Elektrische auto's die - al rijdende - via de weg worden opgeladen. Hebben de Zweden de oplossing bedacht met hun e-weg en kan dat ook bij ons? [naar artikel]
Batterijen zijn essentieel in zowel smartphones, laptops als elektrische auto’s. Het enige probleem is dat ze relatief lang moeten opladen, en vooral bij elektrische wagens is dat vervelend. Een Nederlands bedrijf heeft daar iets op gevonden: een batterij die in amper vijf minuten kan opladen. Maar hoe werkt die precies? En kan de gewone consument ze al kopen? [naar artikel]
Een batterij die in amper drie minuten is opgeladen en die ook nog eens twintig jaar meegaat. Welke eigenaar van een elektrische wagen zou daar niet voor staan springen? Het zou over een paar jaar zomaar kunnen. Onderzoekers van de universiteit van Harvard ontwikkelden de technologie daarvoor en de start-up uit Massachusetts heeft nu de licentie beet om ze ook te produceren. Een van hen spreekt van een “mogelijke gamechanger”. [naar artikel]
Het bedrijf BePowered uit Turnhout heeft een manier gevonden om stroom uit elektrische auto’s thuis te gebruiken. Via de Vehicle2home-toepassing kunnen mensen met een elektrische wagen op het werk de batterij opladen via zonnepanelen. De resterende stroom van de batterij kan ’s avonds in de eigen woning worden gebruikt. [naar artikel]
De bruikbaarheid van een elektrische wagen hangt niet alleen af van de grootte van de accu, maar ook van de laadsnelheid. Op dat vlak zet Nyobolt een nieuwe norm. ‘Range anxiety’ of de angst om zonder stroom te vallen, is voor velen nog een belangrijke rem om over te stappen op een elektrische auto. Verschillende … The post Nyobolt laadt in zes minuten appeared first on Knack. [naar artikel]
Alle autofabrikanten zijn op zoek naar het ei van Columbus: een batterij voor de elektrische auto die optimaal presteert, lang meegaat en het... [naar artikel]
Audi Brussels heeft een sneltest ontwikkeld die in enkele minuten de toestand van een hoogspanningsbatterij van een elektrische auto kan beoordelen. Het resultaat van de analysesoftware geeft aan welke cellen en modules van de batterij nog gebruikt kunnen worden. [naar artikel]
Elektrische auto’s worden steeds populairder, maar de oplaadtijden blijven voor veel bestuurders een probleem. Al is ook daar een oplossing voor, ontdekte HLN Drive via de constructeur Hyperion. [naar artikel]
Dankzij een nieuwe generatie batterijen uit China zouden elektrische wagens na een laadbeurt van amper 10 minuten weer 400 kilometer kunnen rijden. Daarmee moet definitief een einde komen aan de lange laadtijden voor elektrische auto’s. [naar artikel]
Studenten van de TU Eindhoven hebben de autowereld op zijn kop gezet met hun nieuwe “racemonster”. Deze elektrische auto kan opladen in slechts 3 minuten en 56 seconden, net zo snel als het tanken van een conventionele wagen. [naar artikel]
Op de parking achter de Sint Martinuskerk in Meeuwen is de eerste openbare elektrische laadpaal geïnstalleerd. Iedereen met een elektrische wagen kan zijn batterij aansluiten en via een betaalsysteem met een kaart stroom tappen. Hoe snel je een wagen kan opladen, is afhankelijk van de batterij. [naar artikel]
Appartementsgebouwen kunnen zichzelf binnenkort van energie voorzien via een batterij en niet meer via het stroomnet. De batterij slaat de [naar artikel]
Appartementsgebouwen kunnen zichzelf binnenkort van energie voorzien via een batterij en niet meer via het stroomnet. De batterij slaat de [naar artikel]
Elektrische auto's die met behulp van zonnepanelen hun accu's opladen zijn volop in ontwikkeling, maar er zijn nu ook twee bedrijven bezig met een... [naar artikel]
Wat krijg je wanneer je een aantal NASA-ingenieurs tezamen zet? Inderdaad: een stukje veelbelovende toptechnologie. Onder de naam Hyperion hopen de... [naar artikel]
11:53 Een nieuwe generatie batterijen van 's werelds grootste accuproducent CATL moet definitief komaf maken met de lange laadtijden voor elektrische auto's. [naar artikel]
Na driehonderd kilometer rijden heeft uw elektrische wagen een tankbeurt nodig. U kan stroom tanken, maar voor noodgevallen kan u ook een batterijtje op wielen meenemen. Toch als het van een Franse start-up afhangt. EP Tender, zo heet het bakje waarmee ze in Frankrijk de elektrische wagen weer wat toegankelijker te maken. Zij zetten in […] The post Geen batterij, geen probleem met deze accu-aanhangwagen voor uw elektrische auto appeared first on Business AM. [naar artikel]
Lees dit artikel: Audi Brussels ontwikkelt software om snel toestand batterij elektrische wagen na te gaan Audi Brussels, de fabriek van de Duitse luxewagenbouwer Audi in Vorst, heeft in samenwerking met Volkswagen Group Components een sneltest ontwikkeld, die in enkele minuten de toestand van een hoogspanningsbatterij van een elektrische auto kan beoordelen. Dat heeft de fabriek donderdag gemeld. Het resultaat van de analysesoftware geeft aan welke cellen en modules van de […] Lees dit artikel: Audi Brussels ontwikkelt software om snel toestand batterij elektrische wagen na te gaan [naar artikel]
De Amerikaanse autobouwer Ford heeft een patent aangevraagd op een stroomkabel waarmee elektrische auto's in ongeveer vijf minuten kunnen worden opgeladen. Het geheim zit hem in de koeling van de kabel. [naar artikel]
Auto's op waterstof zijn een belangrijk spoor voor de toekomst, zegt Joost Kaesemans van Febiac. 'Maar ook elektrische auto's blijven veel voordelen hebben, zowel voor het milieu als voor de economie.' [naar artikel]
Deze week rolden de eerste Yiwei EV’s van de wagenproducent JAC van de band. Dit is een belangrijke – en misschien wel beslissende – mijlpaal in de (jonge) geschiedenis van elektrische voertuigen. Het is de allereerste in massa geproduceerde elektrische auto met een natrium-ionbatterij. In het nieuws: Chinezen kunnen voortaan met een elektrische wagen met […] [naar artikel]
Xiaomi heeft maar liefst twee wereldrecords neergezet. De Chinese smartphonefabrikant laadde een smartphone met een geavanceerde kabel op in amper acht minuten. Daarnaast kon Xiaomi de batterij van een toestel draadloos opladen in 15 minuten. Opgelet, het gaat wel om een demonstratie. De technologie is dus niet beschikbaar voor de gewone consument. [naar artikel]
© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.