Deze week rolden de eerste Yiwei EV’s van de wagenproducent JAC van de band. Dit is een belangrijke – en misschien wel beslissende – mijlpaal in de (jonge) geschiedenis van elektrische voertuigen. Het is de allereerste in massa geproduceerde elektrische auto met een natrium-ionbatterij. In het nieuws: Chinezen kunnen voortaan met een elektrische wagen met […] [naar artikel]
Wat je van een elektrische wagen mag verwachten, hangt grotendeels af van de batterij. Maar hoewel automerken schermen met batterijcapaciteit, oplaadtijd en rijbereik, zijn ze een pak minder transparant over wélke batterijen ze nu precies voor welke modellen gebruiken en welke levensduur, voor- en nadelen die hebben. Met de hulp van prof. Peter Van den Bossche (VUB) en voorzitter Jochen De Smet van EV Belgium zoeken we dat uit. [naar artikel]
Lees dit artikel: Opsteker voor circulaire economie: Northvolt bouwt eerste elektrische auto-batterij uit 100 procent gerecycleerde materialen Het Zweedse bedrijf Northvolt zei vrijdag dat het zijn eerste batterijcel had geproduceerd bestaande uit “100 procent gerecycleerd nikkel, mangaan en kobalt”. Ook meldde de autobatterijfabrikant een recyclagefabriek te zullen bouwen, zodat de onderneming jaarlijks 125.000 ton batterijen kan recycleren. In een verklaring zei het in Stockholm gevestigde bedrijf – dat investeringen heeft aangetrokken van […] Lees dit artikel: Opsteker voor circulaire economie: Northvolt bouwt eerste elektrische auto-batterij uit 100 procent gerecycleerde materialen [naar artikel]
Auto's op waterstof zijn een belangrijk spoor voor de toekomst, zegt Joost Kaesemans van Febiac. 'Maar ook elektrische auto's blijven veel voordelen hebben, zowel voor het milieu als voor de economie.' [naar artikel]
Over twee jaar is een kwart van het Europese wagenpark elektrisch, maar de huidige Europese productie van de noodzakelijke accu's is ronduit embryonaal. De Europese Commissie wil snel een volwassen batterijenproductie zien. In het continent dat nu nog een blinde vlek is, lijkt het Belgische Umicore eenoog. [naar artikel]
Het bedrijf BePowered uit Turnhout heeft een manier gevonden om stroom uit elektrische auto’s thuis te gebruiken. Via de Vehicle2home-toepassing kunnen mensen met een elektrische wagen op het werk de batterij opladen via zonnepanelen. De resterende stroom van de batterij kan ’s avonds in de eigen woning worden gebruikt. [naar artikel]
Elektrische auto's die - al rijdende - via de weg worden opgeladen. Hebben de Zweden de oplossing bedacht met hun e-weg en kan dat ook bij ons? [naar artikel]
Na driehonderd kilometer rijden heeft uw elektrische wagen een tankbeurt nodig. U kan stroom tanken, maar voor noodgevallen kan u ook een batterijtje op wielen meenemen. Toch als het van een Franse start-up afhangt. EP Tender, zo heet het bakje waarmee ze in Frankrijk de elektrische wagen weer wat toegankelijker te maken. Zij zetten in […] The post Geen batterij, geen probleem met deze accu-aanhangwagen voor uw elektrische auto appeared first on Business AM. [naar artikel]
Alle autofabrikanten zijn op zoek naar het ei van Columbus: een batterij voor de elektrische auto die optimaal presteert, lang meegaat en het... [naar artikel]
© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.