Als de werkgever een fiets ter beschikking stelt, dan zou dit 48 procent van de werknemers die nu slechts een paar keer per maand of per jaar naar het werk fietsen, overtuigen om vaker met de fiets te gaan werken. De opkomst van de elektrische fiets speelt daarbij een grote rol. [naar artikel]
Om op het werk te geraken kiest de Belg de jongste jaren steeds vaker voor de fiets en de trein. [naar artikel]
We nemen almaar vaker de fiets naar het werk. Daar zit de fietsvergoeding ongetwijfeld voor iets tussen. Vanaf 1 mei heeft elke medewerker die met de fiets naar het werk komt recht op een fietsvergoeding. Dat was tot nog toe niet voor iedereen het geval. Maar waar heb je als werknemer nu precies recht op en hoe haal je het meeste uit die fietsvergoeding? [naar artikel]
De helft van alle woon-werkverplaatsingen in de provincie Antwerpen vond vorig jaar plaats met de fiets, of met de fiets in combinatie met een ander vervoersmiddel. Dat blijkt uit de mobiliteitsbarometer van hr-dienstenbedrijf Acerta. In geen enkele andere provincie fietsen ze vaker naar het werk. [naar artikel]
Fietsen naar het werk is een geweldige manier om actief te blijven. Met de zomer in zicht wordt die dagelijkse fietstocht nog eens dubbel zo leuk! Gazelle geeft vijf redenen waarom je elke dag de fiets richting het werk zou moeten nemen, én de redactie testte het uit. 1. Het is een gratis work-out Fietsen is […] Het bericht 5 redenen om met de fiets naar het werk te gaan + de redactie test het uit verscheen eerst op Gezond.be. [naar artikel]
Steeds meer Belgen verkiezen de fiets boven de auto om naar het werk te gaan. De wagen was vorig jaar goed voor 56 procent van de [naar artikel]
Een op de drie werknemers in de provincie Antwerpen neemt de fiets om naar het werk te rijden. Mensen die in de stad werken, nemen minder snel de wagen dan mensen in de rest van de provincie. [naar artikel]
Hoewel we nog steeds verknocht zijn aan onze auto, kiezen we over het algemeen vaker voor een alternatief, zoals de fiets of het openbaar vervoer. Voor woon-werkverkeer stappen we wel vaker in onze wagen, blijkt uit het Onderzoek Verplaatsingsgedrag (OVG) van de Vlaamse overheid. Zo’n 1.600 mensen werden bevraagd tussen januari 2016 en januari 2017. […] Het bericht Vlaming kiest vaker voor alternatief vervoermiddel verscheen eerst op Metro. [naar artikel]
Fietsen is gezond, goed voor het milieu en je humeur. En er zijn nog veel meer redenen om met de fiets naar het werk te gaan! [naar artikel]
Ruim 85% van de Limburgers gebruikt regelmatig de auto om naar het werk te gaan. Dat is veel meer dan elders in het land. Wel opvallend is dat de auto vaker wordt gecombineerd met de fiets voor het woon-werkverkeer. De bedrijfsfiets is ondertussen zo goed als een standaardoptie in de cafetariaplannen. [naar artikel]
De Belg gebruikt steeds meer de fiets om naar het werk te gaan. [naar artikel]
Wij grijpen almaar vaker naar onze bankkaart om te betalen. Maar de digitale tendens in de bankensector kan voor een ommekeer zorgen. "Bankkaarten uitrusten met de NFC-technologie is een moeizaam proces", klinkt het bij BNP Paribas Fortis. [naar artikel]
Almaar meer royals trekken almaar vaker naar Groot-Brittannië voor hun studies . Niet alleen onze kroonprinses Elisabeth en haar broer Gabriël, maar eerder ook al enkele kinderen van prinses Astrid. Waarom zijn die Britse scholen zo hot onder de koninklijke jeugd? [naar artikel]
Uit Europees onderzoek blijkt dat terroristen hun wapens bij criminele vrienden halen. Ze grijpen ook vaker naar kalasjnikovs, uzi's en ander oorlogstuig. [naar artikel]
De Vlaming neemt vaker de fiets, vooral dan om naar het werk te gaan. Dat blijkt uit het tweejaarlijks onderzoek FietsDNA. Ondanks de grotere investeringen in fietsinfrastructuur, is de fietsende Vlaming kritisch over de fietspaden: ze moeten vooral breder worden. Steeds meer mensen kiezen voor een elektrische fiets of speed pedelec (een snelle elektrische fiets) en ook de bakfietsen en deelfietsen zitten in de lift. [naar artikel]
Hoewel we nog steeds erg verknocht zijn aan onze auto, kiezen we over het algemeen vaker voor een alternatief, zoals de fiets of het openbaar... [naar artikel]
Ook al staan we steeds vaker en langer stil op weg naar en van het werk (of net daarom misschien), op het vlak van mobiliteit en arbeid beweegt er... [naar artikel]
De smartphone is voor velen een prominent onderdeel van hun leven. Ook om onze financiële zaken te regelen, grijpen we almaar vaak naar ons mobiel toestel, leert de jaarlijkse bevraging (2023) van onderzoeksinstituut Imec naar onze digitale gewoonten. In het nieuws: Meer en meer Belgen gebruiken hun smartphone om hun financiële zaken te regelen. Ook […] [naar artikel]
Steeds vaker gaan Vlamingen in een van de zes Vlaamse reisklinieken langs om zich te laten vaccineren voor een reis naar een verre bestemming. [naar artikel]
Dankzij de populariteit van de elektrische fiets, fietsen we vaker en verder naar ons werk. Dat blijkt een studie van mobiliteitsorganisatie VAB... [naar artikel]
Almaar meer Gentenaars laten hun auto vaker aan de kant of hebben er zelfs helemaal geen meer. Maar om naar het werk te gaan of de kinderen naar school te brengen, blijft de auto koning. Dat blijkt uit het driejaarlijkse Mobiliteits- en Verplaatsingsonderzoek. Mobiliteitsschepen Filip Watteeuw (Groen) ziet in de resultaten alleen maar redenen om zijn beleid voort te zetten. [naar artikel]
02:00 Almaar meer werknemers gaan met de fiets naar hun werk. Ze krijgen daarvoor samen 170 miljoen euro aan fietsvergoeding. Verkeersveiligheid en afstand blijken de grootste hinderpalen. [naar artikel]
Er fietsen almaar minder kinderen naar school. Volgens de fietsersbond zijn er het een kwart minder dan rond de eeuwwisseling. Onveilige kruispunten en fietsroutes zijn de belangrijkste klachten van de fietsers én de reden waarom ouders hun kinderen niet met de fiets naar school laten gaan. [naar artikel]
De fiets wordt meer en meer gebruikt voor het woon-werkverkeer, vooral in de provincies Oost-Vlaanderen en Antwerpen. Dat leidt de VAB zondag af... [naar artikel]
© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.