De plannen van de Brusselse regering om een tolheffing in te voeren om de hoofdstad binnen te mogen rijden, zouden de pendelaar tot 2.500 euro... [naar artikel]
De plannen van de Brusselse regering om een tolheffing in te voeren om de hoofdstad binnen te mogen rijden, zouden de pendelaar tot 2.500 euro kunnen kosten. Daar waarschuwt voormalig Waals minister en parlementslid André Antoine (cdH) voor in La Libre Belgique. [naar artikel]
11:26 Waals Parlementslid en oud-minister André Antoine (cdH) waarschuwt voor de gevolgen van de invoering van een tolheffing. [naar artikel]
De Brusselse tolheffing die in 2020 naar Brussel komt, botst op veel kritiek. De ondernemersorganisatie Voka Metropolitan heeft het over... The post ‘Brusselse stadstol is eenzijdige belastingverhoging voor de pendelaar’ appeared first on Business AM. [naar artikel]
De tolheffing voor auto's valt duurder uit dan gedacht. Voor de gewenste verkeersdaling moet een autorit naar Brussel geen 3 maar 12 euro kosten. [naar artikel]
Het langer openhouden van de kerncentrales dreigt de overheid zowat 1,5 miljard euro te kosten omdat de stroomprijzen sneller dalen dan verwacht. Dat blijkt volgens Het Laatste Nieuws uit een rapport dat de internationale zakenbank Lazard in opdracht van de regering opstelde. [naar artikel]
De Brusselse kilometerheffing voor auto’s zal er deze legislatuur niet meer komen. Bij Open VLD, die zowel in de Brusselse als in de Vlaamse regering vertegenwoordigd is, moet de schatkist van Brussels minister van Financiën Sven Gatz het afleggen tegen de portemonnee van de Vlaamse pendelaar. In Wallonië klinkt het “non” zelfs nog iets feller. [naar artikel]
De crowdfunding die werd opgezet door de eigenaars van de met houtrot aangetaste appartementen in Sint-Truiden dreigt te mislukken. De eigenaars wilden via een crowdfunding 50.000 euro binnenhalen om daarmee de vaste maandelijkse kosten en de toekomstige juridische kosten te bekostigen. Momenteel is er nog maar 2.710 euro opgehaald. [naar artikel]
Vanaf 2021 test Brussel het tolrijden. Wanneer het effectief geïmplementeerd wordt en voor welk systeem wordt gekozen, dat staat vandaag onder meer op de agenda van de Brusselse regering. Want al is er veel protest, het komt er sowieso. En dat zal de pendelaar voelen. Want een dagje hoofdstad met de wagen zal u minstens 3 euro, maar wellicht veel meer, extra kosten. Parkeren niet inbegrepen. [naar artikel]
Het stadsbestuur van Mechelen is haar vertrouwen in de eigenaar van Het Zegel kwijt. De verkoop van de voormalige postzegeldrukkerij aan een beursgenoteerd bedrijf, sprong op de valreep af. De Vlaamse overheid heeft het convenant stopgezet om de verkommerde site nieuw leven in te blazen. Als er geen nieuwe verkoop komt, dreigt dat de eigenaar honderdduizenden euro’s te kosten. [naar artikel]
Na maandenlang bekvechten over tolheffing op de Duitse snelwegen, is nu verrassend een doorbraak nabij. Minister van Verkeer Alexander Dobrindt [naar artikel]
In gesprek met De Zondag gaat Sven Gatz (Open VLD), minister in de Brusselse regering, in op zowel de tweede golf van het coronavirus als de Brusselse plannen voor tolheffing. 'We gaan van de stadstol geen jackpot maken.' [naar artikel]
13:54 De Bondsraad in Duitsland heeft vrijdag ingestemd met de invoering van een tolheffing voor personenwagens. [naar artikel]
15:05 Het compromisvoorstel voor de Antwerpse Oosterweelverbinding haalt het doorgaand verkeer weg van de stad, blijkt uit nieuwe berekeningen. Maar daarvoor is wel een tolheffing nodig. [naar artikel]
De Duitse minister van Verkeer en de Europese Commissie hebben een akkoord bereikt over tolheffing op de Duitse autosnelwegen. Enkele maanden [naar artikel]
Als de Vlaamse netbeheerder Fluvius zijn gestegen kosten doorrekent aan de verbruiker, dan dreigt de maandelijkse energiefactuur met nog eens 11 euro omhoog te gaan: 8 euro voor elektriciteit en 3 euro voor gas. Binnen de raad van bestuur van Fluvius klinkt het dat niet het volledige bedrag zal worden doorgerekend, maar een verhoging lijkt onvermijdelijk. [naar artikel]
De Duitse regering heeft woensdag de wijzigingen goedgekeurd van haar wetsontwerp voor een tolheffing op auto’s. Maar er is nog steeds kritiek van de oppositie en sommige buurlanden zoals België, Nederland en Oostenrijk. [naar artikel]
De droogte kan Limburgse bedrijven 100.000 euro schade per dag kosten. Dat blijk uit een grootschalige enquête van werkgeversorganisatie VOKA. Als deze zomer waterschaarste dreigt dan hebben zelfs acht op tien Limburgse bedrijven geen alternatief. [naar artikel]
15:39 De Britse regering overweegt een tolheffing in te voeren voor vrachtwagens. De Britse omroep BBC meldt zaterdag dat Londen met de opbrengsten van dit zogeheten 'pay-per-mile'-project onderhoud van de ... [naar artikel]
Het werd al opgenomen in het Brusselse regeerakkoord, maar nu is het er dus ook echt. Fossiele brandstofwagens - benzine of diesel - zijn er in het Hoofdstedelijk Gewest niet meer welkom vanaf 2035. Voor diesel geldt dat zelfs al vanaf 2030. “Mensen hebben nu genoeg tijd om die omschakeling te maken”, klinkt het. Mag je als pendelaar nog binnen? En wat met andere lage-emissiezones (LEZ) in Vlaanderen? [naar artikel]
© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.