Alle Vlaamse Krantenkoppen. Elke minuut geupdate. Vers van de pers.
Het Laatste Nieuws

“Een op de drie Belgische consumenten van plan om elektrische auto te kopen”

21/01/2021 - 00:25
"De trend richting elektrische auto's wordt sterker en meer dan een op de drie Belgische consumenten is van plan om een elektrische of hybride auto te kopen. Dat blijkt uit Deloitte's 2021 Global Automotive Consumer Study, een bevraging van ruim 24.000 consumenten in 23 landen, onder wie ruim duizend Belgen."

Gerelateerde krantenkoppen:

1. “Een op de drie Belgische consumenten van plan om elektrische auto te kopen” (21/01/2021 - Het Laatste Nieuws)

De trend richting elektrische auto's wordt sterker en meer dan een op de drie Belgische consumenten is van plan om een elektrische of hybride auto te kopen. Dat blijkt uit Deloitte's 2021 Global Automotive Consumer Study, een bevraging van ruim 24.000 consumenten in 23 landen, onder wie ruim duizend Belgen. [naar artikel]


2. “Belgische ‘taksenlasagne’ drijft consumenten naar het buitenland”: bijna 4 op de 10 Belgen kopen dranken goedkoper over grens (23/08/2022 - Het Laatste Nieuws)

We steken steeds meer de grens over om te besparen op dagdagelijkse producten. Dat is zeker zo voor dranken, die in het buitenland veelal merkelijk goedkoper zijn. Bijna 4 op de 10 Belgen doen wel eens een stockinkoop over de grens. Hoe groot is dat prijsverschil nu eigenlijk? Hoeveel omzet verliezen onze bedrijven daardoor aan buurlanden? En is er een manier om de consument aan te sporen om weer meer Belgisch te kopen? [naar artikel]


3. Consumenten kopen steeds vaker bij kleine Belgische webshops (22/06/2023 - VRT NWS)

Consumenten kopen meer en meer bij kleine Belgische webwinkels, die zo de concurrentie aangaan met de grote spelers. Dat blijkt uit cijfers van sectorfederaties Becommerce en Safeshops. Verkoopcijfers van heel kleine en kleine bedrijven stegen met 63 procent. [naar artikel]


4. Nietsvermoedende consumenten helpen met financiering van IS door het kopen van babypoeder en make-up (22/05/2018 - Het Belang van Limburg)

“Nietsvermoedende Europese en Amerikaanse consumenten” dragen bij aan de financiering van Islamitische Staat (IS), blijkt uit een rapport van ngo Global Witness. De terreurgroep verdient jaarlijks namelijk honderdduizenden dollars met de illegale ontginning van talk, dat op de westerse markten belandt in producten als babypoeder en make-up. [naar artikel]


5. Autoverkoop met 6% gedaald: consumenten weten niet wat kopen (18/04/2019 - Het Nieuwsblad)

Mag ik over enkele jaren nog wel het stadscentrum binnenrijden als ik nu een nieuwe diesel koop? En als ik geen diesel meer koop, wat dan wél? Veel Belgen zitten met die vragen en stellen om die reden hun aankoop uit. Het gevolg: Belgische particulieren kochten in de eerste drie maanden van dit jaar tien procent minder auto’s dan in dezelfde periode vorig jaar. [naar artikel]


6. Local Friday roept consumenten op om lokaal te kopen en spreekt politiek aan: “Verlaag btw voor lokale ondernemers” (01/11/2019 - Gazet van Antwerpen)

Koop minstens één dag in de week lokaal. Dat is de boodschap van de campagne Local Friday. Dit initiatief, dat de steun krijgt van Neutraal Syndicaat voor Zelfstandigen (NSZ), doet niet alleen oproep naar de consument. “Verlaag de btw voor lokale ondernemers”, zegt initiatiefneemster Smolders. [naar artikel]


7. Consumenten kopen meer fruit dankzij 2 ingenieuze 'duwtjes' (12/11/2019 - Knack)

Hoe kun je bij consumenten een positieve gedragsverandering bekomen, zoals gezonder eten in de strijd tegen obesitas? [naar artikel]


8. Na Colruyt en Lidl, ook Carrefour en Aldi beperken verkoop van producten: "Geen tekorten, maar consumenten kopen meer" (21/03/2022 - VRT NWS)

Vier supermarktketens in ons land leggen intussen al beperkingen op bij de verkoop van bepaalde producten. Na Colruyt en Lidl doen ook Aldi en Carrefour dat, omdat ze merken dat consumenten hun winkelgedrag aanpassen, en zo anticiperen op de eventuele schaarste van producten door de oorlog in Oekraïne. Maar verzekeren de supermarkten: er zijn op dit moment géén tekorten. Een overzicht van welke winkelketen welke beperkingen invoert. [naar artikel]


9. Consumenten kopen minder witloof: VLAM lanceert tweede Week van het Witloof (01/02/2023 - Het Laatste Nieuws)

Het Vlaams Centrum voor Agro- en Visserijmarketing (VLAM) heeft woensdag voor de tweede keer de Week van het Witloof gelanceerd. Met de Week van het Witloof wil de VLAM de groente en al haar mogelijkheden in de kijker zetten. En dat is nodig volgens de organisatie, want het verbruik van witloof gaat achteruit, zij het lichtjes. [naar artikel]


Vers van de pers.
Alle Vlaamse Krantenkoppen.
Elke minuut geupdate.
De Krantenkoppen dagelijks in je mailbox?
Gratis dagelijks de krantenkoppen in je mailbox!

© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.

Dagelijks de populairste artikels in je mailbox?

Je kan je op elk moment uitschrijven!