Tankstations in de bedrijvenzone langs de E19 in Meer, bij Hoogstraten, zullen vanaf januari 2.500 euro per jaar moeten betalen per slang die speciaal voor vrachtwagens is bestemd. Aan de tankstations komen veel Nederlandse vrachtwagenchauffeurs die in België goedkoper willen tanken. Maar daardoor zijn er te weinig parkeerplekken en veel zwerfvuil. "Door belastingen in te voeren voor de tankstationuitbaters, krijgen we de middelen om dat probleem aan te pakken", zegt schepen Katrien Brosens (Hoogstraten Leeft). [naar artikel]
TotalEnergies verkoopt bijna 1.600 tankstations in Duitsland en Frankrijk aan een Canadese retailgroep. Het Franse bedrijf wil daarmee verder inzetten op elektrisch rijden. Is het einde van de klassieke tankstations daarmee ingezet? Autojournalist Gert Verhoeven nuanceert. [naar artikel]
De gemeenteraad van Hoogstraten keurde twee jaar geleden een ruimtelijk uitvoeringsplan goed voor de transportzone aan de grensovergang van de E19 in Meer. Omdat de auditeur van de Raad van State een negatief advies geeft, gaat de stad proactief een aangepast plan maken. [naar artikel]
In samenwerking met Voetbal Vlaanderen biedt HLN, exclusief voor abonnees, live amateurvoetbal aan. Elk weekend wordt een topaffiche uit een van de verschillende amateurreeksen live gestreamd met deskundig commentaar. Op dit moment is dat Hoogstraten tegen Lokeren Temse, een absolute topper uit eerste amateur. Vlak na de rust komt de thuisploeg op voorsprong na een vrije trap. Het is Fall die de 1-0 binnenkopt. Hieronder kan u als abonnee LIVE kijken naar deze wedstrijd! [naar artikel]
Vanaf volgende dinsdag betaalt u aan de pomp opnieuw meer voor benzine en diesel. “Ongeveer een euro extra per tankbeurt van vijftig liter”, weet brandstoffenexpert Omer Coekaerts. Reden voor de stijging is de indexering van de accijnzen. Intussen waarschuwt de Belgische Federatie der Brandstofhandelaars (Brafco) voor het einde van het lucratieve tanktoerisme vanuit Nederland. [naar artikel]
Sinds de Belgische tankstations Super 95 aan de pomp begin dit jaar verplicht inruilden voor het milieuvriendelijkere E10, laten Nederlandse automobilisten de tankstations in de grensstreek vaker links liggen. “Ze vertrouwen de benzine met bio-ethanol niet en tanken liever duurdere Super 95 in eigen land”, zegt Guliano Bruno, mede-zaakvoerder van Bruno’s tankstations. Pomphouders in de grensstreek krijgen daardoor tot 20 procent minder Nederlandse klanten over de vloer. Op termijn wordt het voor Belgische dieselrijders zelfs interessanter om bij onze noorderburen te gaan tanken. [naar artikel]
In België, dieselland bij uitstek, is diesel voor het eerst in tijden duurder geworden dan in onze buurlanden. Gevolg van de regeringspolitiek om de ongezonde diesel onaantrekkelijk te maken. En dus gaan belgische chauffeurs alsmaar vaker over de grens tanken. Ze gaan niet alleen naar Luxemburg, maar ook bijvoorbeeld naar de Nederlandse kant van het grensdorp Putte. [naar artikel]
Jarenlang staken Nederlanders de grens over om goedkoper diesel te tanken in België. Nu gebeurt het omgekeerde. In ons land is diesel sinds kort even duur als benzine, zo niet duurder. En dus gaan we nu naar Nederland voor een volle tank. [naar artikel]
Tankstationuitbaters aan de grenzen met Nederland en Duitsland hebben te lijden onder de duurder geworden diesel. Door de accijnsstijging loopt het prijsverschil met onze buurlanden flink op. Belgen worden daardoor verleid om over de grens te gaan tanken. [naar artikel]
Ternat wil een nieuwe gemeentelijke belasting invoeren om zo tanken voor vrachtwagens duurder te maken. Door de vrachtwagens die vlak bij de op- en afrit van de E40 willen tanken, is het extra druk op de Assesteenweg. Met de nieuwe belasting hoopt Ternat dat de vrachtwagens er wegblijven. [naar artikel]
© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.