De belangstelling van de Belgische consument voor fairtrade neemt wel toe, maar blijft beperkt. De gemiddelde Belgische klant besteedt immers amper iets meer dan 12 euro per jaar aan duurzame aankopen. Dat blijkt uit een rapport van het Belgisch Ontwikkelingsagentschap (BTC). Opgemerkt wordt dat een aantal initiatieven moeten worden genomen om België tegen het einde […] The post Belgische consument koopt voor amper 12 euro fairtrade appeared first on Express [NL]. [naar artikel]
Het voorbije jaar werden in België voor 76,9 miljoen euro fairtrade-producten verkocht. Dat betekende een stijging met 23 procent tegenover het jaar voordien. Dat blijkt uit cijfers van organisatie Fairtrade Belgium. De verkoop van de sector laat daarbij een opmerkelijk snellere groei optekenen dan de volledige voedingsmarkt, waar de stijging tot 2 procent beperkt bleef. […] The post Sterke groei in Belgische verkoop fairtrade-producten appeared first on Express [NL]. [naar artikel]
De Belgische consument toont bij de aankopen in de supermarkt een toenemende interesse in de huismerken van de ketens. Dat blijkt uit een rapport van het vakblad RetailDetail en het onderzoeksbureau Nielsen, waarin wordt aangegeven dat 86 procent van de klanten in de Belgische supermarkten evenveel of meer huismerken kopen dan één jaar geleden. Slechts […] The post Belgische consument koopt vaker huismerken appeared first on Express [NL]. [naar artikel]
De opleiding Polyvalent verkoper van het Tweedekansonderwijs van Qrios campus de helix leidt cursisten op om kwaliteitsvolle service te verlenen aan klanten. Tijdens de opleiding moeten de cursisten zoveel mogelijk praktijkervaring opdoen. [naar artikel]
De wereldwinkel As-Opglabbeek is één van de drie winnaars van de Limburgse Fairtrade Toffee 2017. De jury loofde de vrijwilligers van de wereldwinkel voor hun structurele samenwerking met steun van de gemeentebesturen. [naar artikel]
01:03 De verkoop van fairtradeproducten is vorig jaar met 23 procent gestegen doordat nu ook budgetketens als Lidl, Aldi en Action ze verkopen. ‘Duurzaam is niet hetzelfde als duur.’ [naar artikel]
Ter gelegenheid van World Fair Trade Day organiseerden 4 studenten marketing van UCLL - Nele Ghysen, Kobe Sanen, Jorden Fidler en Anneleen Thijssen - op 10 mei een fairtrade-evenement. Zij kozen voor diFAIRence een uitzonderlijk kader: garage Paesmans. [naar artikel]
De Week van de Fair Trade is een campagne die Fair Trade en FairTrade producten op een originele manier in de kijker wil plaatsen. Dit jaar vindt dit (h)eerlijke evenement plaats van 4 tot 14 oktober. Kom ook kennismaken met heel wat FairTrade producten in de laatste FairTrade pop-up van dit jaar. [naar artikel]
Bij winkelketen Albert Heijn vonden chocoladeliefhebbers hem al terug, maar vanaf nu vind je ook in onder meer Delhaize en Okay de repen van Tony's... [naar artikel]
Op 14 oktober kan je komen kennismaken met heel wat FairTrade producten tijdens de Week van de Fair Trade. Tussen 9 uur en 12 uur vindt dan de laatste FairTrade pop-up van dit jaar plaats in de Hamse bibliotheek. [naar artikel]
© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.