02:20 Nog nooit hebben de Belgen bij de overheid zoveel klachten ingediend over webshops. De piek is zowel bij buitenlandse als bij Belgische websites merkbaar. Staatssecretaris Eva De Bleeker wijt de forse... [naar artikel]
Het afgelopen jaar zijn er een recordaantal klachten over webwinkels binnengestroomd bij de overheid. Staatssecretaris Eva De Bleeker (Open Vld) wijt dat aan de boom in online shoppen door de coronacrisis. De Tijd kon de cijfers inkijken van het meldpunt van de Economische Inspectie. De volledige cijfers voor 2020 zijn nog niet binnen, maar tot […] The post Nog nooit zoveel klachten over webshops appeared first on Business AM. [naar artikel]
Elke dag opnieuw vragen lezers om hulp omdat ze een bestelling bij een webshop niet aankrijgen. In 9 op de 10 gevallen gaat het om een webshop met extensie .nl. Als we één wens mogen doen, beste lezer, dan is het dit: koop nooit op een dergelijke webshop, tenzij u hem kent en weet dat hij betrouwbaar is. [naar artikel]
De online verkoop bij de zelfstandige handelaar is duidelijk over de coronapiek heen. Twee jaar na de enorme boost blijkt de e-commerce voor een aantal lokale retailers een tijdelijk initiatief te zijn geweest. Voor amper vier op de tien zelfstandigen en kmo’s is de webshop rendabel. De grote boosdoener? De verpletterende buitenlandse internetgiganten. “Neem ik een nieuw merk in assortiment, zal ik altijd eerst nagaan of dit ook bij Zalando te vinden is, grote kans dat het een no-go wordt.” [naar artikel]
Meer dan 150.000 geschrapte ritten in acht maanden tijd en maar liefst 16.251 klachten over de stiptheid in negen maanden tijd. De vervoersmaatschappij De Lijn doet het niet goed en de reizigers kunnen er niet mee lachen. Dat er net op dit moment wordt nagedacht over duurdere tickets tijdens de spits, zet politiek kwaad bloed. “Dit is een verrottingsstrategie, en dat op een moment dat we massaal in de file staan,” zegt oppositiepartij SP.A. [naar artikel]
01:33 De Economische Inspectie heeft het voorbije jaar meer dan 9.600 klachten gekregen over aankopen bij buitenlandse webshops. Dat is ruim een vijfde meer dan het jaar voordien. [naar artikel]
De Economische Inspectie heeft in 2019 9.615 klachten gekregen over aankopen bij buitenlandse webshops. Dat is ruim een vijfde meer dan het jaar... [naar artikel]
Er komen steeds vaker klachten over malafide webshops met de .nl-domeinnaam. Ook consumentenorganisatie Test Aankoop is bezorgd over het aantal valse webshops. “Sinds begin dit jaar hebben we zeker 1.000 klachten over valse webshops”, meldt woordvoerder Simon November. Een van de recente slachtoffers is Isabel Dolphen. Ze bestelde een houten puzzel via de site shophomely.nl, maar kreeg die nooit opgestuurd. [naar artikel]
Dat blijkt uit het jaarverslag van de kansspelcommissie. Vooral online gokken doet het steeds beter. [naar artikel]
Ongezien druk is onze festivalzomer. Nóg meer dan hij al was. Tomorrowland en Pukkelpop gooien er extra dagen tegenaan, en er zijn ook enkele stevige nieuwkomers, zoals Live is Live en CORE Festival. De muziekliefhebber heeft nu al keuzestress, ook al omdat de prijzen ook nu weer gestegen zijn. Wie pakweg tien festivals wil meepikken deze zomer, is bijna 2.000 euro kwijt, alleen al aan combitickets. “Ook festivals ontsnappen niet aan de economische realiteit”, klinkt het. [naar artikel]
© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.