Het werd al opgenomen in het Brusselse regeerakkoord, maar nu is het er dus ook echt. Fossiele brandstofwagens - benzine of diesel - zijn er in het Hoofdstedelijk Gewest niet meer welkom vanaf 2035. Voor diesel geldt dat zelfs al vanaf 2030. “Mensen hebben nu genoeg tijd om die omschakeling te maken”, klinkt het. Mag je als pendelaar nog binnen? En wat met andere lage-emissiezones (LEZ) in Vlaanderen? [naar artikel]
Japan heeft plannen om de verkoop van diesel- en benzinewagens stop te zetten binnen vijftien jaar. Daarmee trekt het land... The post Japan wil diesel-en benzinewagens bannen tegen 2035 appeared first on Business AM. [naar artikel]
Japan wil de verkoop van nieuwe diesel- of benzinewagens over een vijftiental jaar verbieden. Dat melden verschillende Japanse media donderdag. De plannen zouden volgende week officieel worden aangekondigd en kaderen in de klimaatambities van Tokio. [naar artikel]
De gemiddelde CO2-uitstoot van auto’s is in Europa voor het tweede jaar op rij gestegen. In ons land gaat het zelfs om een stijging van 3,4 procent en daarmee behalen we de op één na slechtste score. "Niet moeilijk, we kiezen massaal voor benzinewagens in plaats van diesel" zegt docent autotechnologie Mark Pecqueur van de Thomas More Hogeschool. "Maar een wagen op benzine stoot tot 20 procent meer CO2 uit dan een diesel." [naar artikel]
De Brusselse regering heeft beslist om diesel- en benzinewagens te verbieden in het Brussels gewest tegen 2035. Dat is een van de maatregelen die in de definitieve versie van het klimaatplan staat. Dit zou de Brusselse wegen ‘koolstofvrij’ moeten maken en de CO2-uitstoot met 40 procent doen dalen. [naar artikel]
Een pendelaar die dinsdagnamiddag op het jaagpad langs het kanaal Brussel-Charleroi fietste, schrok zich een hoedje toen hij op het traject tussen Ruisbroek en Lot werd ingehaald door een auto die daar helemaal niet mocht rijden. [naar artikel]
In de strijd tegen uitlaatgassen doet België opvallend minder moeite dan de buurlanden. Zelfs landen als India en Costa Rica namen al meer initiatief om diesel te bannen. Milieuorganisatie Greenpeace, die alle initiatieven op een wereldkaart zette, roept de volgende regering op om de verkoop van diesel- én benzinewagens te verbieden tegen ten laatste 2028. [naar artikel]
Samen met tien andere Europese landen roept Denemarken vandaag op tot een Europees verbod op de verkoop van diesel- en benzinewagens tegen 2040 in... [naar artikel]
De nieuwe Zweedse regering wil tegen 2030 de verkoop van nieuwe diesel- en benzinewagens verbieden. Dat heeft Stefan Löfven, de nieuwe premier, maandag aangekondigd bij de voorstelling van zijn nieuwe regering. [naar artikel]
De Britse regering zal woensdag aankondigen dat ze de verkoop van diesel- en benzinewagens op de Britse markt wil verbieden tegen 2040. De maatregel kadert in een nieuw plan van de Britse regering om de luchtvervuiling aan te pakken, zo melden Britse media. [naar artikel]
Vanaf 2035 mogen er in de Europese Unie geen nieuwe auto’s op de markt worden gezet die rijden op diesel of benzine. Nadat de Europese Commissie met Duitsland een vergelijk vond over de toekomst van synthetische brandstoffen hebben de ministers van Energie dinsdag in Brussel het licht definitief op groen gezet. [naar artikel]
Japan wil de verkoop van nieuwe diesel- of benzinewagens over een vijftiental jaar verbieden. Dat melden verschillende Japanse media. De plannen zouden volgende week officieel worden aangekondigd en kaderen in de klimaatambities van Tokio. [naar artikel]
