Viva for Life, de actie tegen kinderarmoede en armoede binnen gezinnen van de Franstalige openbare omroep RTBF, heeft dit jaar een recordbedrag van meer dan 7 miljoen euro opgebracht. Presentatoren Sara De Paduwa, Ophélie Fontana en Adrien Devyver verlieten woensdagavond in Brussel hun glazen huis, waar ze sinds 17 december opgesloten waren. De actie bracht exact 7.061.534 euro op, veel meer dan de 5,6 miljoen euro van 2019. [naar artikel]
In Vlaanderen heeft radiozender Studio Brussel het concept van het ‘Glazen Huis' al even achter zich gelaten - dit jaar wordt er gefocust op het bedanken van de mensen die zich voor anderen hebben ingezet - maar in Wallonië laten enkele radio-dj’s zich nog elk jaar opsluiten. Met succes, want de actie van de Franstalige openbare omroep RTBF bracht maar liefst 7.061.534 euro op. [naar artikel]
Viva for Life, de benefietactie van de Franstalige omroep RTBF, heeft dit jaar een recordbedrag van ruim 4,9 miljoen euro opgebracht. Dat is zondag bekendgemaakt in Nijvel. De opbrengst van de actie gaat naar de strijd tegen kinderarmoede. Viva for Life is de Franstalige versie van De Warmste Week van de VRT. Het evenement was […] Het bericht RTBF-benefiet Viva for Life haalt recordbedrag van bijna 5 miljoen euro op verscheen eerst op Metro. [naar artikel]
CAP48, de solidariteitsactie van de RTBF, is zondagavond afgesloten met een recordbedrag van 5.552.026 euro, waarmee het record van 2015 overtroffen werd. [naar artikel]
De solidariteitsactie CAP 48 van de Franstalige openbare omroep RTBF heeft dit jaar ruim 6 miljoen euro opgebracht. Dat is zondag op de slotavond van de actie bekendgemaakt. Vorig jaar bracht de actie 5,8 miljoen euro op. De opbrengst gaat naar initiatieven voor mensen met een handicap, jongeren in moeilijkheden en kinderen die in armoede […] Het bericht Solidariteitsactie RTBF levert recordbedrag van 6 miljoen euro op verscheen eerst op Metro. [naar artikel]
Viva for Life, de solidariteitsactie van de Franstalige openbare omroep RTBF tegen kinderarmoede, heeft een recordbedrag van iets meer dan 8 miljoen euro opgebracht. Dat is vrijdagavond bekendgemaakt. [naar artikel]
Zaterdagavond weten we pas wat De Warmste Week dit jaar heeft opgebracht in Vlaanderen. Bij de RTBF is de actie Viva for Life vrijdagavond al geëindigd. Met een recordbedrag van 8 miljoen euro. [naar artikel]
De 3FM-actie “Serious Request: Lifeline” heeft dit jaar 1.308.889 euro opgebracht voor het Rode Kruis. Dat is maandagavond bekendgemaakt. Tijdens eerdere edities zaten dj’s in een glazen huis, terwijl ze verzoeknummers draaiden en zelf niet aten. Dit jaar was er geen glazen huis meer, maar liepen drie dj-duo’s vanuit verschillende vertrekpunten door het land naar […] Het bericht “Serious Request” van Nederlandse zender 3FM brengt 1,3 miljoen euro op verscheen eerst op Metro. [naar artikel]
De zevende editie van Viva for Life, de inzamelactie van de Franstalige openbare omroep RTBF, heeft 5.658.352 euro opgebracht. Dat bleek maandagavond na het slotevenement in Doornik. Het gaat om een record. De RTBF-presentatoren Sara De Paduwa, Ophélie Fontana en Adrien Devyver hebben, net als vorige jaren, zes dagen en zes nachten vanuit een glazen […] Het bericht Inzamelactie Viva for Life brengt 5,6 miljoen euro op verscheen eerst op Metro. [naar artikel]
De solidariteitsactie CAP 48 van de Franstalige openbare omroep RTBF heeft dit jaar 6.430.071 euro opgebracht. Dat is zondag op de slotavond van de actie bekendgemaakt. [naar artikel]
CAP48, de solidariteitsactie van de RTBF, is zondagavond afgesloten met een recordbedrag van 5.552.026 euro, waarmee het record van 2015 [naar artikel]
De 5e editie van Viva For Life van de RTBF heeft 4.115.330 euro opgebracht. Dat is een recordbedrag voor de Franstalige tegenhanger van Music For Life. [naar artikel]
De Franstalige solidariteitsactie CAP48 heeft een recordbedrag van ruim 6,7 miljoen euro opgeleverd. Dat is zondagavond bekendgemaakt tijdens de slotuitzending op de openbare omroep RTBF. De opbrengst gaat naar mensen met een beperking en jongeren in moeilijkheden. [naar artikel]
Viva for Life, de benefietactie van de Franstalige omroep RTBF, heeft dit jaar een recordbedrag van ruim 4,9 miljoen euro opgebracht. Dat is bekendgemaakt in Nijvel. De opbrengst gaat naar de strijd tegen kinderarmoede. [naar artikel]
Het ‘Glazen huis’ in Nederland is verleden tijd. Dit jaar gooit de Radio-actie Serious Request het over een andere boeg. Drie dj-teams trekken te voet door Nederland om geld in te zamelen. Dat werd bekend gemaakt tijdens de ochtendshow van 3FM. [naar artikel]
Van Gent neemt niemand graag afscheid, ook Music for Life niet. Maar zo stond het in het scenario: dinsdagavond zouden presentatoren Siska, Sam en Tom naar het Glazen Huis in Antwerpen verkassen. Als vermoeide helden. In een rijdende glazen kijkkast, met escorte, de E17 over. [naar artikel]
De actie 'Win uw Huis', die na een dag werd stopgezet omdat er te veel heisa rond was, brengt dan toch iets op. Er gaat een bedrag van 3.968 euro... [naar artikel]
Vrijdag 17 november 2017 stond in de agenda van de leraren en leerlingen van het SAB (Sint-Augustinusinstituut Bree) met stip aangeduid als de 'Warmste Dag' van het 'Warmste Trimester' van SAB. Het sluitstuk van de actie vormde het 'Glazen Huis' dat op de speelplaats opgesteld stond. Met een bijzonder mooi bedrag voor het goede doel tot gevolg! [naar artikel]
Het Glazen Huis in Lommel bestaat dit weekend exact tien jaar. En dat vieren ze heel de zomer lang met verschillende activiteiten. Het Glazen Huis is ook veel meer dan een gewoon museum. Zo kan je er bijvoorbeeld zelf workshops glasblazen volgen in hun atelier. Want het is hun doel om van Lommel de hoofdstad van de glaskunst te maken, net zoals Brugge de hoofdstad is van de kant. [naar artikel]
CAP48, de solidariteitscampagne van de Franstalige openbare omroep RTBF, heeft dit jaar een recordbedrag van meer dan 5,8 miljoen euro ingezameld.... [naar artikel]
Enkele keren per jaar organiseert het Glazen Huis in Lommel initiatielessen en workshops glasblazen. Het voorbije weekend konden bezoekers tijdens workshop hun eigen drinkglas blazen. “Een leuke manier voor jong en oud om zelf eens kennis te maken met het glasblazen”, klinkt het bij het Glazen Huis. [naar artikel]
© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.