Een lekkere kaasplank, met daarnaast een overheerlijke fles wijn. Voor sommigen bestaat er niets beter, anderen begrijpen de hype niet (in dat geval kan je bij ons niet op begrip rekenen). Zeker tijdens de feestdagen is het een populaire aperitiefoptie waar we maar al te graag gebruik van maken. Mits enig schuldgevoel natuurlijk. Veel groenten […] Het bericht BIZAR. Kaas en wijn blijken goed voor je brein verscheen eerst op Metro. [naar artikel]
De proseccohype is totaal uit de hand gelopen. In de regio Veneto, waar de bubbelwijn vandaan komt, zijn de bossen verdwenen en worden alleen nog maar druiven verbouwd. [naar artikel]
De proseccohype is totaal uit de hand gelopen. In de regio Veneto, waar de bubbelwijn vandaan komt, zijn de bossen verdwenen en worden alleen nog maar druiven verbouwd. [naar artikel]
Wijn vind je in heel wat smaken en variaties aan kleuren: wit, rood, rosé en zelfs oranje. Onderling kennen ze ook tal van schakeringen. Maar hoe ontstaan die specifieke kleuren precies? En welke rol speelt de kleur van de druif? We vroegen het aan de meermaals bekroonde topsommelier Gianluca Di Taranto. [naar artikel]
Wie menukaarten van restaurants opentrekt, fronst soms de wenkbrauwen bij het zien van de prijzen van één fles wijn. Bij The Jane (**) in Antwerpen van chef Nick Bril al helemaal: daar staat de ‘Liber Pater’ op de kaart, wijn met een prijskaartje van 35.000 euro per fles, omgerekend een losse 7.000 euro per glas. Is dure wijn per se beter? Waarom kost die zoveel? En wordt dat vaak besteld? Nick Bril, sommelier Trésor Vets en wijnmaker Loïc Pasquet leggen uit. [naar artikel]
12:00 De videoreeks ‘Klare Wijn, misverstanden opgehelderd’ helpt je de complexe wijnwereld te doorgronden. In deze aflevering vertellen we je of dure wijn ook de beste is. [naar artikel]
Wie kiest voor kaas met een laag vetgehalte is niet noodzakelijk beter af dan wie ‘gewone’ kaas koopt. Dat blijkt uit Deens onderzoek. [naar artikel]
Tegenwoordig zitten bedrijven vaak met de handen in het haar om erachter te komen wat millennials willen. Dat is buiten The Great British Cheese Company gerekend, die dé kaas voor millennials maakte. Millennials zijn voor veel bedrijven een belangrijke, maar nog onbekende doelgroep. We zien de gekste producten passeren als poging om in de behoeften […] [naar artikel]
Wetenschappers hebben vermoedelijk de oudste kaas ter wereld gevonden in een Egyptische graftombe. Na een rijping van ruim drie millennia jaar mag... [naar artikel]
© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.