In 2019 daalde de filedruk in België. Dat blijkt uit de filebarometer van Be-Mobile, de verkeerspartner van de VRT. De cijfers gaan vooral over het verkeer op de snelwegen. Wat is er aan de hand? Is het plafond bereikt? Zijn we de files beu en stappen we steeds vaker over op de fiets en de trein? Of staan we gewoon vaker in de file op de kleinere wegen? [naar artikel]
Ook tijdens de tweede coronagolf hebben de maatregelen een significante impact op het verkeer en het aantal files. Op de werkdagen van 16 november tot en met 20 november lag de filedruk op de Vlaamse snelwegen 71 procent lager dan in dezelfde week in 2019, meldt het Vlaams Verkeerscentrum. [naar artikel]
Op de werkdagen van maandag 8 maart tot en met vrijdag 12 maart was er op de Vlaamse snelwegen 16,6 procent minder verkeer dan in de dezelfde week van 2019. Het verkeer neemt wel week na week toe. Dat meldt het Vlaams Verkeerscentrum vandaag. Ook waren er 65 procent minder files dan voor de coronapandemie. [naar artikel]
De files op de Vlaamse snelwegen zijn in 2017 liefst zes procent zwaarder geworden, doordat er opnieuw meer verkeer op de baan was dan het jaar daarvoor. Daarmee zijn alle vorige recordwaarden qua filezwaarte (combinatie van filelengte en fileduur) geklopt. Dat blijkt vandaag uit het jaarverslag van het Vlaams Verkeerscentrum. [naar artikel]
De files op de Vlaamse snelwegen zijn in 2017 liefst zes procent zwaarder geworden, doordat er opnieuw meer verkeer op de baan was dan het jaar daarvoor. Daarmee zijn alle vorige recordwaarden qua filezwaarte geklopt. [naar artikel]
De filezwaarte, de combinatie van filelengte en fileduur, is vorig jaar op de Vlaamse snelwegen wat afgenomen ten opzichte van het uitzonderlijke recordjaar 2017. Dat blijkt uit cijfers op de website van het Vlaams Verkeerscentrum. [naar artikel]
Er stonden woensdagochtend opvallend minder files op de Vlaamse snelwegen, ondanks het feit dat het openbaar vervoer zware hinder ondervindt door de nationale actie- en stakingsdag. “Veel mensen kiezen op een stakingsdag duidelijk voor telewerk”, zegt Peter Bruyninckx van het Vlaamse Verkeerscentrum. [naar artikel]
De files in de Antwerpse avondspits zijn 18% zwaarder dan drie jaar geleden. Maar de Antwerpse ochtendspits is dan weer iets minder zwaar geworden. Hoe komt dat? En wat is de oplossing voor al dat fileleed? [naar artikel]
De files op de Vlaamse snelwegen zijn de afgelopen jaren systematisch langer geworden. Dat blijkt uit cijfers van het Vlaams Verkeerscentrum. [naar artikel]
Vlaams minister van Mobiliteit en Openbare Werken Ben Weyts (N-VA) plant recordinvesteringen op de Vlaamse snelwegen om files tegen te gaan. Alleen al in 2018 zal 1,5 miljard euro in mobiliteit geïnvesteerd worden. En die werken brengen ongetwijfeld hinder met zich mee. [naar artikel]
© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.