Alle Vlaamse Krantenkoppen. Elke minuut geupdate. Vers van de pers.
Het Belang van Limburg

Sneltram Hasselt-Maastricht

14/01/2021 - 03:31
"Geen omschrijving gevonden."

Gerelateerde krantenkoppen:

1. “Sneltram tussen Hasselt en Maastricht rijdt vanaf 2021” (15/12/2016 - Het Belang van Limburg)

Vlaams minister van Mobiliteit Ben Weyts (N-VA), directeur-generaal Roger Kesteloot van De Lijn en Nederlands gedeputeerde Patrick Van der Broek (CDA) hebben donderdag op de grens tussen België en Nederland een nieuwe overeenkomst ondertekend die de weg vrijmaakt voor de tramverbinding tussen Hasselt en Maastricht. Het is de bedoeling om daar vanaf 2021 een sneltram te laten rijden, zo maakte minister Weyts duidelijk. [naar artikel]


2. [VIDEO] - Sneltram Hasselt-Maastricht komt er tegen 2021 (15/12/2016 - De Redactie)

Op de grens van Vlaanderen en Nederland hebben Vlaams minister van Mobiliteit Ben Weyts en vertegenwoordigers van de provincie Nederlands Limburg een nieuw akkoord getekend om de sneltram tussen Hasselt en Maastricht aan te leggen. Die zou ten vroegste tegen 2021 kunnen rijden. [naar artikel]


3. Sneltram langs de A12 wordt concreet (17/02/2017 - Het Laatste Nieuws)

De Vlaamse Regering heeft het Gewestelijk Ruimtelijk Uitvoeringsplan (GRUP) voor de nieuwe tramlijn tussen Willebroek en Brussel-Noord voorlopig [naar artikel]


4. Sneltram langs A12: dit tracé ligt nu “duidelijk op tafel” (17/02/2017 - Gazet van Antwerpen)

De Vlaamse regering heeft vrijdag het Gewestelijk Ruimtelijk Uitvoeringsplan (GRUP) voor de nieuwe tramlijn tussen Willebroek en Brussel-Noord voorlopig vastgesteld. Zo komt de realisatie van de nieuwe sneltram langs de A12 weer een stap dichterbij. “Het concrete tracé ligt nu duidelijk op tafel”, zegt Vlaams minister van Omgeving Joke Schauvliege (CD&V). [naar artikel]


5. “Eerste sneltram naar Maastricht in 2021 blijft mogelijk” (07/04/2017 - Het Belang van Limburg)

“Om de sneltramverbinding tussen Hasselt en Maastricht te realiseren, moeten ook spoorovergangen afgesloten worden en moeten er een paar bruggen en tunnels aangelegd worden. De Lijn en Infrabel hebben duidelijk afgesproken wie wat betaalt. Nu zegt Infrabel dat het geen geld heeft wegens andere prioriteiten. Dit kan niet. Iedereen moet zich aan de afspraken houden. Wij gaan als De Lijn niet opdraaien voor de kosten van Infrabel”, zegt directeur-generaal Roger Kesteloot van De Lijn. Toch blijft hij ervan overtuigd dat de eerste tram er zal rijden in 2021. We zullen zien. [naar artikel]


6. Provincie Vlaams-Brabant geeft gunstig advies voor aanleg sneltram Willebroek-Brussel (16/05/2017 - Het Laatste Nieuws)

De Vlaams-Brabantse provincieraad heeft beslist om een gunstig advies uit te brengen voor de aanleg van een tracé voor de 'sneltram' tussen [naar artikel]


7. Sneltram naar Maastricht zal in 2023 rijden (23/05/2017 - Het Belang van Limburg)

De sneltram tussen Hasselt en Maastricht zal in 2023 beginnen rijden en moet in 2024 volledig operationeel zijn. Dat is dinsdag te horen na een overleg tussen mobiliteitsminister Ben Weyts en vervoersmaatschappij De Lijn, de provincie Limburg en de gemeente Maastricht. Totnogtoe werd verwacht dat het tracé in 2021 zou worden ingehuldigd. [naar artikel]


8. Actiecomité Maastricht verzamelt 500 handtekeningen tegen sneltram (29/05/2017 - Het Belang van Limburg)

Het Maastrichtse actiecomité Op het Goede Spoor heeft 500 handtekeningen verzameld tegen de aanleg van de sneltram Hasselt-Maastricht. De ondertekenaars pleiten opnieuw voor een treinverbinding, in plaats van een tram door de stad. [naar artikel]


9. “Waarom geen sneltram naar Leuven?” (12/06/2017 - Het Belang van Limburg)

Punch Powertrain is hét succesverhaal van Sint-Truiden. Onder leiding van CEO Cor van Otterloo loopt het bedrijf als een trein, met vestigingen in Iran en China. De werknemers zijn een gezonde mix van jong en oud, en nationaliteiten van over de hele wereld. Toch blijft het bedrijf in Sint-Truiden gevestigd. “Ik zit hier wel graag tussen de fruitbomen”, aldus van Otterloo. [naar artikel]


10. Jan Peumans: “Sneltram Maastricht wordt flop en Tihange mag gerust dicht” (19/06/2017 - Het Belang van Limburg)

Jan Peumans, voorzitter van het Vlaams Parlement, neemt zelden een blad voor de mond. Afgelopen weekend publiceerden onze collega’s van Dagblad De Limburger een interview met hem. En daarin was Peumans weer helemaal zichzelf: de tram Hasselt-Maastricht wordt een flop, de IJzeren Rijn komt er voorlopig niet en de kerncentrale in Tihange mag dicht, ook al denkt zijn eigen partij daar volstrekt anders over. Als abonnee krijgt u van ons het opmerkelijke interview, waarin België ook nog even verklaard moet worden voor Nederlanders, gratis. [naar artikel]


Vers van de pers.
Alle Vlaamse Krantenkoppen.
Elke minuut geupdate.
De Krantenkoppen dagelijks in je mailbox?
Gratis dagelijks de krantenkoppen in je mailbox!

© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.

Dagelijks de populairste artikels in je mailbox?

Je kan je op elk moment uitschrijven!