Alle Vlaamse Krantenkoppen. Elke minuut geupdate. Vers van de pers.
Het Belang van Limburg

Meer fairtrade is verantwoordelijkheid van maatschappij

10/10/2020 - 03:35
"Belgen willen meer duurzaam en fairtrade consumeren, maar een aantal drempels weerhouden hen daarvan. Dit blijkt uit ons onderzoek naar aanleiding van de Week van de Fairtrade. Die wegnemen, is een verantwoordelijkheid van alle supermarkten, merken én consumenten."

Gerelateerde krantenkoppen:

1. Meer fairtrade is verantwoordelijkheid van maatschappij (10/10/2020 - Het Belang van Limburg)

Belgen willen meer duurzaam en fairtrade consumeren, maar een aantal drempels weerhouden hen daarvan. Dit blijkt uit ons onderzoek naar aanleiding van de Week van de Fairtrade. Die wegnemen, is een verantwoordelijkheid van alle supermarkten, merken én consumenten. [naar artikel]


2. “Onze complexe, snel veranderende, multiculturele maatschappij heeft de traditionele relatie tussen ouder en kind, jongere en maatschappij flink dooreengeschud” (15/11/2017 - Het Belang van Limburg)

Geweldig was het afgelopen weekend niet. Na de Brusselse baldadigheden klonk de schreeuw om een hardhandiger politieoptreden. Op straat zag ik een zeurderig kind een ferme opvoedkundige tik krijgen. Geweld kruidt realiteit en fictie. Ik herinnerde me de legendarische scène uit de film ‘The Shining’ waarin Jack Nicholson aan de barman opbiecht hoe hij zijn balorige zoon heeft geslagen. Hij noemde het een “kortstondig verlies van musculaire coördinatie.” Die seconde waarin woede zich vertaalt in fysiek geweld en de relatie tussen ouder en kind finaal kantelt. [naar artikel]


3. Bart Somers past voor gesegregeerde maatschappij: ‘Een maatschappij met getto’s is niet wenselijk’ (11/07/2021 - De Morgen)

Vlaams minister van Inburgering en Gelijke Kansen Bart Somers (Open VLD) is trots op het nieuwe inburgeringsdecreet dat het Vlaamse parlement deze week goedkeurde. Dat zegt hij in De Zondag. ‘Hoe meer divers de samenleving wordt, hoe belangrijker het is om onze vrijheden en fundamentele waarden te bewaken.’ [naar artikel]


4. Fairtrade Belgium: “Belg wil na coronacrisis meer lokale en faire producten” (08/05/2020 - Het Laatste Nieuws)

Meer en meer Belgen kiezen tijdens de coronacrisis voor duurzaam voedsel en geven aan dat ook nadien te zullen blijven doen. Dat blijkt uit... [naar artikel]


5. Vorig jaar ruim 40 procent meer Fairtrade-producten verkocht (29/05/2020 - Het Laatste Nieuws)

De verkoop van producten met het Fairtade-label kende ook in 2019 een sterke groei. Het volume steeg met 41 procent, de omzet nam met 30 procent... [naar artikel]


6. Ziekenhuizen steeds voller: ‘Wij zullen onze medische verantwoordelijkheid nemen. De rest is politieke verantwoordelijkheid’ (08/11/2021 - De Morgen)

De opnames stijgen: in UZ Leuven liggen 60 Covid-patiënten. Ziekenhuizen stellen zorg uit en passen bezoekersregelingen aan. Maar het nijpend personeelsaantal speelt ook parten, zo blijkt. Naast de bedden moeten immers mensen in schort staan, met handen en kennis. ‘Wie dat bezit, kan morgen al aan de slag’, klinkt de vacature op elke vloer. [naar artikel]


7. Belgische consument koopt voor amper 12 euro fairtrade (07/10/2016 - Express)

De belangstelling van de Belgische consument voor fairtrade neemt wel toe, maar blijft beperkt. De gemiddelde Belgische klant besteedt immers amper iets meer dan 12 euro per jaar aan duurzame aankopen. Dat blijkt uit een rapport van het Belgisch Ontwikkelingsagentschap (BTC). Opgemerkt wordt dat een aantal initiatieven moeten worden genomen om België tegen het einde […] The post Belgische consument koopt voor amper 12 euro fairtrade appeared first on Express [NL]. [naar artikel]


8. FairTrade Pop-upwinkel in Qrios campus de helix (30/01/2017 - Het Belang van Limburg)

De opleiding Polyvalent verkoper van het Tweedekansonderwijs van Qrios campus de helix leidt cursisten op om kwaliteitsvolle service te verlenen aan klanten. Tijdens de opleiding moeten de cursisten zoveel mogelijk praktijkervaring opdoen. [naar artikel]


9. Wereldwinkel laureaat Fairtrade Toffee 2017 (21/02/2017 - Het Belang van Limburg)

De wereldwinkel As-Opglabbeek is één van de drie winnaars van de Limburgse Fairtrade Toffee 2017. De jury loofde de vrijwilligers van de wereldwinkel voor hun structurele samenwerking met steun van de gemeentebesturen. [naar artikel]


10. Action en Lidl vuren verkoop fairtrade aan (18/03/2017 - De Tijd)

01:03 De verkoop van fairtradeproducten is vorig jaar met 23 procent gestegen doordat nu ook budgetketens als Lidl, Aldi en Action ze verkopen. ‘Duurzaam is niet hetzelfde als duur.’ [naar artikel]


Vers van de pers.
Alle Vlaamse Krantenkoppen.
Elke minuut geupdate.
De Krantenkoppen dagelijks in je mailbox?
Gratis dagelijks de krantenkoppen in je mailbox!

© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.

Dagelijks de populairste artikels in je mailbox?

Je kan je op elk moment uitschrijven!