Ann Schoubs (54) is vanaf 1 januari de nieuwe topvrouw van De Lijn. Wordt zij de verlosser van de reiziger? Of doet ze straks als laatste het licht uit? Dit zijn de zes haltes richting succes. [naar artikel]
Sinds zaterdag doet De Lijn het met 3.200 bushaltes minder, maar de échte test volgt vandaag, wanneer pendelaars en scholen weer massaal de bus naar kantoor en school nemen. “Er zullen mensen verrassingen krijgen, ja”, beseft ook CEO Ann Schoubs. Een besparing is dat nu al dagenlang gecontesteerde nieuwe vervoersplan niet, houdt Schoubs vol: “We zullen drie miljoen kilometer méér rijden.” En toch: een busticket moet volgens haar duurder worden: “Wij hebben zelfs al de opmerking gekregen van de Inspectie van Financiën dat onze tarieven geïndexeerd moeten worden” [naar artikel]
De kogel is door de kerk: De Lijn verplaatst vanaf maandag zijn bushaltes aan het Brusselse Noordstation. De vervoersmaatschappij vindt het kunnen dat de overlast door transmigranten in Brussel-Noord niet wordt aangepakt. "Het is er nog altijd even vies en vuil." [naar artikel]
Zijn parcours als trainer een notendop? Voorzitters met wie hij een alliantie vormde. Meer dan alleen het petje als trainer. Een neus voor tijdig vertrekken. Refs die het moesten ontgelden. En prijzen. Vooral prijzen. Overal waar Michel Preud’homme passeerde, volgde succes. Of toch bijna. De zeven haltes van MPH als trainer. [naar artikel]
Vervoersmaatschappij De Lijn beroert de laatste weken de gemoederen. Het schrappen van heel wat haltes en lijnen valt niet in goede aarde, en ook de problemen rond het leerlingenvervoer voor kinderen uit het buitengewoon onderwijs roepen vragen op. In “De zevende dag” schuiven kijkers aan tafel met bevoegd minister van Mobiliteit Lydia Peeters (Open VLD). We lichten hieronder enkele opvallende fragmenten uit het panelgesprek uit. [naar artikel]
Vier tramhaltes op lijn 2 en 4 in Gent dreigen te verdwijnen, onder andere aan de Rozemarijnbrug. De reden: de 43 meter langer albatrostram is te lang voor de haltes. Waar het kan, wordt het perron verlengd of verplaatst. Waar dat niet kan, moet de halte mogelijk weg. [naar artikel]
Dit jaar al gaat de waterbus een noordelijke route bedienen met haltes aan de Total-site, Lillo, Fort Liefkenshoek en de Ketenislaan (Katoen Natie). De bedoeling is bovendien dat er ook vijf of zes haltes langs het Albertkanaal komen. [naar artikel]
Volgens De Lijn hebben de reizigers zich goed aangepast aan de nieuwe tijdelijke haltes bij het Brusselse Noordstation. De Vlaamse... [naar artikel]
Volgens De Lijn hebben de reizigers zich goed aangepast aan de nieuwe tijdelijke haltes bij het Brusselse Noordstation. Reizigersvereniging... [naar artikel]
De Waterbus krijgt er op 1 juli twee extra haltes bij. Vanaf dan behoren Lillo en Liefkenshoek tot de vaste haltes van het noordelijk Scheldetraject. Goed nieuws voor havenwerknemers en voor Lillo. [naar artikel]
© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.