Brussel gaat hardere maatregelen nemen om de auto te weren uit de stad. De stad wil automobilisten overtuigen om hun auto achter te laten op goedkope parkings aan de rand van de stad. Tests met gratis parkings rond Brussel doen wel vermoeden dat de pendelaar er nog niet klaar voor is. De afgelopen weken stonden er bijvoorbeeld gemiddeld negen auto's per dag op de gratis parking aan de Heizel, meldt VRT NWS. [naar artikel]
De Franse regering wil tegen 2040 de verkoop van alle diesel- en benzinewagens verbieden. Dat maakte de minister bevoegd voor ecologische [naar artikel]
Diesel- en benzinewagens verliezen steeds meer hun pluimen, de overstap naar meer duurzame motorisaties is ingezet. Maar welke auto’s met traditionele verbrandingsmotor kunnen vandaag de dag wel nog klanten verleiden? HLN Drive zocht het uit. [naar artikel]
De nieuwe Zweedse regering wil tegen 2030 de verkoop van nieuwe diesel- en benzinewagens verbieden. Dat heeft Stefan Löfven, de nieuwe premier, vandaag aangekondigd bij de voorstelling van zijn nieuwe regering. [naar artikel]
De Britse premier Boris Johnson schokt de auto-industrie door zelfs hybrides uit de Britse straten te weren tegen 2035. Groot-Brittannië wil klimaatneutraal zijn tegen 2050. Daar zijn extra inspanningen voor nodig, vinden ze in Downing Street. En dus komt er een totaalverbod op diesel- én benzinewagens over vijftien jaar. Dat is vijf jaar vroeger dan […] The post Groot-Brittannië bant de diesel- en benzinewagen volledig tegen 2035 appeared first on Business AM. [naar artikel]
Elektrische en hybride auto’s winnen in Europa steeds meer aan populariteit, ten koste van diesel- en benzinewagens. De verkoop van nieuwe hybride elektrische wagens zonder stekker lag in het derde kwartaal zelfs voor het eerst hoger dan de verkoop van dieselauto’s, zo blijkt vrijdag uit cijfers van de Europese autosectororganisatie ACEA. [naar artikel]
Merken als Gucci en Prada die in ruil voor een tegenprestatie Italiaans erfgoed opknappen. Gouden greep of vulgaire deal? [naar artikel]
Is het nodig om dieselauto’s voorgoed in de ban te doen en zo snel mogelijk uit steden te weren? “Nee!”, zeggen experts. “De houding tegenover diesel neemt hysterische vormen aan. De nieuwste diesels zijn nagenoeg even proper als benzinewagens.” Wil de overheid dan vooral veel belastinggeld slaan uit die arme dieselrijder, zoals op sociale media de ronde doet? Dat is ook weer overdreven. [naar artikel]
De knoop is doorgehakt: vanaf 2035 mogen er geen nieuwe diesel- en benzinewagens meer verkocht worden in de Europese Unie. De beslissing past binnen het plan om Europa klimaatneutraal te maken. Tegen 2030 moeten personenwagens al 50 procent minder CO2 uitstoten. Voor bestelwagens is dat 50 procent. Het einde van diesel en benzine is nu dus écht in zicht. Wordt jouw volgende auto een elektrische? Laat het hieronder weten. [naar artikel]
Vanaf 2035 zullen er zo goed als geen nieuwe diesel- en benzinewagens meer verkocht mogen worden in de Europese Unie. De wet die dat voornemen in de praktijk moet omzetten, is vandaag definitief goedgekeurd in het Europees Parlement. De Europese autosector is klaar voor de uitdaging om het hele wagenpark te elektrificeren, maar vraagt Europa om werk te maken van genoeg laadinfrastructuur. De consument mag dan weer hopen op goedkopere elektrische wagens. [naar artikel]
Is het nodig om dieselauto’s voorgoed in de ban te doen en zo snel mogelijk uit steden te weren? “Nee!”, zeggen experts. “De houding tegenover diesel neemt hysterische vormen aan. De nieuwste diesels zijn nagenoeg even proper als benzinewagens.” Wil de overheid dan vooral veel belastinggeld slaan uit die arme dieselrijder, zoals op sociale media de ronde doet? Dat is ook weer overdreven. [naar artikel]
© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.