De brexit brengt steeds meer praktische problemen aan het licht. Vrijdag berichtte de zender BBC over de problemen die Britse handelaars ondervinden als ze een pakje dat gestuurd werd naar de EU, moeten terugnemen. Voor de meesten is het sop de kool niet waard en verkiezen ze dan ook om de retourzending niet te aanvaarden, maar gewoon af te schrijven als verloren. [naar artikel]
De brexit brengt steeds meer praktische problemen aan het licht. Vrijdag berichtte de zender BBC over de problemen die Britse handelaars ondervinden als ze een pakje dat gestuurd werd naar de EU, moeten terugnemen. Voor de meesten is het sop de kool niet waard en verkiezen ze dan ook om de retourzending niet te aanvaarden, maar gewoon af te schrijven als verloren. [naar artikel]
De e-commerce-wereld houdt zich bezig met de vraag of consumenten (extra) kosten moeten gaan betalen voor het retourneren van producten. Dit vanwege het aantal retourzendingen dat de spuigaten uitloopt. Sommige retailers bieden de optie om producten, al dan niet gratis, via de fysieke winkel te retourneren. “Een slimme zet als je het mij vraagt. In […] [naar artikel]
AliExpress is begonnen zich te conformeren aan de Europese regels voor garantie en retourzendingen. Dat meldt de Nederlandse toezichthouder ACM, schrijft Tweakers. Zo mogen klanten nu producten binnen twee weken na ontvangst retour sturen. [naar artikel]
Het was een bewogen week voor de brexit. Er werd een intern EU-document gelekt, het Europees Parlement heeft een ontwerpresolutie klaar en de Europese Commissie eist 2,7 miljard euro aan achterstallige douanekosten van de Britten. [naar artikel]
Heeft deze brexit-deal praktische gevolgen? Wat als ik iets wil kopen in, op reis ga naar, of wil wonen of studeren in het Verenigd Koninkrijk? [naar artikel]
De voorbije twaalf maanden hebben Britse bedrijven in totaal 5,2 miljard euro aan douanekosten moeten betalen. Daarmee is die last 63 procent hoger opgelopen dan tijdens de twaalf maanden voordien. Dat blijkt uit een rapport van accountant UHY Hacker Young, waarin melding wordt gemaakt van een nieuw record aan douanelasten voor Britse bedrijven. Opgemerkt wordt […] [naar artikel]
Koop jij ook al eens iets online dat je vervolgens gratis terugstuurt? Hoe goedkoper het product, hoe groter de kans dat het weggegooid of vernietigd wordt. Zo werd vorig jaar in de EU voor liefst 22 miljard euro aan geretourneerde kledij en elektronica vernietigd. Welke impact heeft dat en hoe kunnen we dat indijken? [naar artikel]
Sinds we helemaal overstag zijn gegaan voor online shoppen, neemt ook het terugsturen van kleding en elektronica enorm toe. En wat blijkt? Hoe goedkoper de spullen die je retourneert, hoe vaker die door de producent worden weggegooid, blijkt uit een Zweedse studie. The post Retourzendingen online aankopen belanden vaak gewoon op het stort appeared first on DeWereldMorgen.be. [naar artikel]
Na een boost tijdens de coronacrisis is de onlineverkoop van zelfstandige handelaars vorig jaar een beetje afgezwakt. Dat stelt ondernemersorganisatie Unizo vast in een nieuw e-commercerapport. Ze pleit onder meer voor een Europees verbod op het gratis terugsturen van online gekochte producten. [naar artikel]
© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.