Voor CD&V Limburg moet de sneltram een rechtstreekse verbinding hebben met de Hasseltse stationsomgeving. ”Een absolute must, zodat Limburgse pendelaars naar Antwerpen en Brussel vlot het treinstation van Hasselt kunnen bereiken”, zegt Lode Ceyssens. “Het hele Spartacusproject kan bijdragen aan de duurzame mobiliteit van de toekomst voor alle Limburgers.” [naar artikel]
Open VLD en CD&V verbinden in Oostende hun lot aan elkaar. Beide partijen gaan nu de formatiegesprekken opstarten. Bart Tommelein (Open VLD) ziet nog altijd het klavertje vier Open VLD, CD&V, Groen en N-VA als de beste oplossing voor een vernieuwingsproject. [naar artikel]
Vlaams Parlementslid voor CD&V Tinne Rombouts verlaat de nationale politiek. Dat maakt haar partij vrijdagavond bekend. 'Vandaag ervaar ik dat de grenzen van mijn rechtvaardigheidsgevoel te vaak worden overschreden', schrijft Rombouts zelf. The post Antwerps CDV-lijsttrekker Tinne Rombouts verlaat nationale politiek: ‘Moreel kompas voor ogen houden’ appeared first on Knack. [naar artikel]
Hasselt Wat in Maastricht niet kan, is in Hasselt een must: de Spartacustram zal hoe dan ook tot aan het station rijden. Hoe die daar op Hasselts grondgebied moet geraken, is ook na het overleg tussen het stadsbestuur en De Lijn-topman Roger Kesteloot nog niet duidelijk. [naar artikel]
HASSELTDe Lijn heeft de aanbesteding uitgeschreven voor de Spartacuslijn Hasselt-Maastricht. Bedrijven kunnen zich vanaf nu kandidaat stellen voor de aanleg van de 31 km lange tramlijn en de bouw van acht tot achttien sneltrams. [naar artikel]
Het Hasselts stadsbestuur wil geen spartacustram meer in hun binnenstad. Ze willen een vervoersmiddel dat flexibeler is en stellen een trambus voor. Dat is een lange bus die veel mensen kan vervoeren maar niet over een spoor loopt.“Onzin”, vindt verkeersdeskundige Willy Miermans.” Een trambus over het hele traject werkt niet.” [naar artikel]
De gemeente Diepenbeek laat aan projectleider ‘De Werkvennootschap’, die de plannen voor de Spartacuslijnen uitzet, weten dat ze geen trambus wil maar wel een sneltram. “Zoals voorzien”, zegt schepen Jerica Heleven (Groen). “We twijfelen heel erg aan de voordelen die voor de trambus worden opgesomd.” [naar artikel]
De Vlaamse Overheid vraagt 17 miljoen euro aan vijf gemeenten die langs het traject liggen van de toekomstige sneltram langs de A12. Die vraag dateert al van begin februari, maar komt nu pas in de openbaarheid. De gemeenten reageren unaniem: “Wij gaan niet tussenkomen.” [naar artikel]
Vlaams minister van Mobiliteit Ben Weyts (N-VA), directeur-generaal Roger Kesteloot van De Lijn en Nederlands gedeputeerde Patrick Van der Broek (CDA) hebben donderdag op de grens tussen België en Nederland een nieuwe overeenkomst ondertekend die de weg vrijmaakt voor de tramverbinding tussen Hasselt en Maastricht. Het is de bedoeling om daar vanaf 2021 een sneltram te laten rijden, zo maakte minister Weyts duidelijk. [naar artikel]
Op de grens van Vlaanderen en Nederland hebben Vlaams minister van Mobiliteit Ben Weyts en vertegenwoordigers van de provincie Nederlands Limburg een nieuw akkoord getekend om de sneltram tussen Hasselt en Maastricht aan te leggen. Die zou ten vroegste tegen 2021 kunnen rijden. [naar artikel]
© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.