Drie op de tien 15-jarigen in ons land hebben al eens een schooljaar moeten dubbelen. Dat blijkt uit het recentste PISA-onderzoek van de Organisatie voor Economische Samenwerking en Ontwikkeling (OESO). België is een slechte leerling: in vergelijking met de andere landen in het onderzoek moeten de Belgische scholieren drie keer vaker dan gemiddeld zittenblijven. Uit het […] Het bericht Drie op tien Belgische 15-jarigen moest al eens zittenblijven, en dat is veel meer dan gemiddeld verscheen eerst op Metro. [naar artikel]
Drie op de tien 15-jarigen in ons land zijn in hun schoolcarrière al eens moeten zittenblijven. Dat blijkt uit het jongste PISA-onderzoek van de OESO, dat dinsdag wordt voorgesteld. Dat cijfer is drie keer zo hoog dan het gemiddelde in de landen waarover het rapport gaat. De OESO, wat staat voor Organisatie voor Economische Samenwerking en Ontwikkeling, is een samenwerkingsverband van 37 landen om sociaal en economisch beleid te bespreken, te bestuderen en te coördineren. Naar de PISA-rapporten wordt in de onderwijswereld altijd met bijzondere interesse uitgekeken. [naar artikel]
Drie op de tien 15-jarigen in ons land zijn in hun schoolcarrière al eens moeten zittenblijven. Dat blijkt uit het jongste PISA-onderzoek van de... [naar artikel]
Drie op de tien 15-jarigen in ons land zijn in hun schoolcarrière al eens moeten zittenblijven. Dat blijkt uit het jongste PISA-onderzoek van de... [naar artikel]
Drie op de tien 15-jarigen in ons land zijn in hun schoolcarrière al eens moeten zittenblijven. Dat blijkt uit het jongste PISA-onderzoek van de... [naar artikel]
“Waarom moeten zittenblijvers op secundaire scholen ook de vakken waarvoor ze geslaagd zijn opnieuw doen?” Die vraag houdt Peter van Limpt, leerkracht Wetenschappen aan het Agnetencollege in Peer, al drie jaar bezig. Volgens hem leidt het systeem jaarlijks tot meer dan 500 nutteloze uren voor de duizenden leerlingen die hun schooljaar moeten overdoen. Minister van Onderwijs Hilde Crevits (CD&V) pleit voor flexibele leerwegen en een verplichte remediëring in de eerste graad. [naar artikel]
Het eerste jaar in het secundair onderwijs overdoen voor wie slecht presteerde heeft een positief effect op zijn of haar schoolwelbevinden of ‘op het zich goed voelen op school’ en ‘het positief ingesteld zijn over de instelling’. Dat blijkt uit de masterproef waarmee Loulou Detienne aan de KU Leuven promoveerde tot Master of Science in de pedagogische wetenschappen. [naar artikel]
Het eerste jaar in het secundair onderwijs overdoen voor wie slecht presteerde heeft een positief effect op zijn of haar schoolwelbevinden of 'op [naar artikel]
© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.