Als u thuis krek dezelfde speculoos als die van Lotus wil bakken, moeten we u teleurstellen: het populaire koekje is onmogelijk na te maken. Maar waarom is dat ‘recept van 1 miljard’ - dat slechts 6 mensen kennen - zo moeilijk na te bootsen? Wat maakt de speculoos zo uniek? En waarom heeft Lotus geen patent op het koekje? “Dit ingrediënt lijkt een onnozel detail, maar maakt een wereld van verschil.” [naar artikel]
Als u thuis krek dezelfde speculoos als die van Lotus wil bakken, moeten we u teleurstellen: het populaire koekje is onmogelijk na te maken. Maar waarom is dat geheime recept - dat slechts 6 -mensen kennen - zo moeilijk na te bootsen? Wat maakt precies het verschil, en waarom heeft Lotus geen patent op het koekje? “Wanneer de directie samenkomt en het recept ter sprake komt, moeten enkelen van hen op de gang gaan staan.” [naar artikel]
In België, Nederland en Frankrijk kennen we de populaire koekjes als ‘Lotus speculoos’. Maar daar komt volgend jaar verandering in. Dat schrijft De Tijd. [naar artikel]
01:05 Zo'n eeuw geleden begonnen de families achter Vermeiren Princeps en Lotus Bakeries industrieel speculoos te maken. Terwijl Lotus een wereldmerk wordt, staat Vermeiren in de schaduw. 'Maar ook wij verk... [naar artikel]
18:37 Lotus-speculoos wordt niet langer alleen in het Oost-Vlaamse Lembeke geproduceerd. Sinds begin augustus is de gloednieuwe Amerikaanse speculoosfabriek van koekjesbakker Lotus Bakeries operationeel. [naar artikel]
Koekjesproducent Lotus Bakeries schrapt vanaf volgend jaar de naam 'speculoos'. Dat kondigde topman Jan Boone zaterdag aan in een interview in De Tijd. De Meetjeslanders willen van hun koekje een wereldmerk maken, en kiezen daarom voor het internationaal klinkende Biscoff. De benaming ‘speculoos’ zal toch niet helemaal verdwijnen, voegt Boone er vandaag aan toe. [naar artikel]
Lotus Bakeries heeft geen patent op het populaire speculooskoekje Biscoff. Het bedrijf kiest ervoor om het recept geheim te houden. Maar waarom? "Je bent veel langer beschermd, zonder te zeggen hoe je het maakt", klinkt het. "Toch houdt je beter een advocaat achter de hand." [naar artikel]
De gekende Lotus-speculoos wordt niet langer alleen in het Oost-Vlaamse Lembeke geproduceerd. Sinds begin augustus is immers de gloednieuwe... [naar artikel]
De Meetjeslandse koekjesproducent Lotus schrapt vanaf volgend jaar de naam ‘speculoos’. Dat zegt topman Jan Boone in een interview met De Tijd. Wereldwijd gaat Lotus de Amerikaanse merknaam Biscoff gebruiken. [naar artikel]
Koekjesproducent Lotus schrapt vanaf volgend jaar de naam 'speculoos'. Dat zegt topman Jan Boone in een interview met De Tijd. Wereldwijd gaat Lotus de Amerikaanse merknaam Biscoff gebruiken. [naar artikel]
De Meetjeslandse koekjesproducent Lotus schrapt vanaf volgend jaar de naam 'speculoos'. Dat zegt topman Jan Boone in een interview met De Tijd. Wereldwijd gaat Lotus de Amerikaanse merknaam Biscoff gebruiken. [naar artikel]
Bij United Airlines krijgen reizigers voortaan geen speculoos van Lotus meer. Voor even toch, want na protest van de passagiers draaide de Amerikaanse luchtvaartmaatschappij de beslissing terug. ‘Zoals beloofd gaan we door met het wisselen van onze snacks voor de variatie. De stroopwafel blijft in de mix en Oreo’s komen erbij’, verklaart een woordvoerder de […] The post United Airlines gooit speculoos van Lotus (eventjes) overboord appeared first on Business AM. [naar artikel]
