarom is Action zo’n succesverhaal? Hoeveel kost een product er gemiddeld? En hoe houdt de keten de prijzen zo laag? Het geheim van Action ontrafeld. [naar artikel]
Schiet goedkoop graszaad van de Action net zo goed als een vier keer duurdere dure doos uit het tuincentrum? Wij kochten én zaaiden tien verschillende merken, van goedkoop tot duur. Wat is het resultaat na veertien dagen én waar let je best op als je er koopt? [naar artikel]
Door de stijgende prijzen letten we meer op onze uitgaven en dat is een goede zaak voor ketens die van goedkoop winkelen hun handelsmerk maken. Maar ook zij moeten toch rekening houden met stijgende personeels- en grondstofkosten? Hoe doen ze dat dan, om hun prijzen lager te houden dan die van de concurrentie? We vroegen het aan Lidl, Action, Zeeman, Aldi en Wibra, maar ook aan retailexpert prof. Els Breugelmans: “Als discounters een A-merk niet voor een interessante prijs kunnen aanbieden, kiezen ze voor een ander merk.” [naar artikel]
Dertig jaar geleden startten ze met één kleine winkel in het Nederlandse Enkhuizen, vandaag heeft Action meer dan 2.250 winkels in elf landen. Acht tips en weetjes over wat je er best koopt of wat niet, hoe goedkoop ze echt zijn, wanneer het ideale winkelmoment is én – vooral – hoe het zit met kwaliteit. [naar artikel]
Dertig jaar geleden startten ze met één kleine winkel in het Nederlandse Enkhuizen, vandaag heeft Action meer dan 2.250 winkels in 11 landen. Acht tips en weetjes over wat je er best koopt of wat niet, hoe goedkoop ze echt zijn, wanneer het ideale winkelmoment is én – vooral – hoe het zit met kwaliteit. [naar artikel]
In crisistijden letten mensen op hun geld en daar spinnen discounters garen bij (DM 29/01). Het Nederlandse Action is ook bij ons aan een stille maar gestage opmars bezig. [naar artikel]
Goedkope winkels boomen: Action groeit als kool en straks lokt Mega World de klant met superlage prijzen. En we gaan niet alleen naar die... [naar artikel]
Discountketen Action heeft een succesvol jaar achter de rug. In 2022 maakte het bedrijf zo’n 1,2 miljard euro winst. Ook andere budgetketens zagen de voorbije jaren hun omzet stijgen. Hoe slagen winkels als Lidl, Zeeman, Aldi, Wibra en Action er in om hun producten voor een lagere prijs aan te bieden dan de concurrentie én winst te maken? We vroegen het aan de budgetketens zelf, én aan retailexpert prof. Els Breugelmans: “Als discounters een A-merk niet voor een interessante prijs kunnen aanbieden, kiezen ze voor een ander merk.” [naar artikel]
Waarom meer betalen als het ook goedkoop kan? De mascara van het huismerk van Action wordt geprezen door Test Aankoop: ze deed het bijna even goed als of zelfs béter dan twee luxemerken waar je zo'n dertig keer meer voor betaalt. [naar artikel]
Allerhande prijsstijgingen in winkels lijken hun oorsprong te vinden in de haven. Al zit ook de coronacrisis er (alweer) voor iets tussen. Wat is er juist aan de hand? Zal zelfs de Action duurder worden? En zijn tropische vruchtensappen straks onverkrijgbaar? In Nederland zoeken ze alvast naar alternatieven. [naar artikel]
Budgetketen Action lanceert zijn Belgische webshop, al kun je er niet het complete assortiment in je virtuele boodschappenmandje slepen. Voor een balpen of tandpasta moet je nog naar de winkel, voor grotere stukken zoals een goedkoop springkasteel maar ook een pannenset kun je op de site terecht. [naar artikel]
Nergens woedt de prijzenslag zo erg als in de Action. Maar hoe komt het dat die keten zijn prijzen zo laag kan houden? En zijn ze echt zo goedkoop als ze beweren? Vrolijke Vrek Kristof gaat in een nieuwe podcastaflevering op onderzoek, en merkt al snel iets op. “Dit is geen toeval. Dit is gewoon hun strategie.” [naar artikel]
We zouden het haast vergeten, maar in tijden dat alles duurder wordt zijn er nog steeds zaken die belachelijk en onverantwoord goedkoop zijn. Gsm-laders in de Action, pyjama’s in de Primark en dienstencheques. Zo goedkoop, dat je weet dat het eigenlijk niet kan blijven duren. Het is niet duurzaam, het is zelfs niet ‘zaam’ - zoals ze dat bij Lidl zeggen. [naar artikel]
Nico Blauw en Larissa Louwman uit Nederland hadden het helemaal voor elkaar. Met hun Squishy Maker, waarmee kinderen zelf slijmballen kunnen maken, veroverde het echtpaar de speelgoedwereld. Tot Action dit najaar opeens Squishy Factory in de schappen had liggen. Even groot, hetzelfde handpompje, dezelfde ballonnen, dezelfde kleur groen. Maar wel drie keer (!) zo goedkoop. Mag dat zomaar? [naar artikel]
De 123 winkels van Blokker in België worden overgenomen door de Nederlandse Dutch Retail Groep. De overnemer wil alle winkels voortzetten als discounters onder het merk Mega World, naar het voorbeeld van Action. Kroniek van een winkelketen die in het verleden bleef steken. [naar artikel]
Delhaize gaat zijn prijzen fors verlagen. Dat heeft Dick De Boer, CEO van moederbedrijf Ahold Delhaize, woensdag verklaard, zo meldt De Tijd. Met het prijsoffensief wil de supermarktketen klanten terugwinnen van discounters als Colruyt, Aldi en Lidl. [naar artikel]
15:22 Action staat bekend om zijn lage prijzen, maar de Nederlandse winkelketen is zelf geen koopje. Volgens eigenaar 3i is Action 29,4 miljard euro waard. Dat is meer dan de beursgenoteerde winkelgroepen C... [naar artikel]
HASSELTWinkelketen Action kampt met groeipijnen. Vorig jaar kon de keten ‘maar’ 230 winkels openen terwijl er 250 gepland waren. Bovendien blijven de schappen wel eens leeg. “We hebben wat pech gehad”, is de uitleg bij Action. [naar artikel]
Zoals vrijdagavond aangekondigd, ging de nieuwe vestiging van Action aan de vaart in Schoten niet open. Intussen heeft het Vlaams Agentschap Innoveren & Ondernemen (Vlaio) toelichting gegeven bij het opgelegde openingsverbod. [naar artikel]
De regiomanager van Action Maasmechelen zal in de toekomst een nieuwe functie krijgen binnen Action. Dat heeft het bedrijf zopas bekendgemaakt. De regiomanager kwam in februari van dit jaar in opspraak na een resem klachten van pesterijen. Na een analyse laat Action weten dat ze niet overgaan tot ontslag, maar de dame een andere functie geeft. [naar artikel]
De vrouwelijke regiomanager bij Action die in opspraak kwam na massa’s klachten van pesterijen, wordt niet ontslagen. Het personeel van Action Maasmechelen had collectief het werk neergelegd. De directie laat nu na lang onderzoek weten dat de vrouw een andere rol krijgt binnen Action. [naar artikel]
© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.