Koop jij ook al eens iets online dat je vervolgens gratis terugstuurt? Hoe goedkoper het product, hoe groter de kans dat het weggegooid of vernietigd wordt. Zo werd vorig jaar in de EU voor liefst 22 miljard euro aan geretourneerde kledij en elektronica vernietigd. Welke impact heeft dat en hoe kunnen we dat indijken? [naar artikel]
Vorig jaar belandde er voor een totale waarde van 22 miljard euro aan geretourneerde kledingstukken en elektronische toestellen op de Europese afvalberg. Daar moet verandering in komen, zegt Vooruit: “Wij eisen meer transparantie over het lot van een terugzending.” [naar artikel]
De brexit brengt steeds meer praktische problemen aan het licht. Vrijdag berichtte de zender BBC over de problemen die Britse handelaars ondervinden als ze een pakje dat gestuurd werd naar de EU, moeten terugnemen. Voor de meesten is het sop de kool niet waard en verkiezen ze dan ook om de retourzending niet te aanvaarden, maar gewoon af te schrijven als verloren. [naar artikel]
De brexit brengt steeds meer praktische problemen aan het licht. Vrijdag berichtte de zender BBC over de problemen die Britse handelaars ondervinden als ze een pakje dat gestuurd werd naar de EU, moeten terugnemen. Voor de meesten is het sop de kool niet waard en verkiezen ze dan ook om de retourzending niet te aanvaarden, maar gewoon af te schrijven als verloren. [naar artikel]
AliExpress is begonnen zich te conformeren aan de Europese regels voor garantie en retourzendingen. Dat meldt de Nederlandse toezichthouder ACM, schrijft Tweakers. Zo mogen klanten nu producten binnen twee weken na ontvangst retour sturen. [naar artikel]
Sinds we helemaal overstag zijn gegaan voor online shoppen, neemt ook het terugsturen van kleding en elektronica enorm toe. En wat blijkt? Hoe goedkoper de spullen die je retourneert, hoe vaker die door de producent worden weggegooid, blijkt uit een Zweedse studie. The post Retourzendingen online aankopen belanden vaak gewoon op het stort appeared first on DeWereldMorgen.be. [naar artikel]
Na een boost tijdens de coronacrisis is de onlineverkoop van zelfstandige handelaars vorig jaar een beetje afgezwakt. Dat stelt ondernemersorganisatie Unizo vast in een nieuw e-commercerapport. Ze pleit onder meer voor een Europees verbod op het gratis terugsturen van online gekochte producten. [naar artikel]
De e-commerce-wereld houdt zich bezig met de vraag of consumenten (extra) kosten moeten gaan betalen voor het retourneren van producten. Dit vanwege het aantal retourzendingen dat de spuigaten uitloopt. Sommige retailers bieden de optie om producten, al dan niet gratis, via de fysieke winkel te retourneren. “Een slimme zet als je het mij vraagt. In […] [naar artikel]
20% van de kledingstukken die online worden gekocht, wordt teruggestuurd. Ruim de helft wordt opnieuw te koop aangeboden, maar wat er met de andere helft gebeurt, is ronduit hallucinant. “Retours zijn niet kostenefficiënt”, schrijft Sara Vandoorne in ‘Kleerkastvasten, de textielketen ontrafeld’. Online retailers beweren het tegendeel, maar de trackers die onderzoekers in de kleding bevestigden, liegen niet: dit is waar je retourneerde pakjes eindigen. [naar artikel]
20% van de kledingstukken die online worden gekocht, wordt teruggestuurd. Ruim de helft wordt opnieuw te koop aangeboden, maar wat er met de andere helft gebeurt, is ronduit hallucinant. Online winkels beweren het tegendeel, maar de trackers die onderzoekers in de kleding bevestigden, liegen niet: dit is waar je retourneerde pakjes eindigen. [naar artikel]
© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.