Vrijdag raakte bekend dat Lotus zijn speculoos voortaan ‘Biscoff’ zal noemen. Ook al komt er in België nog een subtiele verwijzing op de verpakking naar “the original Speculoos”, toch zorgt de beslissing voor veel discussie. Schrijfster Ann De Craemer schreef voor HLN een hulde aan het koekje: “Tante Maria zal altijd tante Maria blijven, en speculoos altijd speculoos” [naar artikel]
Vrijdag raakte bekend dat Lotus zijn speculoos voortaan ‘Biscoff’ zal noemen. Ook al komt er in België nog een subtiele verwijzing op de verpakking naar “the original Speculoos”, toch zorgt de beslissing voor veel discussie. Schrijfster Ann De Craemer schreef voor HLN een hulde aan het koekje: “Tante Maria zal altijd tante Maria blijven, en speculoos altijd speculoos” [naar artikel]
12:04 Voor het eerst bakt Lotus Bakeries dit jaar speculoos buiten België. Het koekje blijft de motor achter de succesformule. 'We willen dit jaar uitbreiden naar Zuid-Afrika, Azië en Zuid-Amerika.' [naar artikel]
Tarwebloem, suiker, plantaardige oliën, kandijstroop, rijsmiddel, sojabloem, zout en kaneel. Ziedaar de bescheiden ingrediëntenlijst van de Lotus-speculoos. En toch is het koekje waanzinnig populair. Vooral in het Verenigd Koninkrijk zijn ze er verzot op: The Guardian noemt het zelfs dé kersttrend voor dit jaar. [naar artikel]
Lotus Bakeries verrast opnieuw met ijzersterke halfjaarresultaten. Wat verklaart het wereldwijde succes van het kleine, bruine koekje? “In ieder land dat we veroveren proberen we het koekje bij een koffiemoment te krijgen.” [naar artikel]
01:00 De koekjesproducent Lotus Bakeries, bekend van zijn speculoos, bouwt in sneltreinvaart zijn afdeling met gezondere tussendoortjes uit. De drijvende kracht is Isabelle Maes, de vrouw van topman Jan Boo... [naar artikel]
De gekende Lotus-speculoos wordt niet langer alleen in het Oost-Vlaamse Lembeke geproduceerd. Sinds begin augustus is immers de gloednieuwe Amerikaanse speculoosfabriek van koekjesbakker Lotus Bakeries operationeel. “De eerste ‘US made’ Biscoff (de Amerikaanse merknaam, red.) zal binnenkort in de Amerikaanse winkel liggen”, zo kondigde Lotus maandag aan, bij de publicatie van zijn halfjaarresultaten. [naar artikel]
17:27 De voedingsreus Nestlé lanceert in een vijftal Arabische landen een chocoladereep met speculoos van Lotus. 'Onze speculoos krijgt er nu extra aandacht.' [naar artikel]
Koekjesproducent Lotus gaat de naam van zijn bekendste product een internationalere aanblik geven. De keuze om ‘speculoos’ ook in onze... The post Van speculoos naar Biscoff: Lotus geeft bekendste product een andere naam appeared first on Business AM. [naar artikel]
11:22 Amerikaanse speculoosliefhebbers zijn in de ban van 'het verraad van United Airlines'. De vliegtuigmaatschappij bant vanaf maart de populaire Lotus-speculoosjes van haar vluchten. [naar artikel]
Koekjesbakker Lotus heeft vorig jaar de omzet met meer dan 10 procent zien stijgen, met dank aan het succes van speculoos. In de VS bereikt Lotus... [naar artikel]
De Belgische koekjesfabrikant Lotus Bakeries schrapt vanaf volgend jaar de naam "speculoos". Het bedrijf wil van zijn koekje een wereldmerk maken en kies daarom voor "Biscoff", de merknaam waaronder Lotus Speculoos in zowat alle landen al verkocht wordt. Lotus is niet de eerste voedingsproducent die het waagt om een ultrabekende merknaam te vervangen door een andere. Wij lijsten er enkele op. [naar artikel]
12:54 Terwijl de virusvrees weer toeslaat, leert Lotus Bakeries onverstoorbaar de hele wereld speculoos eten. Na de recente koersklim wordt de koekjesbakker echter niet beloond voor zijn sterke jaarresultat... [naar artikel]
© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.